Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Želanie k narodeninám

Sledovanosť

Markíza prevalcovala prvý večer sezóny! Konkurenčná novinka odštartovala fiaskom

Televízie si tri dni po sebe podelili večernú dominanciu, Joj nevyšiel návrat známeho formátu v novej prime-time verzii.

Už úvod nového roka stihol priniesť televíziám úspechy aj pády.

Vysielanie prvých tohtoročných dní sa nieslo v znamení premiérových filmov a česko-slovenských komédií, ktoré sú aktuálne u divákov v mimoriadnej obľube. Ovládnuť sa im podarilo väčšinu doterajších večerov.

Výnimkou bol iba sobotný prime-time, keď na Troch kráľov priniesla Jojka dosiaľ najúspešnejší večerný program v obchodnej cieľovke.

Zabodovala jej premiéra Expedícia: Džungľa, s ktorou mala vyskočiť na rating 9 % s podielom na trhu takmer 26 %.

Ďalšie programy u mladších divákov zaostali o približne jeden rating so vzácnou zhodou.

Česko-slovenské filmy v kurze

Nadpriemerne sa totiž v súčasnosti darí aj reprízovým titulom, ktoré dosahujú sledovanosť na úrovni nových lokálnych titulov.

 


Jojka po rokoch s radikálnou zmenou: Dlhoročná relácia dostane úplne nový vysielací čas!Čítajte →

Príkladom sú reprízové komédie Po čom muži túžia 2, Striedavka alebo Šťastný nový rok 2, ktoré minulý týždeň dosiahli na Markíze a Joj vo vynovenej obchodnej cieľovke ratingy pod alebo okolo 8 %.

V celkovom univerzálnom publiku dosahovali sledovanosť v širokom okolí 400-tisíc divákov.

Podobné výkony si pritom v obchodnej skupine pripísali aj prvé lokálne premiéry roka.

Ratingom 7,6 % skončila na Nový rok premiéra slovenskej drámy Slúžka, podobne na tom na Jednotke RTVS bola aj nová slovenská miniséria Čas nádejí, ktorá v nedeľu štartovala na ratingu 8 % v obchodnej cieľovke.

Oba tituly z obrazovky RTVS však dosiahli vysoko nadpriemernú celkovú sledovanosť – Slúžku si pozrelo takmer 470-tisíc divákov a Čas nádejí až 532-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Novinku Joj prevalcovala

S úspešnou premiérou sa tento týždeň pridala Markíza.

Tej sa podarilo suverénne ovládnuť nástup do jarnej televíznej sezóny, keď v pondelňajší večer zabodovala s premiérou českej komédie Želanie k narodeninám ratingom 7,9 % a podielom na trhu 28 % v obchodnej cieľovke.

Potvrdila tak podobnú výkonnosť reprízových a premiérových česko-slovenských titulov na začiatku roka, ktoré sa zhodne pohybujú v okolí 8 %. Zároveň podobne ako reprízové komédie z minulého týždňa sledovalo Želanie k narodeninám celkovo takmer 400-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Markíze sa pri tomto trende môže vydariť aj budúci pondelok, kedy plánuje odvysielať reprízovú komédiu Srdce na dlani. Zahrala si v nej aktuálna hviezda Dunaja, k vašim službám Kristína Svarinská, Matouš Ruml, Eliška Baltzerová či Vladimír a Bolek Polívkovci.

Markíza v pondelok konkurenčné programy predbehla takmer trojnásobným rozdielom.

Jojke vôbec nezafungoval štart vynovenej zábavnej relácie Heslo, ktorú predstavila v novej svetovej verzii veľkej večernej šou.

Pôvodne ho na obrazovky uviedla ešte v rokoch 2017 a 2018 ako menší formát do druhého pásma.

 


Jojka mení večerný program: Prestávka Nemocnice sa končí, expresný štart nových častí!Čítajte →

Proti premiérovej komédii na Markíze nové Heslo vybuchlo, keď malo tvrdo prepadnúť s podielom na trhu iba pod 10 % v obchodnej cieľovke. 

Celkovo si ho malo pozrieť cez 180-tisíc divákov v univerzálnej skupine.

RTVS so švédskym filmom Utorkový klub na Jednotke uhrala podiel okolo 9 % v obchodnej cieľovke, celkovo si ho malo pozrieť cez 220-tisíc divákov a bol tak dvojkou na trhu.

Markíza tiež vyhrala podvečerný súboj o diváka.

Štart 3. série Mama na prenájom mal zaznamenať rating 6,5 % s podielom na trhu 25,2 % v obchodnej skupine, celkovo si prvý diel novej sezóny našlo vyše 420-tisíc divákov.

Bez servítky sa vrátilo na svojom priemernom výkone podielom na trhu okolo 22 % v obchodnej cieľovke, celkovo si reality šou malo pozrieť vyše 330-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor