Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Telenovely

Našla Doma nový hit? Láska na prenájom zažila jeden z najlepších seriálových štartov!

Novej tureckej telenovele Láska na prenájom sa po silnej vianočnej kampani darilo, sledovanosťou pri štarte uspela.

Kým naďalej televízia mlčí ohľadom návratu populárnej telenovely Sila ženy, ktorej fanúšikovia druhý rok čakajú na odvysielanie premiérovej finálovej série, Doma uviedla do vysielania ďalšiu tureckú novinku Láska na prenájom, ktorou môže zvrátiť viaceré neúspechy minulého roka.

Zatiaľ čo mnoho silných večerných telenoviel má Doma za sebou, v uplynulej sezóne sa jej s premiérovými seriálmi nedarilo už od podvečera.

Vlažné výkony dosahoval lekársky seriál Klinika Hope spravidla len na úrovni okolo 2 – 3 %, Doma zároveň už dlhšie držala sériu slabo výkonných premiérových tureckých telenoviel, ktoré sú základnou súčasťou jej večerného programu.

Spokojná nebola so sledovanosťou už jarného seriálu Spútaný motýľ, ktorý pred letom odsunula do neskoršieho času vytiahnutím vtedajšej novinky Meryem.

Ani tá sa však o 20:30 neudržala a od konca leta ju Markíza presunula až na 22:30.

Do noci ju v druhej polovici augusta vysunula hlavná jesenná novinka Dve tváre Istanbulu, ktorá však taktiež na Doma nezabrala podľa predstáv. Najvyššie sa hýbala na podieloch v okolí 5 %, spravidla však medzi 2 – 4 %.

 


Všetko o telenovele Láska na prenájom: Počet častí, prehľad postáv, epizódy, dejČítajte →

Po sérii neúspechov vydarený štart novinky

Doma sériu slabo výkonných večerných telenoviel prerušila nástupom aktuálnej novinky Láska na prenájom.

Tá zažila jeden z najlepších štartov spomedzi tureckých telenoviel na Doma, keď jej prvé dve časti v pondelok 3. januára 2022 atakovali v komerčnej cieľovke 3 ratingy s podielmi na trhu okolo 7 – 8 %.

Telenovele sa oproti ostatným tureckým seriálom na Doma podarilo výraznejšie zacieliť na mladého diváka.

Kým Meryem, Spútaný motýľ aj Dve tváre Istanbulu hrali len vlažne či podpriemerne v komerčnej cieľovke, na ktorú Doma primárne predáva reklamu, spravidla sa im výrazne viac darilo u staršieho publika, kde neraz dosahovali silné nadpriemery.

V prípade Lásky na prenájom Doma so štartom telenovely dosiahla u mladých divákov podobný výkon ako v celkovom publiku, kde si spolu prvé dve časti pozrelo 199 a 197-tisíc divákov s podielmi medzi 8 – 10 %.

 


Telenovela Láska na prenájom na TV Doma: Koľko má častí a kedy dôjde do finále?Čítajte →

Pre porovnanie, Spútaný motýľ takto pred rokom u mladých divákov dosiahol so štartom o tretinu nižší výkon s podielom okolo 4,5 % a celkovo vyše 140-tisíc divákmi.

Meryem pred letom 2021 sledoval pri štarte podobný počet divákov, u mladých pri tom uhrala menej než 4% podiel na trhu.

Najsilnejšie zo spomínaných seriálov odštartovali Dve tváre Istanbulu, ktoré prekročili hranicu 150-tisíc divákov, u mladých sa však hýbali na úrovni okolo 5 %. Neskôr aj tento výkon stratili.

 

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor