Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Televízia

Joj sa pochválila nárastom sledovanosti v lete, pripomína, že sa doťahuje na Markízu

Druhá najsledovanejšia televízna skupina na Slovensku Joj Group vydala tlačovú správu k nárastu sledovanosti počas prvých letných týždňov. Najväčšiu radosť jej robia Veľké Noviny a Šport.

Joj Group sa podarilo napriek inzertne aj programovo slabšiemu letnému obdobiu zvýšiť svoje prime-time výkony, za čo vďačí najmä zmene večernej spravodajskej štruktúry. Televízia ešte pred koncom júla vydala správu, v ktorej porovnáva júnové a júlové výkony stanice v niektorých oknách.

Celkovo ako skupina narástla Joj Group v júli (sledované obdobie od 1. do 23. júla) oproti júnu v prime-time o 1,4 % na 27 %. Veľké Noviny si oproti júnu, kedy ešte štartovali o 19:00 polepšili medzimesačne o 5,5 % podielu a 1,7 % ratingu. Šport zaznamenal ešte väčší nárast 6,6 % podielu a 2,1 % ratingu.

Markíze sa zatiaľ oproti jari nedarí udržiavať výkony spravodajských relácií. Dôvodov je niekoľko, situácia sa môže zmeniť po tom, čo sa väčšina divákov vráti k televíznym obrazovkám, sledovanosť Televíznych novín môže podporiť návrat seriálu Chlapi neplačú. Televíznym novinám sa darí držať v popredí len v konkurencii spravodajstva Krimi, keď sa rozdiel v podieli šplhá neraz aj k 10-tim percentám. Veľké Noviny sa však už čoraz častejšie dostávajú do líderského postavenia, pričom od Televíznych novín časť divákov odchádza ešte pred 19:30, kedy líder zaraďuje brejk a nie vždy sa diváci k jeho spravodajstvu vrátia.

V priemere stratili Televízne noviny oproti jarným výkonom minimálne 5 %, keď sa ich lepšie podiely pohybujú okolo úrovne 35 %, neraz však klesajú aj bližšie k 30-tke, čo sa stalo napríklad aj včera. Svoj vysoký štandard nad 30 % si nedokážu držať ani Športové noviny, proti ktorým sa vysiela druhá časť hlavného spravodajstva Joj.

Výkony Joj Group a Markíza Group v prime-time sa čoraz častejšie k sebe približujú. Karty však výraznejšie zamieša jesenná štruktúra, do ktorej sa vrátia najväčšie ťaháky televízií a zároveň odštartujú (staro)nové projekty. Markíza sa spolieha na Búrlivé víno, ktoré ju od podielov okolo 20-tky má vystreliť nad 30-tku, nadpriemer stanica očakáva aj od dennej Farmy. Program doplní nový seriál Doktori vysielaný raz do týždňa. Joj sa zas bude snažiť udržať okolo 20 percent ako s Panelákom tak aj nasledujúcim programom. Jej najväčšou novinkou bude V siedmom nebi s Vilom Rozborilom, zafixovať však bude musieť aj denné sloty o 21:30, v ktorých jej prestávajú fungovať akvizičné seriály, a proti ktorým pobeží Farma.

Pripomíname, že celodenne si stanice Markízy naďalej držia dostatočný odstup od staníc Joj. Pravdou však ostáva, že reklamne najdôležitejší čas pre televízie je práve prime-time, kde predávajú najdrahšiu reklamu. V tomto smere ide pre Joj o výrazný posun, keď vyšší štandard spravodajskej hodiny a pol jej zabezpečí rast v hlavnom vysielacom čase aj počas jesene.

Menšie stanice veľké zmeny v programových štruktúrach oproti letu pravdepodobne neprinesú. Svoj nadpriemer si počas leta drží Pluska, Dajto sa bude spoliehať na filmy, Doma na večerné kriminálky a stabilné telenovelové okno po 21:30.

Celú TS Joj nájdete tu.

Čítať viac...
Nahor