Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Finálové debaty: Markíza a Jednotka prepísali najvyššie čísla sledovanosti predvolebného vysielania!

Vôbec najviac divákov sledovalo priemerne záverečnú debatu na Markíze, na Jednotke však prebehla o hodinu a pol dlhšia debata až do noci a v najvyšších číslach sa dostala na strop celej predvolebnej sledovanosti.

Od dnešného dňa, štvrtka 27. februára, platí dvojdňové moratórium, počas ktorého volebné strany musia vypnúť svoje kampane. Skončila sa tak aj séria vôbec najväčšieho množstva predvolebných debát, ktoré prebiehali ako v televízii, tak rádiách a online.

Najväčšiu sledovanosť dosiahlo predvolebné vysielanie v televízii v posledných dňoch kampane. Rekord týchto volieb, ako aj celej relácie od začiatku peoplemetrového merania, zaznamenala uplynulú nedeľu relácia O 5 minút 12, ktorú si na nedeľný obed pozrelo priemerne až 646-tisíc divákov s podielom na trhu 39,5 %.

V počte divákov ju výrazne nedokázali predbehnúť dokonca ani finálové večerné debaty, ktoré prebiehali v prvé tri dni tohto týždňa. V pondelok ponúkla Markíza prvú z dvoch posledných diskusií so zástupcami druhej najsilnejšej štvorice kandidujúcich strán podľa prieskumov, sledovalo ju celkovo 492-tisíc divákov s podielom 22,1 %. Zároveň prebiehala prvá z troch finálových večerných debát na Jednotke, tú sledovalo 126-tisíc divákov s podielom 6,9 %. Kým debata Markízy trvala do pol desiatej, tá na Jednotke až do 23. hodiny rovnako, ako ostatné večerné debaty na verejnoprávnej stanici.

V utorok odvysielala Markíza svoju najočakávanejšiu debatu so zástupcami najsilnejších strán podľa predvolebných prieskumov. Stala sa zároveň v priemerných číslach aj najsledovanejšou reláciou celého predvolebného vysielania s celkovo 658-tisíc divákmi a podielom 29,3 %. Platilo to aj o komerčnej cieľovke, kde dosiahla záverečná debata Markízy rating 11 % s podielom 29,6 %.

Na rovnaké čísla v univerzálnej cieľovke sa dostala aj vôbec absolútne posledná predvolebná debata, ktorú ponúkla Jednotka. Stredajšiu večernú debatu až do 23. hodiny sledovalo priemerne 655-tisíc divákov, priemerné čísla ťahala nadol oproti utorňajšej diskusie Markízy práve dĺžka, inak by celú predvolebnú sledovanosť ovládla. Podiel bol vďaka dĺžke, naopak, silnejší s hodnotou 32,6 %. V utorok debatu Jednotky sledovalo 240-tisíc divákov s podielom 12,5 %.

Najvyšší podiel na trhu predvolebného vysielania zaznamenalo O 5 minút 12 vysielané pred dvomi týždňami, kedy v univerzálnej cieľovke vystrelilo na share až 41,8 %, celkovo túto debatu videlo 605-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor