Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Sledovanosť

Sľub pokračuje v trháku: Novým rekordom uteká všetkým programom na trhu!

Dobový seriál do bodky potvrdil tvrdenia portálu Mediaboom.sk.

Markíza môže otvorene oslavovať.

Už druhýkrát v priebehu poslednej dekády sa jej v televíznom vysielaní podarilo etablovať denný seriál, ktorý totálne dominuje v kľúčovom podvečernom vysielacom čase. Ten je pre televízie o to dôležitejší, že predchádza ich hlavným spravodajským reláciám.

Prvým seriálom boli Oteckovia, ktorí najmä v rokoch 2018 a 2019 boli absolútnym diváckym hitom. Dnes ich úspechy pripomína súčasný seriálový valec Sľub.

Ničí konkurenciu

Oteckovia už vo svojom čase ovládali slovenské obývačky nevídaným spôsobom.

V podvečernom čase lámali rekordy sledovanosti, keď sa v obchodnej skupine ťahali k ratingom od 10 až k 12 % a s podielmi na trhu aj cez 40 % V tom čase to už nedokázal žiadny iný pravidelný televízny program na trhu, s výnimkou športových prenosov.

Na absolútne dno Oteckovia popri tom zatlačili konkurenciu.

Od úspechu odstavili niekdajší hit Moja mama varí lepšie ako tvoja, ktorý sa prepadol aj k podielom na trhu okolo 10 %. Joj to neskôr skúšala so zmenou žánru, prepadla však ešte viac s maratónom kvízov ako Lucky Room alebo Po škole.

História sa momentálne opakuje.

Ako sme už informovali, Sľub od prelomu februára a marca posilnil v sledovanosti a Markízu čoraz častejšie vystreľuje k blízkosti 40-percentným podielom na trhu.

Joj niekoľko týždňov napriek tomu odolávala s Bez servítky dosahovala svoje uspokojivé priemery či nadpriemery – to sa však v priebehu marca začalo meniť. Kuchárska reality šou sa po prvýkrát od začiatku svojho vysielania v roku 2021 častejšie prepadáva do podpriemerov.

Na konci marca zažila svoj najslabší týždeň, v ktorom dosiahla priemer iba okolo 13 %.

Predtým bežne, aj proti valcujúcemu Sľubu, dosahovala svoje štandardné výkony okolo 17 – 20 %. Momentálne sa častejšie hýbe okolo 12 – 16 %.

Pokoril magickú hranicu

Dennému dobovému seriálu sa medzitým podarilo dosiahnuť vysnívanú métu.

Na záver tohto pracovného týždňa v piatok, kedy býva pri obrazovke najmenej divákov, Sľub historicky po prvý raz dosiahol vyše 40-percentný trhový podiel, keď mu inak najslabší rating týždňa 7 % vyniesol podielový rekord 40,8 % v obchodnej cieľovke.

Týmto výkonom tak definitívne podpisuje tvrdenia portálu Mediaboom.sk, ktorý prednedávnom porovnal úspech Sľubu s Oteckami.

Zároveň navýšil podielový odstup od všetkých ostatných programov na trhu.

Najlepším ratingom Sľubu v ostatnom týždni bolo 9 %, väčšinu času sa však hýbal okolo 8-percentnej úrovne. Podielovo sa najnižšie dostal pod 34 %, väčšinu týždňa ale ostreľoval podiely na trhu okolo 37 – 39 %.

Úspech, aký nemusela čakať ani sama

Ak bude trend pokračovať, Sľubu sa môže podariť úspech, aký pri príprave námetu a realizácii prvých častí nemusela čakať ani samotná televízia.

Dnes sú takéto výkony raritou – podvečerná séria navyše v obchodnej skupine prekonáva aj úspešnosť večerného Dunaja, k vašim službám, ktorý sa niekoľko sezón pýšil statusom najsledovanejšieho programu na trhu.

Seriál k tomu úspešnosťou prerástol televíznu obrazovku.

Dobovému hitu sa venujú aj seriózne médiá, vyhýbajúce sa bulvárnym témam, o hercov je nemalý mediálny záujem, podporený vystupovaním až troch hviezd seriálu v tanečnej šou Let´s Dance.

Sľubu sa tiež rovnako darí na sociálnych sieťach, kde mu Markíza navyše poskytla širokú fanúšikovskú základňu. Oficiálnu stránku totižto nezakladala nanovo, ale použila existujúcu k spomínanému dennému seriálu Chlapi neplačú, na ktorej už mala desaťtisíce fanúšikov.

Na podobnú slávu si spomínajú i Oteckovia.

Ich popularita bola značná nielen v oficiálnom meraní sledovanosti, ale aj mimo televíznych obrazoviek.

Tváre seriálu sa stali najobľúbenejšími vo svojom čase – Vladimír Kobielsky a Zuzana Mauréry povyhrávali sošky v diváckej ankete OTO (Osobnosť televíznej obrazovky) ako najlepší herci za rok 2018, Oteckovia sa zas stali seriálom roka. Za rok 2019 si navyše sošku OTO odniesla ďalšia herečka zo seriálu Dominika Kavaschová.

Oteckovia plnili titulky bulváru aj lifestylových magazínov, príspevky k seriálu na sociálnych sieťach patrili k najpopulárnejším medzi televíziami.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor