Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Let´s Dance 8 televízny valec zo štartu neudržalo: V tomto však prekonáva aj štart Ivety!

Tanečnú šou aj tento rok potápa extrémna dĺžka priameho prenosu počas nedeľného večera, minulotýždňový valec poklesol.

Ôsma séria tanečnej šou Let´s Dance pokračovala uplynulú nedeľu druhým priamym prenosom.

Vôbec po prvýkrát v tomto ročníku prebehlo na konci večera vyraďovanie, po ktorom musela súťaž opustiť tvár Druhej šance, herec Viktor Ibara. Od divákov mohol dostať vôbec najmenej SMS hlasov, keď v spojenom bodovaní poroty po dvoch kolách obsadil ôsmu priečku z desiatich párov. Jedenásty pár s Máriou Čírovou pre zranenie speváčky v druhom kole chýbal.

Markíza v nedeľu opäť naťahovala prenos Let´s Dance takmer do polnoci.

Vyraďovanie prišlo na rad až približne pol hodinu pred polnocou a samotný priamy prenos končil okolo 23:45. Už tradične ide o extrémnu dĺžku markizáckych veľkých šou počas nedeľných večerov, keď už po 22. hodine diváci postupne odchádzajú od televízorov a pripravujú sa na pondelňajšie ranné vstávanie do práce či do školy.

Výsledkom je, že v priebehu večera Let´s Dance od Markízy odchádza masívne množstvo divákov, oproti najsledovanejšej prvej hodine býva v závere šou pri obrazovke len viac ako tretina pôvodných divákov.

Tanečná šou s druhým kolom sledovanosť zo štartu 8. série neudržala.

Let´s Dance tentokrát dosiahlo priemerný rating 8 % s podielom na trhu 29,3 % v obchodnej cieľovej skupine. Oproti štartu tohto ročníka tak kleslo o jeden ratingový bod a v podiele na trhu o takmer šesť podielových bodov.

Priemerne si druhé kolo pozrelo 543-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine, čo je medzitýždenný pokles až o 62-tisíc divákov.

Pred týždňom však Let´s Dance ponúklo o jeden reklamný brejk menej.

Zasahuje milión divákov

Tanečná šou si zároveň drží jedno prvenstvo v tomto roku.

Let´s Dance totižto v prvom aj druhom kole celkovo zasiahlo viac ako jeden milión divákov, pričom v druhom kole zásah šou o pár tisíc divákov ešte porástol. Celebritný formát dokonca mierne prekonáva aj zásah Ivety zo štartu.

Potvrdzuje tak postavenie najočakávanejšej šou tejto sezóny.

Zásah, tzv. „reach“ začínajú televízie komunikovať v uplynulých dňoch čoraz častejšie.

Najnovšie s ním pri promovaní 2. kola Let´s Dance operovala Markíza priamo v televíznej upútavke, keď ohlásila, že tanečná šou pri štarte oslovila viac ako milión divákov.

Joj zas vo svojich tlačových správach začína uvádzať pre verejnosť najzrozumiteľnejší počet divákov v tisícoch pravidelnejšie už iba v prípade zásahu. Priemernú celkovú sledovanosť programu vyjadruje len ratingom. Práve preto sa niektoré počty divákov pri jednom programe tak líšia.

„Reach“ alebo zásah vyjadruje absolútne najväčší vrchol sledovanosti jednotlivého programu pri jeho nepretržitom sledovaní po dobu aspoň 3 minút.

Samotné číslo je tak výrazne vyššie ako celková priemerná sledovanosť programu, ktorá je dlhoročne a naprieč televíznymi trhmi najrelevantnejším údajom. Na Slovensku sa udáva v rámci univerzálnej cieľovej skupiny divákov starších ako 12 rokov.

Kým priemerná sledovanosť druhého kola Let´s Dance dosiahla úroveň 543-tisíc divákov, samotný zásah prenosu bol dvojnásobne vyšší až 1,09 milióna divákov.

Let´s Dance na vlaňajších priemeroch

Let´s Dance aktuálne kleslo k priemernej sledovanosti predošlej 7. série.

Let´s Dance sa v priebehu minuloročnej 7. série ratingovo hýbalo najčastejšie v okolí 8 – 9 % v obchodnej cieľovke. Celkovo v univerzálnej cieľovke šou stabilne prekračovala polmiliónovú úroveň v širšom okolí 550-tisíc divákov.

Z pohľadu celej 7. série bolo najsledovanejším 6. kolo Let´s Dance, ktoré sledovalo až 616-tisíc divákov. Prvý aj posledný raz v aktuálnej sérii šou pokorila šesťstotisícovú hranicu. Šieste kolo dosiahlo aj najlepší rating série v obchodnej cieľovke, kde vyskočilo na 9,3 %. Hranicu 9 % prekročila vlani dvakrát.

Najslabšie ratingy dosiahla šou v samotnom závere. Najnižší výkon uhralo semifinálové 9. kolo, ktoré ako jediné neprekročilo hranicu ôsmich ratingov v obchodnej cieľovke s výkonom 7,9 %. Finále dosiahlo rating 8,2 %. V univerzálnej cieľovke bolo najmenej sledované 2. kolo s 529-tisíc divákmi. Pri finále bolo celkovo 564-tisíc divákov.

Einstein mierne stúpol

Po veľkom prepade sledovanosti po štarte stabilizuje sledovanosť Jojka so svojím nedeľným seriálom.

Miniséria Einstein pokračovala treťou časťou pri ratingu 6,7 % a podiele na trhu 18,7 % v obchodnej cieľovej skupine, seriál tak medzitýždenne stúpol jemne o tri desatiny ratingového bodu. V podiele však podobne klesol.

Celkovo si seriál jemne polepšil na priemernú úroveň 327-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor