Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Stana Topoľská, TV JOJ

Aktuality

Iveta ďalej kraľuje televíznym obrazovkám! Vonku prvé správy o jej pokračovaní, bude 2. séria?

Iveta je už piaty týždeň po sebe najsledovanejším programom na Slovensku, začína sa špekulovať o jej pokračovaní.

Posledné dve časti čakajú na divákov 8-dielnej minisérie Iveta, ktorá na začiatku tohto roka ovláda slovenské obrazovky.

Už od rekordne sledovaného štartu sa Iveta každý týždeň umiestňuje na čele televíznej sledovanosti, pričom toto postavenie potvrdila aj piaty týždeň po sebe. Druhý týždeň za sebou zároveň porástla v obchodnej cieľovej skupine, naopak jej ubudli starší diváci.

Iveta s najnovšou šiestou časťou dosiahla rating 10,7 % s podielom na trhu 29 % v obchodnej cieľovke. 

Zopakovala tak mierny medzitýždenný nárast u mladších divákov, keď oproti piatej časti stúpla o tri desatiny ratingového bodu.

Zároveň a o viac ako bod porástla medzi epizódami v podiele na trhu a priblížila sa tak opäť k 30-percentnej hranici, ktorú prekročila v prvých dvoch týždňoch vysielania.

V celkovom publiku, vyjadrujúcom všeobecnú popularitu programov, Ivete ubudla časť starších divákov a pripísala si zatiaľ najnižší výkon s priemerne 555-tisíc divákmi. Medzitýždenne takto seriál stratil 19-tisíc divákov.

Doterajším minimom Ivety bol výkon 4. časti, ktorú sledovalo priemerne 567-tisíc divákov.

Dostane Iveta 2. sériu?

Iveta dôjde do finále o dva týždne v nedeľu 19. februára.

Jojka bude vo vysielaní nedeľných pôvodných seriálov pokračovať aj naďalej, keď v nedeľu 26. februára spustí novú televíznu minisériu Einstein. Postaví sa s ňou proti Let´s Dance, viac o novinke v tomto článku.

Ivetu nakrútila televízia ešte v roku 2021. Do vysielania s ňou nakoniec počkala až pre začiatok tohto roka.

Joj podľa našich informácií nakrúcala minisériu ako krátkodobý imidžový projekt, ktoré zvykne uvádzať aspoň raz do roka. Vlani takto odvysielala minisériu Ultimátum, v roku 2021 to bol jej dosiaľ najdrahší seriál Slovania.

Mimoriadny úspech Ivety otvoril debaty o jej pokračovaní.

Joj v ostatných dňoch oficiálne nezavrhla možnosť 2. série, pričom naznačila, že sa príprava nových častí stane predmetom debát najbližších týždňov. Dá sa očakávať, že aj pre ďalšiu sériu by chcela udržať dvojicu tvorcov – režiséra Jana Hřebejka a scenáristu Petra Kolečka, ktorí patria k najžiadanejším na českom trhu.

Aj v prípade skorého potvrdenia pokračovania by si tak Iveta na nové časti musela počkať.

Medzi niekdajším oficiálnym potvrdením príprav Ivety a jej nasadením do vysielania ubehli viac ako dva roky. Joj pôvodne minisériu ohlásila v októbri 2020, kedy už pripravovala scenáre, do vysielania ju vytiahla v januári 2023.

Najsledovanejšie programy týždňa

Iveta aj vo svojom piatom týždni kraľovala sledovanosti.

V obchodnej cieľovej skupine bola jediným programom, ktorý dokázal prekročiť 10-percentnú ratingovú hranicu. Súčasne iba dva programy v celom týždni prekročili 9-percentný rating.

Už tradične sa za Ivetou v celotýždennej sledovanosti umiestnili Televízne noviny Markízy, ktoré druhý týždeň po sebe najsledovanejší diel priniesli rovnako v nedeľnom vysielaní pri ratingu 9,3 %.

Na treťom mieste v celom týždni nasledovali Televízne noviny z utorka, ktoré už uhrali rating 8,8 %. Hlavné správy Markízy však už prekročili 8-percentný rating aj so všetkými ostatnými vydaniami v týždni.

Dunaj, k vašim službám si vo štvrtom týždni vysielania pripísal druhý najhorší rating od štartu 6,7 %, ale aj zopakoval druhý najlepší rating na úrovni 7,4 %. Nemocnica uplynulý týždeň zaostala ratingami na úrovni 6,4 %.

Mama na prenájom si udržuje svoju sledovanosť od začiatku vysielania, celý týždeň sa hýbala v okolí ratingových 7 %.

V nedeľnom vysielaní zabodovalo Na telo, ktoré vyskočilo na rating 7,1 % s podielom až 31,7 % v obchodnej cieľovke, v celkovom publiku reláciu sledovalo priemerne 476-tsíc divákov.

Nové bývanie otvorilo novú premiérovú sezónu v obchodnej cieľovke ratingom 6,8 % s podielom 22,7 %, celkovo magazín sledovalo 447-tisíc divákov. Paradoxne týždeň pred tým dosiahol vyššiu sledovanosť s reprízovou časťou.

Pred Ivetu sa dostal prvý program

V univerzálnej cieľovke našla Iveta po prvý raz v celotýždennej sledovanosti premožiteľa v podobe nedeľného Najlepšieho počasia na Jojke, ktoré jej predchádzalo. Pozrelo si ho 567-tisíc divákov.

Aj tretie miesto obsadila relácia o počasí, avšak na Markíze, ktorú si zas v utorok pozrelo priemerne 535-tisíc divákov. Mimo krátkych relácií o počasí sa hneď za Ivetou umiestnili utorňajšie Televízne noviny s priemerne 531-tisíc divákov.

Všetkých sedem vydaní Televíznych novín uplynulý týždeň prekročilo polmiliónovú hranicu, naopak, konkurenčné Noviny Joj to dokázali iba v nedeľu s 528-tisíc divákmi, kedy Televízne noviny rovno predbehli. Vo zvyšku týždňa sa hlavné správy Joj hýbali okolo 440 až 450-tisíc divákov.

Dunaj, k vašim službám si minulý týždeň s celkovo 405 a 434-tisíc divákmi vymieňal pozíciu sledovanejšieho seriálu s Nemocnicou, jej výkony sa hýbali medzi sledovanosťou oboch častí Dunaja. Mama na prenájom pokračuje vo výkonoch v okolí 400-tisícovej hranice.

Seriály predbehla zábava na Jednotke

V celkovej sledovanosti všetky hlavné nespravodajské programy Markízy a Joj, s výnimkou nedeľnej Ivety, predbehli dlhoročné zábavné šou na Jednotke.

Milujem Slovensko tento piatok pritiahlo priemerne celkovo 450-tisíc divákov, v obchodnej cieľovke uhralo rating 6,9 % s podielom 21 %.

Šlo o najlepší výkon Milujem Slovensko v tomto roku, pričom bolo v čase svojho vysielania aj jasným lídrom na trhu v oboch cieľovkách.

Darilo sa aj sobotným Záhadám tela, ktoré celkovo sledovalo až 493-tisíc divákov a neostali tak ďaleko za tohtoročným rekordom spred týždňa. V obchodnej cieľovke uhrali rating 5,8 % s podielom 17,2 %. Aj Záhady tela boli lídrom na trhu v oboch cieľovkách.

Naopak, najhorší týždeň od štartu zažila nová podvečerná súťažno-zábavná relácia Jednotky Traf to!, ktorá v sledovanosti padá aj  za reprízové vydania 5 proti 5. Viac v tomto článku.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor