Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Sledovanosť

Markíza v televíznom trháku: Vina pri štarte valcovala, Sľub novým seriálovým hitom!

Markíza naplno štartuje svoju jarnú programovú sezónu, v prvý večer absolútne bodovala. V ankete na konci článku vyjadrite svoj názor na nový seriál Vina.

Televízna jar sa definitívne rozbieha.

Po prvých programoch roka ako Ranč, Sľub, Dunaj, k vašim službám alebo Dotyk života, ktoré televízie uviedli ešte začiatkom januára, prichádzajú postupne do vysielania s ďalšími kľúčovými formátmi, ktoré budú tvoriť kostru obchodne najdôležitejšej fázy jari 2025.

Tá už tradične začína koncom februára a trvať môže až do júna.

Práve aktuálny posledný februárový týždeň si pritom vybrala najsledovanejšia Markíza na vypustenie ďalších jarných programov, ktoré si pre túto sezónu pripravila.

Popri už vysielanom Dunaji a Sľube prichádza v týchto dňoch s novým seriálom Vina, novou 4. sériou reality šou Na nože, jubilejným 10. ročníkom tanečnej šou Let´s Dance a napokon aj s 3. sériou reality zoznamky Ruža pre nevestu. Tá sa uvedie budúci týždeň.

Jar odštartovala valcom

Prvý z programov má už svoju premiéru za sebou a pre televízneho lídra dopadla mimoriadne dobre.

Tento pondelok sa uviedla spomínaná Vina, ktorú Markíza nakrútila do série k dramatickým psychologickým sériám Klamstvo a Zrada. Opäť hľadala námet v britskej seriálovej tvorbe – tentokrát stavila na príbeh so silnou kriminálnou zápletkou.

Vina pri štarte Markíze zabrala, keď s prvou časťou vystrelila na rating 9,3 % s podielom na trhu 29,5 % v obchodnej cieľovej skupine. Celkovo si úvodný diel pozrelo priemerne 496-tisíc divákov.

Vina bola v obchodnej skupine najsledovanejším programom dňa a jasným lídrom na trhu vo svojom vysielacom čase.

Prvý raz od svojho štartu v januári tohto roka tak bol porazený Ranč – v obchodnej cieľovke klesol pod 5 ratingov s podielom na trhu pod 16 %, celkovo si ho pozrelo takmer 355-tisíc divákov. Rovnako prvýkrát nedosiahol na štyristotisícovú hranicu.

Ako sme už v minulosti ako prví upozornili, v oboch seriáloch sa objavuje rovnaká herečka Nela Pocisková, pre ktorú je rola vo Vine výraznou zmenou.

Doposiaľ sa objavovala hlavne v dlhodobých rodinných sériách ako Ordinácia v ružovej záhrade, Búrlivé víno, Nemocnica či práve Ranč. Vina je, naopak, uzavretým projektom, ktorý kladie veľký dôraz na herecké stvárnenie charakterov ústredných hrdinov.

Z trojičky Klamstvo, Zrada a Vina sa tohtoročná novinka uviedla ako druhá najlepšia.

Jasný valec v tomto smere predviedla takto pred rokom Zrada, ktorej prvú časť sledovalo priemerne celkovo až 589-tisíc divákov pri obrazovke, a teda o takmer stotisíc divákov viac ako úvodný diel Viny. V obchodnej skupine sa Zrada vlani uviedla ratingom 9,8 % a podielom na trhu 30,3 %.

Sľub láme rekordy

Totálny valec predvádzala Markíza už od podvečera.

Na nový rekord jej totižto vystrelila denná dobová séria Sľub, ktorá zopakovala jeden z najlepších ratingov vysielania 9,1 %, avšak pri najvyššom trhovom podiele od začiatku vysielania na úrovni až 35 %.

Jojka napriek tomu uhrala svoj priemer s Bez servítky pod 5 ratingami a s podielom na trhu okolo 18 %.

Sľub zaznamenal jeden z najsledovanejších dielov taktiež v celkovom publiku – tesne totiž prekonal hranicu pol milióna divákov. Spravidla sa hýbe pod ňou v okolí 440 až 490-tisíc divákov.

Divákov si Markíza preniesla aj k správam, keď si Televízne noviny zaplo priemerne 490-tisíc divákov. Tu jej však bola Joj najbližšie – Krimi aj Noviny si pozrelo okolo 450-tisíc divákov pri vysielaní na hlavnej a spravodajskej stanici.

Čo hovoríte na prvý diel nového seriálu Vina?

Vybrať môžete viacero odpovedí (maximálne 3).

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor