Sledovanosť
Hlavná šou sezóny drží divákov, RTVS nečakane dotiahla Markízu! Slovania a Pán profesor na čele
Do celotýždňového rebríčka sledovanosti opäť prehovorili aj preteky Petry Vlhovej, nedeľné diskusie či Nové bývanie.
Druhý týždeň hlavnej časti jarnej sezóny potvrdil výkon viacerých programov a priniesol aj úspešný nástup najväčšej novinky sezóny.
Sledovanosť udržali prakticky všetky programy Markízy, čo potvrdilo aj nedeľné druhé kolo 6. série hlavnej šou sezóny Tvoja tvár znie povedome, ktorá udržala väčšinu divákov zo štartu a zaznamenala v komerčnej cieľovke rating 10,6 % s podielom 29 %. Celkovo ju sledovalo 529-tisíc divákov. Šou medzitýždenne stratila priemerne takmer 35-tisíc divákov, Markíza však v nej už nevynechala žiadny brejk, narozdiel od úvodnej časti.
Čísla rovnako udržala aj druhá časť 2. série piatkovej šou Svadba na prvý pohľad, ktorá sa nateraz usádza na vyššom štandarde z pohľadu výkonov prvej série. Opäť uhrala rating 9 %, tentokrát to znamenalo lepší podiel na trhu 23 %. Celkovo šou videlo 438-tisíc divákov.
Oproti nečakane silnému štartu 12. série o niečo poklesla štvrtková Horná Dolná, ktorá sa už vrátila k bežnejším číslam z ostatných rokov ratingom 9,1 % a podielom 23,3 %. Platilo to aj celkovom počte divákov, kde býva štandardne komediálny seriál slabší oproti iným programom, sledovalo ho 387-tisíc divákov.
Napriek miernemu poklesu týždeň v komerčnej cieľovke opäť ovládol pondelňajší Pán profesor, ktorý dosial mimo spravodajských programov najvyšší rating týždňa 12,1 %. Doťahoval ho už iba minulotýždňový štart najočakávanejšej seriálovej novinky Slovania, ktorá sa dostala na rating 11,5 %. Slovania sa zas stali najsledovanejším nespravodajským programom celého týždňa v celkovom publiku so 639-tisíc divákmi. Pána profesora sledovalo 495-tisíc divákov.
Výrazne sa minulý týždeň do pozornosti dostala Jednotka RTVS so sobotnou zábavou.
Jej tradičná sobotná prime-time šou Záhady tela v tejto sezóne zaznamenáva úspechy, keď sa jej darí dostávať do pozície najsledovanejšej zábavnej relácie na trhu. Potvrdila to aj minulý týždeň, kedy ju sledovalo 458-tisíc divákov a opäť predbehla pondelňajšie Inkognito, ktoré zaostalo so 403-tisíc divákmi.
Zároveň sa však Záhadám tela popri sobotnom líderstve v celkovom publiku podarilo dotiahnuť Markízu v komerčnej cieľovke a bojovať o víťazstvo aj u mladých divákov. Priemerne Záhady tela od filmu Markízy Taxi 5 delila iba jediná desatina ratingu, keď dosiahli výkon 6,1 %. V druhej polovice boli dokonca lídrom aj v komerčnej cieľovke. Darilo sa aj Pumpe, ktorá dosahuje u mladých silné výkony nad 5 ratingami a s celkovo približne 350-tisíc divákmi.
Z pohľadu ďalších programov vyskočila nedeľná diskusia RTVS O 5 minút 12, ktorú sledovalo 544-tisíc divákov, Na telo ju nasledovalo s 516-tisíc divákmi. V nedeľu vyskočilo aj Nové bývanie, ktoré v komerčnej cieľovke doťahovalo rating 9 % a celkovo hranicu pol milióna divákov.
Valec opäť predviedli prenosy alpského lyžovania s Petrou Vlhovou, ktorá dvakrát zabojovala v jej najsilnejšej slalomovej disciplíne. Druhé kolá piatkového a sobotného preteku sledovalo 482 resp. 492-tisíc divákov s podielmi 31,4 a až 38,7 %. V piatok druhé kolo bežalo po 16:30, v sobotu po 13:30.
Vôbec najvyššie v týždni vyskočilo v komerčnej cieľovke nedeľné Počasie na Markíze s ratingom 12,7 %, stalo sa aj celkovo najsledovanejším programom týždňa so 687-tisíc divákmi.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“