Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: vysielanie TV Markíza

Sledovanosť

Let´s Dance s Facundom prevalcovalo nedeľný večer! Štart 9. série najlepší od návratu šou

Tanečná šou trhla s prvým večerom najlepší rating od oživenia formátu v roku 2017, návrat vlaňajšieho seriálového hitu zatienila.

Najdrahší ťažiskový formát Let´s Dance sa aj v 9. sérii rozbieha mimoriadne sľubne.

Tanečnej šou sa darí po týždne trvajúcej mediálnej aj televíznej kampani pravidelne lákať k prvému priamemu prenosu nadpriemerný počet divákov, čo potvrdila aj tento rok.

Prvý večer Let´s Dance 9

Najväčšiu pozornosť pútali aktuálne najobľúbenejšie televízne tváre Markízy šéfkuchár Martin Novák alebo herci z Dunaja, k vašim službám Petra Dubayová, Anna Jakab Rakovská, ktorej postava už v seriáli skončila, a Jakub Jablonský. Ten sa postaral o suverénne najlepší tanec úvodného večera. Silnú fanúšikovskú základňu potvrdila speváčka Tina.

Markíze sa veľkú časť divákov darilo držať až do posledného tanečného vystúpenia, o ktoré sa postarala dosiaľ najstaršia súťažiaca v histórii Let´s Dance Hana Gregorová. Od poroty si za najpomalší tanec večera waltz, odtancovaný však vo vyše 70 rokoch, vyslúžila ako jediná v celej štvorici standing ovation.

Tvorcovia si však pozornosť divákov poistili aj nečakaným hosťom v porote, do ktorej pre prvý prenos zlákali argentínskeho herca Facunda Aranu. Celé Slovensko ho pozná ako Iva z Divokého anjela.

Práve Facundo zožal neraz najlepšiu odozvu na sociálnych sieťach, najmä medzi porotcami.

Najlepší štart od návratu

Táto kombinácia Markíze vyniesla najlepší rozbeh tanečnej šou za posledné roky.

Let´s Dance odštartovalo 9. sériu suverénnym víťazstvom, keď nedeľný večer prevalcovalo ratingom 9,5 % s podielom na trhu 35,2 % vo vynovenej obchodnej cieľovej skupine.

Markíza opäť prenos natiahla až do pol dvanástej, čo jej posilňovalo podiel na trhu.

Tak, ako pred rokom, si pomohla v úvodný večer vynechaním jednej reklamnej prestávky, keď šou prerušila štyrikrát. Bežne v Let´s Dance umiestňuje päť reklamných brejkov.

V obchodnej cieľovke si Let´s Dance pripísalo najvyšší rating aj podiel na trhu pri štarte za posledné štyri série.

Obchodná cieľovka sa tento rok historicky po prvý raz mierne zmenila – kým do minulého roka zarátavala divákov vo veku 12-54 rokov, tento rok sa do nej počítajú diváci vo veku 13-55 rokov.

Pôvodne sa tanečná šou po dlhej šesťročnej pauze vracala ešte na jeseň 2017, pripísala si vtedy rating 9,2 % v pôvodnej obchodnej skupine. Odvtedy šlo o najvyšší výkon pri štarte, s úvodnými večermi sa však šou pravidelne pohybovala okolo 9-percentnej hranice.

Celkovo si úvodný večer 9. série Let´s Dance pozrelo priemerne 582-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. 

Tu už o najvyšší výkon posledných rokov nešlo. V širokej cieľovke divákov starších ako 12 rokov, ktorá sa medzi rokmi nezmenila, ide o medziročný pokles o vyše 20-tisíc divákov.

Porovnanie sledovanosti štartu s minulými ročníkmi Let´s Dance nájdete v ďalšej časti článku.

Ivetu zatlačila

Markíza si s nástupom tanečnej šou bez problémov poradila s konkurenciou.

Joj v nedeľu odštartovala 2. sériu svojho minuloročného seriálového ťaháku Iveta, ktorý sa vlani stal najsledovanejším seriálom roka. Aj bez úvodných rekordne sledovaných častí dosiahol vyššiu priemernú sledovanosť ako Dunaj, k vašim službám, Klamstvo alebo Nemocnica.

Vo svojej druhej sezóne si už Iveta vyskúšala tvrdú konkurenciu, ktorej nestačila.

Jojka voči Let´s Dance klesla na priemernú úroveň spred roka, keď štart Ivety 2 mal uhrať rating 5,7 % s podielom na trhu 16,2 % vo vynovenej obchodnej cieľovke.

Celkovo si návrat Ivety malo pozrieť necelých 300-tisíc divákov.

Pre seriál to znamená pokles na takmer polovičné čísla oproti väčšine epizód z prvej série. V tej sa po rekordne sledovanom štarte ustálil na ratingoch okolo 10 % v pôvodnej obchodnej skupine a na celkovej priemernej sledovanosti okolo 550-tisíc divákov.

Zaujímavosťou je, že Markíza už čoskoro do vysielania uvedie vlastný seriál Iveta. S tou jojkárskou sa môžu vysielať dva dni po sebe.

Začiatkom tohto roka bol televíznym hitom historický seriál Čas nádejí, ktorý na Jednotke od marca vystriedala finálová fáza špeciálnej série kvízu Duel.

Druhý ročník Duelu šampiónov v náročnom nedeľnom prime-time obstál dokonca nadpriemerne voči priemerom Jednotky. Uhrať mal rating 3,6 % s podielom na trhu 10,3 % vo vynovenej obchodnej cieľovke, celkovo si ho malo pozrieť priemerne 301-tisíc divákov v univerzálnej skupine.

Fanúšikovia Času nádejí sa dočkali dobrej správy, keď prebiehajú prípravy jeho pokračovania.

 


RTVS po finále hitu Čas nádejí: Rozhodnuté o ďalšom pokračovaní v 2. sérii!Čítajte →

Ako štartovali predošlé série Let´s Dance

Štart 8. série Let´s Dance v rovnakom čase takto pred rokom v nedeľu dominoval večeru ratingom 9 % a silným podielom na trhu až 35 % v pôvodnej obchodnej cieľovej skupine.

Šou zaznamenala podobný rating ako pred rokom, avšak pri nepomerne vyššom podiele na trhu.

Celkovo si štart ôsmeho Let´s Dance pozrelo 605-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine. Ide naďalej o najvyšší celkový počet divákov s úvodným priamym prenosom od návratu šou v roku 2017.

Rok pred tým tanečná šou zažila svoj vôbec najslabší nástup.

Štart 7. série dosiahol začiatkom marca 2022 rating 8,9 % s podielom na trhu 25,9 % v pôvodnej obchodnej cieľovke. Celkovo si ho pozrelo 537-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Let´s Dance sa na obrazovky po rokoch vrátilo v septembri 2017.

Vtedy si štart 6. série v nedeľnom prime-time pripísal rating 9,2 % s podielom 29,2 % v pôvodnej obchodnej skupine. Celkovo ho sledovalo 590-tisíc divákov. Šou vtedy medzi sériami výrazne stratila.

Predošlý ročník sa však odohral o šesť rokov skôr, na jeseň 2011.

Štart 5. série si rovnako na začiatku septembra pozrelo celkovo 720-tisíc divákov, rating v pôvodnej obchodnej cieľovke bol na úrovni 11,2 % s podielom 40 %. Po prvýkrát, a zároveň posledný, sa šou vtedy miesto nedele vysielala v piatok.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor