Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Televízie na Veľkú noc bodovali: Ženy v běhu dotiahli najsledovanejšie české premiéry, Superstar drží čísla!

Markíza aj Joj boli nadpriemerné so všetkými večernými veľkonočnými premiérami.

Komerčné televízie tento rok vyskladali sviatočný program vydarene. Každej z nich sa s večernými premiérami darilo, pričom počas Veľkej noci padol aj rekord tohto roka.

Najsledovanejším nespravodajským programom tohtoročnej Veľkej noci sa stala sobotná premiéra českej komédie Ženy v běhu, ktorá sa v komerčnej cieľovke stala aj dosiaľ najsledovanejším filmom roka. Vystrelila na rating 15 %, keď pri obrazovkách trávilo večer výrazne viac divákov ako iné dni, čím sa podielovo komédia dostala aj pri tak vysokom ratingu na podiel 31,9 %.

V celkovom počte divákov Ženy v behu za najsledovanejšími filmami roka už zaostali. Sledovalo ich spolu 630-tisíc divákov, čo je výrazný nadpriemer, tento rok už priniesol aj sledovanejšie filmy, Joj v januári tohto roka šla vyššie premiéra  Wind River so 654-tisíc divákmi alebo v marci premiéra Hora medzi nami so 639-tisíc divákmi.

Ženy v běhu sa pritom zaradili k vôbec najúspešnejším českým premiéram na slovenskom trhu v komerčnej cieľovke. Nad rating 15 % sa v minulosti dostali napríklad len Babovřesky 2 vysielané v marci 2015, ktoré dosiahli rating 15,6 % s podielom 42,3 % alebo Hodinový manžel, ktorý v januári 2016 vystrelil na 15,3 % pri podieli 37,9 %.

Pre zaujímavosť, Babovřesky 1 v januári 2015 šli na rating 14,3 % s vtedy extrémnym podielom pri menšom počte divákov pri obrazovke 52,4 %, keď bežali v neskoršom čase po 21:20, nakoľko nasledovali po Hornej Dolnej. Premiéra Kameňáku 4 v septembri 2016 šla na rating 14,5 % s podielom 43 %, Kameňák 5 v novembri 2016 získal rating 13,3 % a podiel až 33,7 %. Premiéra Babovřesky 3 v marci 2016 zaznamenala výkon 13,1 % s podielom 34,3 %.

Aj pri pohľade na celkovú sledovanosť českých premiér Ženy v běhu zaostali, Babovřesky 2 napríklad sledovalo 728-tisíc divákov, Babovřesky 1 zas 680-tisíc divákov, Hodinového manžela 673-tisíc divákov.

Z ďalších veľkonočných programov týchto sviatkov vyskočila nedeľná Superstar, ktorá udržala najvyššiu úroveň z kastingov aj prvým SuperVýberom. S prvou časťou v rámci jeho prvej fázy „Bunker“ uhrala u mladých divákov Superstar rating 13 % s podielom 28,8 %. Celkovo ju sledovalo 566-tisíc divákov.

Joj v oba víkendové dni dokázala napriek výstrelu Markízy uspieť s premiérovými filmami. Sobotu popri českom valci uhrala s premiérou Veľký dar rating 7,8 % u mladých, v nedeľu jej premiéra Tomb Raider šla na rating 9,1 %. Najvyššie Joj zahrala s pondelňajšou animovanou premiérou Zootropolis, ktorá sa dostala na rating 10,4 % s podielom 23,5 %.

Markíza taktiež uspela aj s ďalšími filmovými premiérami Veľkej noci, v piatok so snímkou Wonder Woman šla na 10 ratingov s podielom 24,4 %, v pondelok jej premiéra Taxi 5 vyskočila na 11 ratingov s podielom 24,8 %.

Komu sa cez veľkonočné sviatky večer príliš nedarilo bola Jednotka, ktorá sa zväčša držala v priemerných až podpriemerných vodách. Najviac divákov jej sledovalo nedeľňajšiu klasickú snímku Dáždnik svätého Petra, keď ich pri filme bolo 295-tisíc, vôbec jej nevyšla česko-slovenská sobotná premiéra Uzly a pomaranče, ktorú sledovalo iba 132-tisíc divákov s podielom len cez 5 %. Pondelňajší koncert Mekyho Žbirku pri príležitosti jeho 40. výročia na hudobnej scéne sledovalo 218-tisíc divákov s podielom pod 9 %.

Absolútne najsledovanejším programom sviatkov sa stali pondelňajšie Televízne noviny, celkovo si ich pozrelo 793-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke ich rating šiel na 15,1 %. Nasledovali ich v celkovom publiku pondelňajšie Noviny Joj so 719-tisíc divákmi. Správy Joj sa už zároveň postupne čoraz častejšie vracajú do pozície sledovanejších správ počas jednotlivých dní, keď Televízne noviny po výskokoch od vypuknutia koronakrízy začínajú častejšie klesať bližšie k úrovni 600-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor