Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Na Doma mieri ďalšia retro telenovela: Po Rosalinde návrat najväčších hviezd Divokého anjela!

Mexická Rosalinda v popoludňajších hodinách dosahuje úspech, Markíza už do vysielania pripravuje ďalší archívny titul.

Stávka na retro seriály Doma vychádza.

Od minulého roka ženská stanica oživuje vysielanie starých najznámejších telenoviel, ktoré kedysi patrili k hitom televíznych obrazoviek.

Markíza sa od rozbehnutia vysielania retro seriálov snaží z archívov zakaždým vytiahnuť a zakúpiť nový titul pre popoludňajšie vysielanie. V tejto sezóne takto oživí už štvrtý seriál v poradí.

Ako sa darí Rosalinde

Po Divokom anjelovi a Skrytej vášni siahla Markíza po mexickej telenovele Rosalinda.

Tá sa v minulosti už viackrát reprízovala aj na stanici JOJ Plus, dlhé roky sa však na slovenských obrazovkách neobjavila. Divákov baví aj dnes.

Rosalinde sa darí na Doma bodovať, a to aj v obchodne atraktívnej cieľovke, kde dosahuje vysoké podiely na trhu na úrovni okolo 6 – 8 %. Pre stanicu ide o silný nadpriemer.

Z malých staníc si podobne úspešne dokáže viesť už iba Dajto.

Samotný priemer Doma sa pohybuje na celodennej úrovni okolo 3,7 % v obchodnej cieľovke. Jej výkony nahor ťahá práve denné popoludňajšie vysielanie.

Retro telenovela tak viackrát dokáže udržiavať podiely na trhu dokonca po letnej premiérovej druhej sérii Skrytej vášne.

Tá sa v slabšom období pohybovala práve na podobnej úrovni, s najsledovanejšími časťami však vyskakovala na 10 – 13 %.

Úspešnejšia u mladých

Aj keď od jej nakrútenia Rosalindy ubehlo už takmer 25 rokov, prekvapivo dominuje u mladších divákov.

Telenovela je totižto spravidla úspešnejšia v obchodnej ako univerzálnej cieľovke, kde dosahuje podiely na trhu iba v okolí 5 %.

Kým obchodná skupina, na ktorú cielia Markíza a Joj, meria divákov vo veku 12 až 54 rokov, univerzálna skupina, ktorá je relevantná napríklad pre RTVS alebo spravodajské televízie, cieli na všetkých divákov starších ako 12 rokov.

Práve v nej by sa tak očakával väčší úspech starých programov.

Vrátia sa hrdinovia Divokého anjela

S retro telenovelami chce Markíza pokračovať aj naďalej.

Po skončení Rosalindy televízia vytiahne späť na obrazovky najpopulárnejšie hviezdy Nataliu Oreiro a Facunda Aranu, a to v ich druhej spoločnej latinskoamerickej telenovele po Divokom anjelovi.

Markíza totiž zakúpila práva na argentínsky seriál Rany z lásky (Sos mi vida) pochádzajúci z roku 2006.

Ide o menej úspešnú, no podobne dlhú telenovelu ako Divoký anjel. Kým legenda medzi latinskoamerickými telenovelami dostala celkovo 270 častí, Rany z lásky sa dožili 230 epizód.

Aj v prípade seriálu Rany z lásky sa tvorcovia snažili o komediálnejšie poňatie telenovely a oživenia iskry, ktorá pred rokmi medzi hlavnými hrdinami skrsla vo fenoméne Divoký anjel.

Ako dlho sa budú vysielať

Rany z lásky sa stanú hlavnou telenovelou v popoludňajšom vysielaní na Doma na dlhé mesiace.

Vyplnia totiž zvyšok tejto jesennej televíznej sezóny a pokračovať budú aj v nasledujúcom roku. Nový rok podobne predelil aj vysielanie Divokého anjela.

Rany z lásky by mali na Doma odštartovať v utorok 10. októbra o 16. hodine. 

Stanica plánuje retro seriál vysielať bez zmeny – opäť by mal chodievať pravidelne od pondelka do piatka v dvoch častiach za sebou.

Pri plynulom vysielaní, s výnimkou vianočného obdobia, by sa Rany z lásky mali vysielať až do marca 2024.

Na Doma tak vyplnia aj polovicu budúcej jarnej sezóny.

Čo príde ďalej?

Otázne je, ako sa k profilovaniu popoludňajšieho programu postaví Doma následne.

Nakupovanie retro telenoviel nie je lacnou záležitosťou, náklady predražujú ešte staré dabingy, ktorých súčasťou bývali herecké tantiémy. Tie musia televízie platiť pri každom odvysielaní programu. V súčasnosti vyrábané dabingy sú vykupované a herci vyplácaní jednorazovo.

Markíza už má pod licenciou štyri staré seriály a k tomu množstvo tureckých telenoviel.

Tie postupne reprízuje v obednom a nočnom čase na Doma, premiérové tituly vysiela v novom večernom okne, ktoré štartuje o 19:00, a v poobednom čase od 14. hodiny.

Zaujímavé tak bude sledovať, koľko retro seriálov tak ešte Markíza nakúpi, kým pristúpi k otáčaniu už odvysielaných odznova.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor