Sledovanosť
Nový seriál Najhorší týždeň môjho života pri štarte zabodoval! Markíza po výstrele hneď prepadla
Po úspešnom rozbehu seriálovej novinky Markíze divákov prebrala Joj, tá si polepšila aj podvečer.
Prvý z nových seriálov tohto roka zaznamenal pri svojom štarte suverénny úspech.
Markíza vo štvrtok rozbehla slovenskú adaptáciu staršieho britského sitkomu The Worst Week of My Life z rokov 2004 až 2006, ktorý zverila do rúk mladého iba 23-ročného režiséra Petra Hofericu, pre ktorého ide o vôbec seriálovú prvotinu.
Seriál Najhorší týždeň môjho života napumpovaný silnými menami a intenzívnou kampaňou, ktorú Markíza podporila ešte aj netradičným ťahom pár minút pred začiatkom vysielania, zabodoval, uviedol sa ratingom 12 % s podielom 27,1 % v komerčnej cieľovke. Celkovo si ho pozrelo 562-tisíc divákov.
Seriál je krátkej iba vyše polhodinovej minutáže, akú mali kedysi aj Susedia. Markíza novinku uviedla bez prerušenia brejkom.
Nielen novinka Najhorší týždeň môjho života splnila pri štarte očakávania. Markíza sa pokúsila nábeh nového seriálu využiť pre zopakovanie niekdajšieho podobného komediálneho seriálu Autoškola, ktorý bol taktiež krátkym komediálnym projektom štartovaným mimo sezónu v januári. Aj Autoškola pri premiérovom štarte v roku 2019 uspela, uviedla sa, paradoxne, rovnako 7. januára, čo bol však pondelok, s ratingom 10 % a podielom 26,7 %. Po pár týždňoch sa však prepadla na polovičné výkony a skončila hlbokým neúspechom.
Kým Najhorší týždeň môjho života naplnil pozitívne očakávania televízie, nasledovná repríza Autoškoly naplnila opačné predpoklady. Diváci od seriálu do prvého brejku ušli a prepadol s podielom pod 13 %. Markíza zároveň v priebehu večera ďalej padala až k 10 %. Podobným neúspechom skončil utorňajší prime-time Markízy so Zámenou manželiek a Sestričkami.
Divákov nového seriálu Markízy prebrala Joj, reprízová komédia Manžel na skúšku jej uspela s ratingom 8,9 % a podielom 23 %.
Prvýkrát od rozbehu nového podvečera na Joj sa pomer síl o 18. hodine vyrovnal.
Markíze poklesli Rodinné prípady, kým nové Bez servítky stúplo oproti strede o vyše rating, celkovo zatiaľ dosiahlo najsledovanejšie vydanie. Oba programy skončili na ratingu 5,6 % s podielmi nad 16 %. Markíza Rodinné prípady odvysiela tento piatok naposledy pred návratom Oteckov.
Aj v prípade podvečera paralela so súčasným dianím siaha do rovnakého obdobia v roku 2019.
Vtedy Joj taktiež zmenila proti Oteckom konkurenciu, keď miesto Moja mama varí lepšie ako tvoja či Súdnej siene vytiahla najmä kvízy. Od januára odštartovala scripted sériu Záchranári a kvíz IQ Taxi, pričom i táto dvojička spočiatku uspela. IQ Taxi proti Rodinným prípadom hralo aj vyrovnane na úrovni 18 – 20 podielov pri 5 ratingoch.
Návrat overených Oteckov však konkurenciu výrazne zrazil a Joj poslal späť k desiatim podielom. Na rovnaký priebeh sa bude Markíza spoliehať i teraz, napriek tomu, že seriál je vo vysielaní o ďalšie dva roky dlhšie a je tak zraniteľnejší. Minulosť však potvrdzuje, že úspešné projekty dokáže oslabiť či ukončiť ich dominanciu iba podobná novinka.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“