Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Markíza po prvýkrát vystrelila s celebritnou zábavou! Víkendu dominuje Pečie celé Slovensko

Možné je všetko sa prvý raz od štartu utrhlo od svojich priemerov, najúspešnejšou šou na trhu ostáva pečenie na RTVS.

Dva mesiace potrebovala nová zábavná šou Markízy na to, aby sa výraznejšie presadila.

Tohtoročná jesenná novinka Možné je všetko odštartovala začiatkom septembra na priemernej sledovanosti, keď si ešte v období pokračujúcich letných teplôt pripísala v obchodnej cieľovke rating 5,9 % s podielom na trhu 23 %.

V nasledujúcich týždňoch však napriek potenciálne virálnemu obsahu citeľnejšie nerástla.

Kým ďalšie programy Markízy ako Na nože alebo Dunaj, k vašim službám postupne naberali divákov a lámali jeden rekord sledovanosti za druhým, priemery celebritnej šou sa v priebehu septembra a októbra zastavili spravidla nad hranicou 6 ratingov a v podiele na trhu na úrovni okolo 23 % v obchodnej cieľovke (diváci vo veku 12 – 54 rokov).

Tá je pre Markízu a Joj podstatná pri predaji reklamy.

Vo všeobecnom univerzálnom publiku (všetci diváci starší ako 12 rokov), ktoré odráža celkovú popularitu programov, sa so sledovanejšími vydaniami dostávala cez 300-tisícovú hranicu divákov, no vedela padnúť aj hlbšie pod ňu.

Možné je všetko s rekordom

Prvý dominantný výkon si relácia pripísala na konci druhého mesiaca vo vysielaní.

Možné je všetko v samom závere októbra prepísalo všetky svoje doterajšie maximá a vyskočilo na rating 7,8 % s podielom na trhu 25,7 % v obchodnej cieľovej skupine.

Doterajšie maximum spred týždňa relácia prekonala o takmer jeden ratingový bod, keď premiérovo prekročila 7-percentnú hranicu. Podielovo si šou medzitýždenne polepšila až o tri body.

Najsledovanejšie vydanie zažilo Možné je všetko aj v celkovom publiku, keď najnovšiu epizódu sledovalo priemerne 363-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Oproti minulej sobote ide o nárast o približne 50-tisíc divákov, v porovnaní s doposiaľ najmenej sledovanou epizódou zo začiatku októbra až o vyše 100-tisíc divákov.

Ani to však relácii napokon nestačilo na celkovú výhru počas sobotného večera.

Možné je všetko bolo v sobotu jasným lídrom v obchodnej cieľovke, v tej univerzálnej však dlhodobé vedenie udržala Jednotka s konkurenčnou zábavou Záhady tela. Tie si malo priemerne pozrieť 387-tisíc divákov.

Ešte o niečo sledovanejšie bolo piatkové Čo ja viem, ktoré na Jednotke malo sledovať priemerne 392-tisíc divákov. Lídrom na trhu pritom bolo v univerzálnej aj obchodnej cieľovke, v ktorej uhralo rating 4,9 % pri podiele 17 %.

Pečenie dotiahla konkurencia

V celkovej sledovanosti víkend opäť ovládlo pečenie na RTVS.

Pečie celé Slovensko síce neudržalo maximum aktuálnej 3. série spred týždňa, potvrdilo však silné postavenie s priemerne 447-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovej skupine.

Už iba tesne však na diaľku predbehlo stredajšiu reality šou Na nože, ktorá sa uplynulý týždeň rozlúčila s televíznymi obrazovkami rekordným výkonom.

V obchodnej cieľovke, na ktorú RTVS necieli, najnovšie vydanie Pečie celé Slovensko uhralo rating 7,4 % s podielom na trhu 22,3 %.

Ratingovo tak nestačilo ani na sobotné Možné je všetko či stredajšie Na nože, ktoré u mladších divákov suverénne medzi šou programami dominovalo.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor