Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Viete prví

Markíza končí s nakrúcaním reality šou Farma! Kedy sa rozhodne o víťazovi?

V televízii sa nedostala ešte ani do polovice, v skutočnosti sa na jej prácach končí.

Farma 16 sa tento týždeň prehupla do ďalšej fázy.

Na obrazovke na televízny statok v uplynulých dňoch nabehla skupina banditov, ktorá doplnila počet súťažiacich prakticky do pôvodného stavu. Kým na začiatku hry bolo v súťaži 17 farmárov, po takmer siedmich odvysielaných týždňoch ich o výhru bojuje až 16.

Vo vysielaní sa reality šou momentálne ešte len dostáva do svojej druhej polovice.

V nej by sa však už skupina zostávajúcich farmárov mala zmenšovať rýchlejšie – kým doteraz prebehlo v 16. sérii celkovo šesť vyraďovacích duelov, na pláne by malo minimálne ešte osem ďalších. I tak by v hre ostalo osem zvyšných súťažiacich.

Dá sa ale očakávať, že aj tento rok tvorcovia pripravili sériu semifinálových súbojov v rámci tzv. zlatého týždňa, ako nazývali v minulosti posledný týždeň vrcholiaci veľkým finále.

V ňom bojuje o tri finálové miestenky väčšia skupina farmárov, pričom práve vtedy býva eliminácia hráčov najrýchlejšia.

Nakrúcanie sa končí

Tieto súboje už pritom súťažiaci môžu mať v reálnom živote za sebou.

Ako sme už informovali, časový rozdiel medzi nakrúcaním a vysielaním Farmy je na samom začiatku tri až štyri týždne, no postupne sa naťahuje.

Dôvodom je, že jeden farmársky televízny týždeň trvá 5 dní, čo sa rovná piatim odvysielaným epizódam za týždeň v televízii, no výroba prebieha bez prestávky v každý týždeň všetkých 7 dní.

Televíziu veľký odstup dobieha v reálnom živote, do ktorého sa vracajú vypadnutí farmári skôr, ako sa ich koniec v šou objaví v televízii.

Diváci ich tento rok stretávajú na ulici, v aquaparku či nákupných centrách a vďaka neustále prítomnému internetu a sociálnym sieťam sa detaily dopredu dozvedá čoraz väčšia skupina ľudí.

Na verejnosť takto uniklo už viacero mien, vrátane aktuálnej slúžky a istej duelantky Karin Hegedüs Dvořákovej.

Markíza by pritom podľa viacerých informácií už mala postupne ukončovať výrobu 16. série reality šou Farma, a teda v skutočnosti spoznať rovno finalistov aktuálneho ročníka.

Tí sa však nesmú prezradiť, rovnako tak sú mlčanlivosťou viazaní aj ďalší farmári.

Ani to však v minulosti nezabránilo rôznym únikom, ktoré sa televízia snaží eliminovať prísnymi klauzulami v zmluvách s účastníkmi reality šou.

Kedy Farma 16 spozná víťaza?

Výroba Farmy sa tak končí približne dva mesiace pred jej veľkým finále.

Očakáva sa, že finálový priamy prenos 16. série plánuje Markíza okolo polovice decembra – v minulosti stíhala reality šou dovysielať ešte v jeho prvej polovici, ostatné dva roky až o niečo neskôr.

Finálový prenos by mala druhý rok po sebe plánovať na nedeľu.

Markíza sa pritom bude snažiť zvrátiť nepriaznivý vývoj z minulého roka.

Farma vo vlaňajšej 15. sérii zažila jeden zo svojich najmenej sledovaných ročníkov, pričom vo finále zaznamenala rovno najhoršiu sledovanosť v celej svojej histórii od začiatku vysielania v roku 2011.

Kým päť rokov po sebe sa v obchodnej cieľovke dokázala s finálovými priamymi prenosmi hýbať nad hranicou 9 ratingov a v podieloch na trhu dvakrát prekročiť aj 30-percentnú hranicu, vlaňajšie finále padlo na historické minimum ratingom 6,6 %. Podiel na trhu bol druhý najslabší zo všetkých ročníkov na úrovni 23,6 %.

Tento rok sa však tvorcom podarilo vyskladať výraznú skupinu súťažiacich, pričom veľa bude záležať aj od samotného priebehu finále.

Minuloročné experimenty v podobe finálových disciplín a získavania bodov podrobili diváci tvrdej kritike, nebude tak prekvapením, ak sa tvorcovia tentoraz rozhodnú opäť pre iný model a dramaturgiu pozmenia.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor