Sledovanosť
Markíza prevalcovala prvý večer sezóny! Konkurenčná novinka odštartovala fiaskom
Televízie si tri dni po sebe podelili večernú dominanciu, Joj nevyšiel návrat známeho formátu v novej prime-time verzii.
Už úvod nového roka stihol priniesť televíziám úspechy aj pády.
Vysielanie prvých tohtoročných dní sa nieslo v znamení premiérových filmov a česko-slovenských komédií, ktoré sú aktuálne u divákov v mimoriadnej obľube. Ovládnuť sa im podarilo väčšinu doterajších večerov.
Výnimkou bol iba sobotný prime-time, keď na Troch kráľov priniesla Jojka dosiaľ najúspešnejší večerný program v obchodnej cieľovke.
Zabodovala jej premiéra Expedícia: Džungľa, s ktorou mala vyskočiť na rating 9 % s podielom na trhu takmer 26 %.
Ďalšie programy u mladších divákov zaostali o približne jeden rating so vzácnou zhodou.
Česko-slovenské filmy v kurze
Nadpriemerne sa totiž v súčasnosti darí aj reprízovým titulom, ktoré dosahujú sledovanosť na úrovni nových lokálnych titulov.
Príkladom sú reprízové komédie Po čom muži túžia 2, Striedavka alebo Šťastný nový rok 2, ktoré minulý týždeň dosiahli na Markíze a Joj vo vynovenej obchodnej cieľovke ratingy pod alebo okolo 8 %.
V celkovom univerzálnom publiku dosahovali sledovanosť v širokom okolí 400-tisíc divákov.
Podobné výkony si pritom v obchodnej skupine pripísali aj prvé lokálne premiéry roka.
Ratingom 7,6 % skončila na Nový rok premiéra slovenskej drámy Slúžka, podobne na tom na Jednotke RTVS bola aj nová slovenská miniséria Čas nádejí, ktorá v nedeľu štartovala na ratingu 8 % v obchodnej cieľovke.
Oba tituly z obrazovky RTVS však dosiahli vysoko nadpriemernú celkovú sledovanosť – Slúžku si pozrelo takmer 470-tisíc divákov a Čas nádejí až 532-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Novinku Joj prevalcovala
S úspešnou premiérou sa tento týždeň pridala Markíza.
Tej sa podarilo suverénne ovládnuť nástup do jarnej televíznej sezóny, keď v pondelňajší večer zabodovala s premiérou českej komédie Želanie k narodeninám ratingom 7,9 % a podielom na trhu 28 % v obchodnej cieľovke.
Potvrdila tak podobnú výkonnosť reprízových a premiérových česko-slovenských titulov na začiatku roka, ktoré sa zhodne pohybujú v okolí 8 %. Zároveň podobne ako reprízové komédie z minulého týždňa sledovalo Želanie k narodeninám celkovo takmer 400-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Markíze sa pri tomto trende môže vydariť aj budúci pondelok, kedy plánuje odvysielať reprízovú komédiu Srdce na dlani. Zahrala si v nej aktuálna hviezda Dunaja, k vašim službám Kristína Svarinská, Matouš Ruml, Eliška Baltzerová či Vladimír a Bolek Polívkovci.
Markíza v pondelok konkurenčné programy predbehla takmer trojnásobným rozdielom.
Jojke vôbec nezafungoval štart vynovenej zábavnej relácie Heslo, ktorú predstavila v novej svetovej verzii veľkej večernej šou.
Pôvodne ho na obrazovky uviedla ešte v rokoch 2017 a 2018 ako menší formát do druhého pásma.
Proti premiérovej komédii na Markíze nové Heslo vybuchlo, keď malo tvrdo prepadnúť s podielom na trhu iba pod 10 % v obchodnej cieľovke.
Celkovo si ho malo pozrieť cez 180-tisíc divákov v univerzálnej skupine.
RTVS so švédskym filmom Utorkový klub na Jednotke uhrala podiel okolo 9 % v obchodnej cieľovke, celkovo si ho malo pozrieť cez 220-tisíc divákov a bol tak dvojkou na trhu.
Markíza tiež vyhrala podvečerný súboj o diváka.
Štart 3. série Mama na prenájom mal zaznamenať rating 6,5 % s podielom na trhu 25,2 % v obchodnej skupine, celkovo si prvý diel novej sezóny našlo vyše 420-tisíc divákov.
Bez servítky sa vrátilo na svojom priemernom výkone podielom na trhu okolo 22 % v obchodnej cieľovke, celkovo si reality šou malo pozrieť vyše 330-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.