Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Záhady tela, foto: RTVS

Sledovanosť

Markíza vyskočila s finále filmového hitu, RTVS s cenným skalpom! Oteckovia potvrdili pád

Záhadám tela sa podarilo tesne predbehnúť v zábave dominujúce Inkognito.

Pekné počasie už na konci februára začalo uprostred celospoločenskej skepsy miešať aj výsledkami televíznej sledovanosti. Nie vždy sa tak však dialo nevyhnutne iba s ich odchodom od obrazoviek, keď sa miešali aj ich preferencie, prípadne ich zloženie.

Prekvapivý náhly prepad zažili za posledné dva týždne Oteckovia.

Tí podvečernému vysielaniu kraľujú od januára 2018, no aktuálne zažívajú najvýraznejšiu stratu divákov uprostred rozbehnutej série, pričom však s ratingami klesá aj ich podiel na trhu.

Kým ešte do polovice februára sa denný seriál dostával v komerčnej cieľovke ratingovo bežne k úrovni 9 % a vedel doťahovať aj desiatku, uplynulý týždeň už klesol pod osmičku. Klesal aj v priebehu samotného týždňa od ratingu 8,3 % po dosiaľ najslabších 7 % v tomto roku. V celkovom publiku Oteckovia prvýkrát v sérii klesli pod 400-tisícovú hranicu, ich priemer sa v tejto sérii držal často v okolí 440 – 450-tisíc divákov.

Seriálu však odchádzajú primárne jeho diváci, keď mu čiastočne úmerne padá aj podiel na trhu. Divákov od obrazoviek tak celkovo neubudlo toľko, koľko ich v priebehu dvoch týždňov stratil samotný seriál.

Ešte pred pár týždňami sa Oteckovia v podieli na trhu držali na úrovni okolo 28 – 30 %, minulý týždeň už spadli najnižšie k okoliu 24 %. Najvyšší podiel dosiahli taktiež v pondelok – 27,2 %.

Opačne je na tom konkurenčná denná šou Bez servítky, ktorá si od nástupu na obrazovky začiatkom januára udržuje svoju výkonnosť.

Tá sa kolíše aj v priebehu týždňa v rozmedzí jedného ratingu – spravidla od úrovne 4,5 po 5,5 %. Bolo tomu tak aj uplynulý týždeň. Podielovo sa šou drží dlhodobo na výkonoch okolo 14 – 16 %, minulú stredu skočila nad 17 %.

Divákov uplynulý týždeň ubudlo aj vo finále seriálu Najhorší týždeň môjho života, ktorý sa však už pri spokojnosti Markízy pripravuje na druhú sériu.

Markíza však ponúkla najsilnejší večerný program týždňa mimo spravodajstiev v komerčnej cieľovke, keď jej vyskočilo finále multireprízového, no stále populárneho filmového hitu Harry Potter a Dary smrti 2. Film sa dostal na rating 8,3 % s podielom 23,5 %. Vyšla jej aj nedeľná reprízová Pobrežná hliadka s ratingom 7,8 %.

Joj zas, naopak, odvysielala najväčší večerný prepadák, neúspech zažila piatková repríza filmu Kincsem s ratingom len 4 %. Televízii sa však zároveň podarilo nenapodobniť náhly prepad so seriálom Nový život z predošlého štvrtka. Seriál sa vrátil v oba dni – utorok aj štvrtok, k svojmu priemeru medzi 5 – 5,5 ratingami.

V celkovom publiku mimo večerných spravodajstiev najviac divákov uplynulý týždeň sledovalo nedeľné Na telo, ktoré sa už pravidelne dostáva na čelo tohto rebríčka sledovanosti.

Hostkou Na telo v prvej časti bola prezidentka Zuzana Čaputová, ktorá podľa očakávaní vystúpila s verejnými vyhláseniami k súčasnej situácii. Celkovo reláciu sledovalo 483-tisíc divákov.

Relácia síce výrazne medzitýždenne padla, keď stratila takmer 75-tisíc divákov, primárne však sledovanosť klesla všeobecne v dôsledku príjemného nedeľného počasia. Podielovo relácia atakovala 31 %.

Na prezidentku v nedeľnej diskusii sa doťahovala z nespravodajských programov Petra Vlhová v nedeľnom preteku Super-G, ktorý priemerne sledovalo spolu 444-tisíc divákov. Podiel sa dostal nad 28 %.

Z ďalších programov týždňa sa dotiahli sobotné Záhady tela, ktoré sledovalo taktiež 444-tisíc divákov. Medzitýždenne výrazne porástli, vďaka čomu sa im podarilo predbehnúť bežne medzi zábavnými programami vedúce Inkognito, to v pondelok malo prilákať 439-tisíc divákov. Nasledovalo ho ešte Nové bývanie so 434-tisíc divákmi.

Spomedzi všetkých programov tradične najsledovanejšie bývajú spravodajstvá. Najviac divákov prilákali nedeľné Noviny Joj, spolu 623-tisíc, Televízne noviny sa najvyššie dostali v pondelok, kedy ich sledovalo 610-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor