Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Pýtate sa

Markíza vystrihla posledné minúty Skrytej vášne! Prečo neodvysielala celé finále a čo chýbalo?

Markíza v televízii vystrihla celú záverečnú pasáž 2. série telenovely, odpovedáme na vaše otázky.

Polročný maratón jednej z najznámejších latinskoamerických telenoviel sa skončil.

Už koncom januára vrátila Markíza prostredníctvom menšej stanice Doma na obrazovky kolumbijský seriál Skrytá vášeň, ktorý sa stal romantickým hitom po celom svete na začiatku tohto milénia.

Úspech zaradil Skrytú vášeň k vôbec najobľúbenejším telenovelám, čo jej originálnu televíziu Telemundo motivovalo k nakrúteniu nových príbehov po takmer dvadsiatich rokoch.

Po minuloročnej svetovej premiére sa jej slovenskí diváci dočkali v júni až auguste tohto roka.

Skrytá vášeň 2 sa stala rovno najvýraznejšou letnou novinkou medzi slovenskými televíziami, pričom s netradičným vysielacím časom premiér, zaradených už na 16. hodinu, s väčšinou epizód trhala vysoké podiely na trhu.

Premiérová 2. séria Skrytej vášne bola pravidelne dvojkou na trhu a dosahovala podiely na úrovni 7 – 10 % v obchodnej cieľovke. Priemery Doma sa pohybujú na úrovni 3 až 4 %.

Od finále mohla očakávať viac

Na nadpriemernej úrovni sa s divákmi rozlúčilo aj pondelňajšie finále.

Skrytá vášeň 2 mala zo záverečnými dvomi časťami dosiahnuť ratingy na úrovni okolo 1 percenta s podielmi na trhu cez 10 a 9 % v obchodnej cieľovke.

Markíza mohla byť týmito výkonmi ale aj sklamaná.

Finále 2. série totiž ďaleko zaostalo za všetkými rekordami, ktoré Skrytá vášeň s novými príbehmi v priebehu letného vysielania dosiahla.

Ratingovo finále nestačilo na mnohé z odvysielaných epizód.

Úspešnejšie časti sa neraz hýbali nad aj pár desatín nad úrovňou jedného percenta. Rekord pritom padol iba týždeň pred finále – minulý utorok 8. augusta, kedy telenovela vystrelila až na výkon 1,9 %.

Je to o takmer ratingový bod viac, než akú sledovanosť dosiahla úplne posledná finálová časť.

Za rekordmi zaostala telenovela aj v podiele na trhu.

Kým rating vyjadruje percento divákov z vôbec celej populácie v danej cieľovej skupine, podiel na trhu indikuje úspech programu spomedzi všetkých divákov, ktorí práve v čase vysielania programu sedeli pred obrazovkou.

Skrytá vášeň 2 absolútne najvyššie vystrelila pri štarte, keď úplne prvý diel 2. série vyskočil na podiel na trhu 15,7 %. Rating vtedy dosiahol úroveň 1,5 %.

Druhý najvyšší podiel na trhu však telenovela trhla až o dva mesiace neskôr – s rovnakým dielom týždeň pred finále minulý utorok, kedy sa so spomínaným ratingom 1,9 % vyšvihla na podiel 14 %.

V priebehu celej 2. série sa s úspešnejšími dielmi pohybovala telenovela na úrovni 10 – 13 %.

Markíza v televízii celý záver nepustila

S finále Skrytej vášne 2 na obrazovke Doma sa spája aj výrazná kuriozita.

Dlhé týždne sa medzi fanúšikmi telenovely vedú polemiky, či na základe nových príbehov vznikne aj ďalšia 3. séria.

Ako sme už informovali, televízia Telemundo pokračovanie pre slabú sledovanosť na jej obrazovke zamietla, do rozhodovania však následne prehovoril úspech po uvedení na Netflixe.

Portál Mediaboom.sk hľadal reálne zmienky o príprave novej série, o ktorej väčšina hercov stále nič nevie prípadne mlčí. Jedinou výnimkou je Mario Cimarro, ktorý už prednedávnom prezradil aj prvé zásadné detaily deja nových častí.

 


Horúce správy o pokračovaní Skrytej vášne? Mario Cimarro prehovoril o 3. sérii! (aktualizované)Čítajte →

Aj keď ich realizáciu doteraz oficiálne nepotvrdila ani samotná televízia Telemundo, diváci Skrytej vášne mali v pokračovaní jasno pre otvorený záver 2. série. 

Ten však diváci Doma nevideli.

Markíza z finále Skrytej vášne 2 totiž vystrihla posledné dve minúty záverečnej časti.

V pondelňajšom vysielaní Doma tak 2. séria skončila veľkou svadbou Juana Davida a Muriel a pohľadom na šťastné spojené rodiny. Markíza následne ukončila epizódu, ktorá však ďalej pokračovala prenesením sa do budúcnosti.

Doma ukončila diel pohľadom na šťastné rodiny (zdroj: Telemundo)

Čo diváci nevideli

Premiérová telenovela ale svadbou Juana Davida a Muriel neskončila.

Dej sa po svadbe presunul o pár mesiacov neskôr, kedy tvorcovia odhalili, že je Muriel v pokročilom štádiu tehotenstva.

Jednotliví hlavní hrdinovia následne začali dostávať tajomný odkaz v smútočnom obale. „Kto zomrel?“ pýta sa Óscar Reyes.

Odkaz je však v skutočnosti vyhrážkou pre celú rodinu Reyesovcov Elizondovcov.

Diváci sa jeho obsah dozvedajú po tom, čo sa dostane do rúk Normy Elizondo a Juana Reyesa. „Toto je vyhrážka,“ prehovorí so sústredenou tvárou Juan.

Výhražný odkaz, ktorí dostali členovia rodiny (zdroj: Telemundo)

Vnútri sa nachádza smútočný oznam s textom: „Spomienka na rodinu Reyesovcov Elizondovcov. Odpočívajte v pokoji.“

Následne sa diel končí.

Samotní tvorcovia Skrytej vášne tak divákom otvorene naznačili, že počítajú s výrobou ďalších častí.

Aj keď je oficiálne okolo nich ticho, ako sme prednedávnom informovaliDenník Uno uviedol, že v realizácii už majú byť predprodukčné práce, ktoré zahŕňajú napríklad skladanie hereckého kastingu pre nové časti či výber seriálových lokácií. V príprave majú byť taktiež scenáre a kreovanie dejových liniek nových príbehov.

Pokiaľ 3. séria skutočne vznikne, diváci sa jej tak skoro nedočkajú.

Prípadné nakrúcanie sa pre pracovnú zaneprázdnenosť viacerých tvárí neočakáva skôr ako o rok.

Prečo Markíza záver vystrihla?

Markíza sa ale rozhodla do televízneho vysielania uviesť uzavreté finále 2. série.

Na Doma zámerne záverečnú pasáž vystrihla a po polročnom maratóne Skrytej vášne jej vysielanie ukončila bez otvoreného konca či prísľubu ďalších epizód.

Celé finále 2. série ponúkla divákom iba na platforme Voyo, kde posledné dve minúty s otvoreným koncom ponechala tak, ako boli nakrútené.

Malo pritom ísť o rozhodnutie programového oddelenia televízie.

„V televízii sme sa rozhodli odvysielať verziu Skrytej vášne s uzavretým koncom. Ak máte záujem, na Voyo nájdete verziu s otvoreným záverom. Jedná sa o programové rozhodnutie,“ zdieľala odpoveď Markízy jedna z diváčok.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor