Aktuality
Markíza začala s nakrúcaním novej série Sľubu! Do dobového valca láka veľké mená
Podvečerný seriál láme rekordy, v aké nedúfala ani televízia.
Úspech dobového seriálu Sľub nemá na súčasných televíznych obrazovkách obdobu.
V čase, kedy sa divácka pozornosť roztrúsila medzi desiatky až stovky televíznych kanálov a niekoľko streamovacích platforiem, je stále ojedinelejšie, aby jeden televízny program dokázal vo svojom vysielacom pásme skoncentrovať takmer polovicu všetkých prítomných divákov pred obrazovkami.
Rekordy, aké nemá žiadny program
Na slovenskom trhu je to aktuálne iba Sľub, ktorý dosahuje extrémne 40-percentné podiely na trhu a ťahá sa už k blízkosti 50-percentnej hranice.
Na tú sa z pravidelných televíznych programov dokázala posledne dostať Horná Dolná v začiatkoch vysielania a podvečer v prvých sezónach Oteckovia.
Sľub po prvýkrát 40-tku pokoril začiatkom apríla, odvtedy sa na túto métu dostal hneď niekoľkokrát. Hranice navyše naďalej posúva — v posledný aprílový deň, v stredu 30. apríla, trhol ďalší rekordný výkon podielom na trhu až 45,4 % v obchodnej skupine.
Pre porovnanie, celodenný priemer Markízy je na úrovni okolo 24 %, aj najsledovanejší večerný program Dunaj, k vašim službám s maximálnymi podielmi prekračuje 30-percentnú hranicu.
Zaujímavosťou je, že Sľub vysoké 40-percentné podiely dokáže lámať i v ranných reprízach a mimoriadne nadpriemerne sa mu darí tiež v sobotnej poobednej repríze na Doma. Tam dodnes niektoré epizódy dosahujú trhové podiely okolo 8 – 10 %, kým celodenný priemer Doma je na úrovni okolo 3 %.
Takýto úspech si pred štartom seriálu mohla televízia v kontexte trieštenia divákov vysnívať len ťažko.
Ratingy Sľubu už s otepľovaním počasia ale klesajú.
Kým v podvečerných premiérach ešte prednedávnom dosahoval výkony okolo 9 až 10 %, teraz klesá smerom k 7 %. V celkovom publiku sa už taktiež vzdialil polmiliónovej hranici, ktorú začal v priebehu 1. série prekračovať pravidelne. V tomto týždni máva okolo 450-tisíc divákov.
Markíza chystá 2. sériu
Po takýchto správach nie je prekvapením, že sa Markíza bez váhania pustila do prípravy pokračovania seriálu.
Faktom je, že televízia verila Sľubu hneď na jeho začiatku, so seriálom rátala vo svojom vysielaní dlhodobo na niekoľko sezón. Ako portál Mediaboom.sk informoval, v zákulisí sa špekulovalo o mimoriadne smelých ambíciách, keď si budúcnosť seriálu mala naprojektovať rovno na niekoľko rokov.
Dnes je jasné, že sa Sľub objaví na obrazovke i na jeseň.
Markíza začala s nakrúcaním novej 2. série, ktorej prípravy po prvýkrát oficiálne potvrdila tento týždeň. Spustí ju, podľa všetkého, od septembra.
Pribudnú nové mená
V súvislosti s pokračovaním seriálu, ktorý sa začal odohrávať na začiatku školského roka 1984/1985, pripravujú scenáristi úplne nové dejové linky.
Ako to už pri dlhodobých a najmä denných seriáloch býva, tvorcovia potrebujú rozbiehať stále nové zápletky, ktoré by udržali pozornosť divákov. Mnohokrát sa pritom vyčerpávajú možnosti s pôvodnou hereckou zostavou, ktorých vzťahy a dynamiku sa snažia nanovo naštartovať príchodom nových tvárí.
Markíza sa pritom do svojho dobového hitu snaží dostať aj ďalšie veľké mená a dnes už potvrdzuje prvý významný úlovok.
Sľubu sa upísala jedna z najvychytenejších slovenských herečiek Gabriela Marcinková, ktorá v ostatných rokoch uprednostňovala skôr filmové projekty a seriály s týždennou periodicitou. K nakrúcaniu denného seriálu sa vracia po dlhých rokoch — kedysi hrala ešte v Paneláku či Ordinácii v ružovej záhrade.
Markíza sa momentálne snaží držať Marcinkovú vo svojich radoch.
Po tom, čo prestala s výrobou nových častí Pána profesora, do ktorých sa už nechcelo Tomášovi Maštalírovi, dvojicu obsadila do súčasného pondelňajšieho dramatického seriálu Vina. Príležitosť jej spoločne s Novou dala i v dvoch Voyo origináloch Vedma a Studňa. Tento rok ju zavolala tiež do poroty Let´s Dance, v roku 2023 v šou súťažila.
Na obrazovke sa objavovala aj začiatkom tohto roka, keď stvárnila jednu z postáv v seriáli Slovenskej televízie Dotyk života.
Foto: TV Markíza
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
