Sledovanosť
Jojka v druhom zápase trhla magický milión! Na Dvojke bodoval Jean-Michel Jarre
Nedeľa priniesla hneď dve sledované udalosti, okrem hokeja rezonoval otvárací koncert festivalu Starmus.
Zápasy Slovenska na MS v hokeji sa po dvoch rokoch vrátili nad hranicu milióna divákov.
Kým v minulosti sa najsledovanejšie stretnutia slovenskej reprezentácie na svetovom šampionáte pravidelne prekonávali divácky milión, v uplynulých dvoch rokoch sa tak nestalo ani raz.
Od prechodu prenosov z verejnoprávnej Jednotky na tematickú stanicu :Šport sledovanosť zápasov poklesla – v roku 2022 sa k miliónu priblížila jediná tretina až vo štvrťfinálovom stretnutí, v roku 2023 boli nad hranicou 900-tisíc divákov štyri tretiny zo siedmich zápasov v základnej časti.
Od roku 2024 sa hokej presúval opäť, tentoraz však na obrazovky súkromnej Joj. V jej vysielaní sa sledovanosť prenosov nateraz vracia na úroveň z minulosti.
Ako sme informovali, už piatkový otvárací zápas Slovenska proti Nemecku so začiatkom o 16:20 dosiahol mimoriadne podiely na trhu, keď vo vynovenej obchodnej cieľovke bol jeho priemerný podiel až 71 %. Najsledovanejšia tretia tretina v univerzálnej cieľovke pritiahla priemerne 865-tisíc divákov, čo znamenalo výrazný medziročný nárast. V roku 2023 otvárací duel s Českom, ktorý sa hral taktiež v piatok od 15:20, sa v najsledovanejšej tretine blížil k 720-tisíc divákom.
Padol prvý milión
Hokejová sledovanosť následne cez víkend ešte porástla.
Druhý zápas Slovenska proti Kazachstanu prebehol v skorších hodinách v nedeľu od 12:20, kedy sa našim reprezentantom darilo a uspeli vysokým víťazstvom 6:2.
Divákov priaznivý vývoj držal pri obrazovke, pričom v dvoch tretinách už prekonal miliónovú hranicu. Duel po tretinách sledovalo priemerne 812-tisíc, 1,03 a 1,04 milióna divákov pri podieloch na trhu cez 55, takmer 61 a pod 66 % v univerzálnej skupine.
V obchodnej cieľovke hokej taktiež výrazne porástol, prvá tretina skončila ešte pod ratingom 18 %, obe nasledujúce tretiny už prekonali úroveň 22 %. Aj zápas Slovenska s Kazachstanom prekročil v obchodnej skupine vysoký podiel na trhu 70 %, podiely po tretinách dosiahli úroveň pod 67, cez 72 a viac ako 74 %.
Takto pred rokom sa podiely na trhu slovenských zápasov v obchodnej skupine hýbali na úrovni okolo 50 – 65 %. 70% hranicu atakovali len najsilnejšie hokejové tretiny ešte pred rokom 2022, aj to sporadicky.
JOJ Plus atakovala Markízu
Hokeju sa darilo tiež na staniciach JOJ Plus a JOJ Šport.
Najsledovanejším bol doposiaľ sobotný večerný zápas domáceho Česka proti Nórsku, ktorý na JOJ Plus od 20:20 dosiahol ratingy 4,5, 7 a 7,9 % v obchodnej skupine a bol sobotným lídrom na trhu. Podiely na trhu postupne rástli výkonmi cez 17, okolo 24 a až pod 31 %. Najsledovanejšiu tretiu tretinu sledovalo priemerne 360-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, večer sa rovnako vysoko dostali už iba Záhady tela na Jednotke.
JOJ Plus sa dokonca v sobotu takmer stala najsledovanejšou televíziou na trhu.
Vysoko nadpriemerne sa totiž darilo aj poludňajším a popoludňajším zápasom, v obchodnej skupine tak zaznamenala historický celodenný priemer okolo 12 % a v prime-time 14,5 %.
Bola dvojkou na trhu celého dňa aj večera, a to neďaleko Markízy, ktorá ju celodenne a v prime-time predbehla rozdielom len okolo 1,5 %.
Jean-Michel Jarre zatienil aj hokej
V nedeľu sa popri hokejovom vysielaní presadila Dvojka.
Tá v priamom prenose odvysielala očakávaný otvárací koncert festivalu Starmus, ktorý sa uskutočnil na otvorenom priestranstve nábrežia Dunaja v blízkosti bratislavského mosta SNP.
Na koncerte vystupovala hviezda elektronickej hudby Jean-Michel Jarre, ktorého doprevádzal aj gitarista kapely Queen a jeden zo zakladateľov festivalu Brian May.
Otvárací koncert Jean-Michel Jarre: Most z budúcnosti na Dvojke sledovalo priemerne 186-tisíc divákov, čo žánrovej stanici prinieslo vysoký podiel na trhu 11,2 % v univerzálnej skupine.
Dvojka dokonca v čase koncertu predbehla aj hlavnú Jednotku či Joj a konkurovala večernému hokejovému zápasu na JOJ Plus. Obe stanice si mali v oboch hlavných cieľovkách striedať pozíciu dvojky a trojky na trhu.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.