Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Pikošky

Markíza s retro telenovelami trafila do čierneho: Rosalinda je ďalším hitom, blíži sa do finále!

Po Divokom anjelovi a Skrytej vášni siahla Markíza po mexickej telenovele Rosalinda. V popoludňajšom vysielaní s ňou dosahuje vysoké nadpriemery.

Oživenie retro telenoviel sa Markíze vypláca.

Od minulého leta ženská stanica Doma pravidelne zaraďuje do štruktúry staré latinskoamerické seriály, ktoré patrili k televíznym hitom na Slovensku na začiatku nového milénia.

Ako sa darilo Divokému anjelovi a Skrytej vášni

Tento ťah televíznemu lídrovi zafungoval okamžite, keď hneď prvá legendárna telenovela Divoký anjel v lete 2022 v popoludňajších hodinách bodovala na mimoriadne silných podieloch na trhu. Hýbala sa na výkonoch okolo 6 – 10 % v obchodnej cieľovke, kým priemer Doma bol v okolí 3 %.

Divoký anjel bol dokonca v popoludňajších hodinách počas horúcich letných dní sledovanejší než premiérové turecké seriály vysielané vo večerných hodinách.

Markíza si napokon úspech seriálu dokázala pokaziť až sama rozhodnutím nasadiť ho aj do prime-time a roztrieštiť jeho vysielanie do dvoch exponovaných slotov. Odvtedy sledovanosť Divokého anjela popoludní prudko padla a nedarilo sa mu ani večer. Spočiatku dokonca jeho podiely v oboch slotoch dosahovali úroveň okolo 1,5 – 3 %.

Po Divokom anjelovi nasadila Doma ďalšiu kultovú telenovelu Skrytá vášeň.

Jej pôvodnú prvú sériu najprv taktiež vysielala v dvoch vysielacích časoch, zakrátko ju však z večera vyškrtla. Kým do prime-time vytiahla sitkomy, retro seriály začala opäť nasadzovať iba v popoludňajších hodinách.

Skrytá vášeň vysielaná v plnej jarnej televíznej sezóne dosahovala podiely na trhu okolo 4 – 7 % v obchodnej cieľovke. Ako jeden z mála programov v tom čase dokázala Doma prinášať nadpriemery, stanica v tom čase trápila na priemerných podieloch na trhu okolo 2 – 3 %.

Od leta už Doma opäť bodovala, keď vďaka premiérovej Skrytej vášni 2 vyskakovala na čísla Divokého anjela s podielmi 6 – 10 %. Jej rekordy však siahali aj nad 10-percentnú úroveň.

Rosalinda ďalším hitom na Doma

Treťou retro telenovelou v poradí sa po Divokom anjelovi a Skrytej vášni stala Rosalinda.

Na slovenských obrazovkách sa neobjavila dlhé roky, posledne sa reprízovala na stanici JOJ Plus ešte v jej začiatkoch, kedy sa profilovala ako stanica pre starších divákov.

Rosalinda je v popoludňajších hodinách Doma počas ostrej jesennej televíznej sezóny úspešnejšia než Skrytá vášeň.

Mexická telenovela už v priebehu leta uhrávala nadpriemerné výkony, ktoré si udržala aj po zostrení konkurencie od septembra.

Práve na jeseň potvrdila postavenie ďalšieho retro hitu, keď na Doma dosahuje podiely na trhu okolo 6 – 9 % v obchodnej cieľovke. Priemery stanice sú na úrovni 3,5 – 4 %.

Rosalinda sa tak úspešnosťou radí k Divokému anjelovi.

Ako sme už v minulosti informovali, retro telenovely na Doma sú dokonca ešte úspešnejšie v spomínanej obchodnej cieľovke, a teda u mladších divákov (12 – 54 rokov), než v univerzálnom publiku všetkých divákov starších ako 12 rokov.

V tejto staršej cieľovke, kde by sa očakával väčší úspech starých programov, dosahuje Rosalinda podiely na trhu len okolo 5 – 6 %.

Tento týždeň Rosalinda zažila rovno jeden z najúspešnejších dní od začiatku vysielania.

V utorok 26. septembra vystrelila s prvou z dvoch častí vysoko nadpriemerným výkonom s ratingom 1,1 % a podielom na trhu až 9,7 % v obchodnej cieľovke. Spočiatku mala byť dokonca dvojkou na trhu hneď za Markízou.

Nasledovný diel dosiahol ešte o málo vyšší priemerný rating 1,2 %, čo už pri väčšom počte divákov pri obrazovke znamenalo podiel na trhu 8,5 %.

 


Sledujte filmy ako v kine kdekoľvek s novým inteligentným projektorom od SamsunguČítajte →

Dátum finále Rosalindy

Doma čoskoro vysielanie mexickej Rosalindy uzavrie.

Kultový seriál, ktorý vznikol na konci 90. rokov, patrí k najkratším telenovelám. Nakrútených bolo 80 epizód, čo pri dennom nasadzovaní dvoch častí na Doma vystačilo na dvojmesačné vysielanie. Stanica hoštartovala v polovici augusta.

Rosalinda dôjde do finále v prvej polovici budúceho mesiaca, finále je na Doma naplánované na pondelok 9. októbra od 16. hodiny.

Stanica v tento deň ponúkne záverečné dve časti, finálový diel odvysiela od 17:05.

Návrat tvárí Divokého anjela

Ako sme už začiatkom septembra ako prví informovali, s retro telenovelami pokračuje Markíza aj naďalej.

Po skončení Rosalindy vytiahne späť na obrazovky najpopulárnejšie hviezdy Nataliu Oreiro a Facunda Aranu, a to v ich druhej spoločnej latinskoamerickej telenovele po Divokom anjelovi.

Markíza zakúpila práva na argentínsky seriál Rany z lásky (Sos mi vida) pochádzajúci z roku 2006. S jeho vysielaním štartuje od utorka 10. októbra o 16. hodine. 

Rany z lásku sú po Divokom anjelovi menej úspešnou telenovelou, no podobne dlhou. Kým legenda medzi latinskoamerickými telenovelami dostala celkovo 270 častí, Rany z lásky sa dožili 230 epizód.

Aj v prípade seriálu Rany z lásky sa tvorcovia snažili o komediálnejšie poňatie telenovely a oživenia iskry, ktorá pred rokmi medzi hlavnými hrdinami skrsla vo fenoméne Divoký anjel.

Dokedy bude Doma telenovelu Rany z lásky vysielať, nájdete na konci tohto článku.

Aká je budúcnosť retro telenoviel na Doma?

Doma tak chystá do vysielania už štvrtú archívu telenovelu v poradí. Otázne je, ako sa k ich ďalšiemu uvádzaniu postaví následne.

Nakupovanie retro seriálov nie je napriek ich vysokému veku lacnou záležitosťou.

Náklady predražujú ešte staré dabingy, ktorých súčasťou bývali herecké tantiémy. Tie musia televízie platiť pri každom odvysielaní programu. V súčasnosti vyrábané dabingy sú vykupované a herci vyplácaní jednorazovo.

Zaujímavé tak bude sledovať, koľko retro seriálov tak ešte Markíza nakúpi, kým pristúpi k otáčaniu už odvysielaných odznova.

Markíza už má pod licenciou štyri staré seriály a k tomu množstvo tureckých telenoviel.

Tie postupne reprízuje v obednom a nočnom čase na Doma, premiérové tituly vysiela v novom večernom okne, ktoré štartuje o 19:00, a v poobednom čase od 14. hodiny.

Práve archívne seriály sú však na Doma jej najúspešnejšími programami.

Aktuálne vysielaná Rosalinda dosahuje popoludní porovnateľnú či vyššiu sledovanosť ako večerná premiérová telenovela V hre je láska.

Tá však ďalších divákov získava v poobednom pásme od 14. do 16. hodiny, kde s reprízami predchádza Rosalinde. V tomto čase taktiež vyskakuje na vyššie podiely na trhu ako v prime-time, a to okolo 4 – 7 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor