Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Sledovanosť

Na nože je najsilnejším programom jari! V najlepšej sérii sa lúči s obrazovkami

Joj si mimoriadne polepšila po skončení seriálu Vytoč môjho agenta, Na nože i tak neoslabila.

Na nože sa chýli ku koncu.

Markíza pre 3. sériu kuchárskej reality šou nakrútila dosiaľ najviac – až dvanásť premiérových častí, pričom do finále s ňou dôjde už o týždeň. Záverečný diel jarného vysielania odvysiela televízia v stredu 8. mája, pričom je otázne, či nepôjde o poslednú premiérovú epizódu na dlhé mesiace.

Ako sme už informovali, na jeseň môže Markíza na stredajšie večery po dvoch rokoch vrátiť reality šou Extrémne premeny a Na nože dať sezónnu prestávku.

Takémuto scenáru nahráva aj mimoriadne vyčerpávajúca jar pre šéfkuchára Martina Nováka.

Ten absolvoval oveľa dlhšie nakrúcanie reality šou, popri ktorej zároveň približne dva mesiace trénoval na tanečnú šou Let´s Dance. Sám krátko pred vypadnutím zo súťaže priznal zdravotné problémy a vyčerpanie, spôsobené pracovnou vyťaženosťou. Neraz sa stávalo, že na tréningy dobiehal práve z nakrúcania Na nože, pričom oveľa menej času trávil s rodinou.

Tej sa chcel viac venovať už pred rokom, keď sa uprostred leta rozhodol po štyroch rokoch odísť zo zámockej reštaurácie v Pezinku.

Najsilnejší program jari

Na nože je túto jar na svojom vrchole, pričom svojím postavením poráža všetky programy na trhu.

Markíza zažíva snovú sériu, ktorá zaberá od prvej časti a úspech potvrdzuje aj smerom k finále.

Na nože si s predposlednou jedenástou časťou 3. série, počas sviatočného večera 1. mája, pripísala vysoký rating 9,4 % s podielom na trhu 33,7 % v obchodnej cieľovke a potvrdila najsilnejšie postavenie na trhu spomedzi všetkých programov na trhu v sezóne.

Žiadny iný jarný večerný program v obchodnej cieľovke pravidelne neatakuje či neprekračuje podielovú hranicu 30 % v obchodnej skupine, kým Na nože sa to darí v tejto sezóne pravidelne.

U mladších divákov šou nemá konkurenciu a v sledovanosti predbieha aj seriál Dunaj, k vašim službám či tanečnú šou Let´s Dance.

Už po prvých týždňoch vysielania 3. série sme informovali, že sa Na nože rozbieha najlepšie od svojho štartu vo februári 2023.

V ďalšom priebehu sezóny reality šou ešte rástla a postupne dokázala prepísať úplne všetky svoje rekordy. Absolútne maximá trhla v deviatej časti, ktorá dosiahla rekordný rating 10,1 % aj najvyšší podiel na trhu 35,4 % v obchodnej skupine. Zároveň si ju pozrelo dosiaľ najviac divákov v univerzálnej cieľovke, keď priemerne celkovo prilákala 500-tisíc divákov. Historicky prvý raz tak zlomila polmiliónovú úroveň.

Tento týždeň Na nože práve túto métu prakticky zopakovalo, keď jedenásty diel sledovalo priemerne 499-tisíc divákov v univerzálnej skupine.

V celkovom publiku viac divákov priemerne sleduje Dunaj aj Let´s Dance, oba programy spravidla lákajú viac ako pol milióna divákov. V prvej polovici vysielania bola nad pol miliónom aj Zrada. Ostatné programy už necháva Na nože v tejto sezóne za sebou.

Konkurencia sa otriasla

Na nože sa túto jar môže pochváliť aj najväčším náskokom voči konkurencii.

Joj totižto v stredajšom vysielaní vôbec nevyšlo nasadenie česko-slovenskej adaptácie zahraničného seriálu Vytoč môjho agenta, ktorá je vôbec najväčším jarným televíznym prepadákom na Slovensku aj v Česku.  V minulotýždňovom finále na Joj posledné dve časti dosiahli podiely na trhu iba 5,9 a 8,1 % v obchodnej skupine.

Voči niektorým častiam Vytoč môjho agenta bolo Na nože vpredu aj s približne päťnásobným rozdielom.

Tento náskok sa výrazne znížil túto stredu, kedy Joj na sviatočný večer nasadila osvedčenú romantickú klasiku Pretty Woman. Dostala sa s ňou na svojej priemer ratingom 3,7 % a podielom na trhu 15,4 % v obchodnej skupine. Po skončení Na nože bola lídrom na trhu.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor