Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Mama na prenájom sa stáva seriálovým hitom: Po rozpačitom rozbehu dominuje, trhla nový rekord!

Markíze nový podvečerný seriál vyšiel, najslabšie týždne zažil pri svojom rozbehu, po ktorom naberá na sile.

Neľahká úloha televízneho lídra na začiatku tohto roka dopadla úspešne.

Markíza po takmer piatich rokoch vysielania denného seriálu Oteckovia hľadala pre svoje podvečerné vysielanie seriálového nástupcu, ktorým oživí dôležitý čas o 18. hodine.

Vyčerpaní Oteckovia začali televízii kriticky v sledovanosti prepadávať na jar 2022, pričom prvé otrasy v kedysi dominantnej pozícii televízneho valca zažívali už pred letom 2021. Svoju poslednú sezónu na obrazovke uzatvárali už ako podvečerná dvojka na trhu, kde vedúcu pozíciu Markíze až do konca roka 2022 prebrala kuchárska reality šou Bez servítky.

Markíza sa po Oteckoch rozhodla pokračovať v odľahčenom seriálovom žánre, pričom sa pokúsila skombinovať niekoľko fungujúcich prvkov do jedného projektu.

Naplno sa inšpirovala minuloročným úspechom komediálnej tureckej telenovely Láska na prenájom, vďaka ktorej stanica Doma na jar 2022 dominovala medzi malými stanicami. Markíza vôbec po prvý raz pre vlastný seriál siahla po námete tureckej telenovely, pričom taktiež vybrala odľahčenú tureckú sériu, ktorá obsahovo navyše nadväzuje na fenomén Oteckov.

Novinku nazvala Mama na prenájom a upútala tak pozornosť divákov vlaňajšieho tureckého hitu.

Prvé týždne najslabšie

Štart nového dlhodobého seriálu sa v televíziách spravidla spája s najväčšou nervozitou.

Mama na prenájom pritom pri štarte na televíznej obrazovke nezažila suverénny rozbeh, ktorý častokrát býva pre televízne projekty kritický. Vývoj sledovanosti prvých častí naznačuje, akú stabilnú divácku základňu novinka upútala a s ktorou môže počítať pre ďalšie vysielanie.

Pre Mamu na prenájom však prvé dva týždne na obrazovke boli dokonca jej najslabšími v celom doterajšom vysielaní.

Kým dnes sa už pravidelne hýbe v obchodnej cieľovej skupine v okolí ratingu 7 % a v univerzálnej cieľovke na celkovej úrovni okolo 400-tisíc divákov, pri seriálovom rozbehu na tieto hodnoty siahla či ich prekračovala len sporadicky.

Mama na prenájom štartovala na ratingu 7,1 % v obchodnej cieľovke, no už ani s jednou časťou v prvom týždni na sedempercentnú hranicu nedosiahla. Naopak, postupne padala skôr k úrovni 6 %.

Podobný vývoj nastal aj v priebehu druhého týždňa s rozdielom, že sa seriál na 7 % dokázal dostať s dvomi epizódami.

Kedy Mama na prenájom zabrala

Od tretieho týždňa však Mama na prenájom stiahla divákov na svoju stranu.

Seriál ho otvoril novým rekordom a prvým výstrelom na 8 %, pričom od tohto dňa sa jeho priemery už častejšie pohybujú nad alebo blízko 7 %.

Pre zaujímavosť minulý týždeň, ktorý bol jej piatym vo vysielaní, už Mama na prenájom prekročila ratingovú hranicu 7 % štyrikrát.

Mama na prenájom s pribúdajúcimi týždňami rastie aj v univerzálnej cieľovke, ktorá vyjadruje celkový počet divákov starších ako 12 rokov, a teda všeobecnú popularitu programu.

V prvých dvoch týždňoch vysielania sa seriál nad hranicu 400-tisíc divákov dostal iba s tromi z desiatich vydaní.

Za posledné dva týždne sa už seriál na túto úroveň a nad ňu dostal deväťkrát z desiatich odvysielaných epizód.

V podiele na trhu, ktorý určuje silu postavenia televízneho formátu na trhu v čase jeho vysielania, dosahuje Mama na prenájom stabilne nadpriemerné výkony.

V obchodnej cieľovej skupine, na ktorú predávajú Markíza a Joj reklamu, sa nový denný seriál pohybuje najčastejšie úrovni okolo 27 – 29 %.

Na takto silné postavenie podvečer mohla Markíza postupne v priebehu minuloročnej jari zabudnúť.

Nové rekordy

Rastúci úspech Mamy na prenájom a posilňovanie diváckej základne umocňujú aj rekordy, ktoré seriál dosahuje práve v týchto dňoch.

Seriál najlepšie čísla dosahuje s pondelňajšími epizódami, ktoré si už pripísali niekoľko rekordov. Prvý prišiel na začiatku spomínaného tretieho týždňa, ďalší mimo pozornosti v úvode minulého piateho týždňa.

Všetky rekordy však denný seriál prepísal v úvode šiesteho týždňa vo vysielaní.

Mama na prenájom tento pondelok trhla najlepšie výkony v oboch hlavných cieľových skupinách, keď vystrelila na rating 8,4 % s podielom na trhu 29,8 % v obchodnej cieľovke. V tej univerzálnej si pondelňajší diel seriálu pozrelo až 449-tisíc divákov.

Doterajším maximom bol rating 8 % spred troch týždňov a celkovo úroveň 442-tisíc divákov z minulého pondelka.

Markíza je tak po roku podvečer späť na koni, a to napriek pokračujúcim nadpriemerom konkurenčnej reality šou Bez servítky.

Jojka si podvečer udržuje svoje silné postavenie ratingami spravidla okolo 5 – 6 % a podielmi na trhu 20 – 23 %. V celkovom publiku sa reality šou hýbe okolo 330 až 400-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor