Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Sledovanosť

Farma v 15. sérii nevalcuje: Markíza s nedeľnými duelmi v problémoch! Na dno ju tlačí Talent

Presun kedysi najsledovanejších vyraďovacích duelov z celého vysielania Farmy na nedele sa Markíze nateraz vôbec nevypláca. Šou strácala aj s klasickými vydaniami.

Bude musieť siahnuť po zmene?

Markíza túto jeseň prišla s nečakanou zmenou, keď sa rozhodla vymeniť žánrové nastavenie sobotného a nedeľného večera. Kým posledné dve jesenné sezóny v soboty vysielala duely Farmy, nedele roky patrili ťažiskovým šou. Teraz si programy vysielacie dni vymenili.

Tri problémy presunu Farmy

Farma sa v nedeľnom prime-time objavila vôbec po prvý raz, pričom sa zdá, že narazila na niekoľko problémov.

Prvým je, že diváci na ňu v tento deň neboli vôbec zvyknutí.

Naopak, nedeľa bola dňom, kedy od nej mali prestávku a prednosť dostávali veľké programy či filmy. Markíza totiž pravidelne ukončovala farmársky týždeň v piatky alebo soboty, kedy celé roky vysielala vyraďovacie duely.

Tie pritom bývali spravidla najsledovanejšie spomedzi celého vysielania Farmy.

Markíze sa tak darilo k duelom ťahať aj nových či nepravidelných divákov, ktorí nesledovali bežne klasické diely vysielané v priebehu pracovného týždňa. Duelové diely totiž taktiež ponúkajú prehľad diania z celého týždňa na statku, a tak časti divákov vyhovovalo sledovať len túto časť udržovať si tak prehľad o šou.

Súčasne však dôležitú úlohu hrali médiá a atraktívne dianie, ktoré dokázalo prostredníctvom bulvárnych titulkov či sociálnych sietí zvyšovať záujem u širšej cieľovky.

Od presunu na nedele však Farma nových divákov neláka.

Jej sledovanosť sa pohybuje na podobnej úrovni ako klasické časti, pričom sa zmenou vysielacieho dňa pripravila aj o ďalšiu výhodu.

Piatkový či sobotný večer totiž Duelom mimoriadne slušal, nakoľko ich televízia pravidelne naťahuje až do približne 23:15. Nakoľko sa na druhý deň nevstávalo do práce či do školy, diváci vydržali sledovať reality šou od 20:30 až do noci.

Veľakrát pritom dokázali duely Farmy získavať divákov práve z iných programov, ktoré skončili skôr.

V nedele však diváci vypínajú televízory pred ranným pondelňajším vstávaním postupne už po 22. hodine či po 22:30.

Farmu tak aktuálne nielenže sleduje skalné divácke jadro aj v nedeľných dueloch, ale navyše len ťažko dokáže využívať napríklad skorší koniec šou Česko Slovensko má talent, ktorá ju minulý týždeň prevalcovala. Diváci totiž po skončení Talentu idú jednoducho spať.

Duel potvrdil neúspech

Farma oproti prvému nedeľnému duelu vôbec nerástla.

Reality šou zaznamenala úplne identickú sledovanosť ako pred týždňom, pričom od prepadáku ju opäť uchránila iba jej dĺžka.

Duel Farmy aj druhú nedeľu uhral rating 4,4 % s podielom na trhu 18,8 % v obchodnej cieľovke. V čase vysielania Česko Slovensko má talent sa však podiely pohybovali iba na úrovni okolo 15 – 17 %.

Farmárska šou bola v obchodnej cieľovke dokonca o málo úspešnejšia v piatkový večer, kedy uhrala rating 4,6 %.

So zvyšnými klasickými časťami týždňa Farma medzitýždenne klesla, pohybovala sa okolo ratingovej úrovni 3 – 4 %. Podielovo už v druhom večernom pásme uhrávala výkony len okolo 20 %, jej priemery z predošlých sérií sú výrazne vyššie v širšom okolí 25 %.

Talent najsledovanejšou šou týždňa

Nedeľný večer jasne ovládla talentová šou Joj.

Česko Slovensko má talent medzitýždenne nabralo na sile, keď porástlo na rating 6,5 % s podielom na trhu 23,6 % v obchodnej cieľovke.

Podielovo šlo o najúspešnejší diel sezóny.

Talentová šou ostala aj tretí týždeň po sebe najsledovanejšou v konkurencii zábavných programov.

Tretí kastingový diel 11. série Česko Slovensko má talent sledovalo 388-tisíc divákov, duel Farmy ich prilákal 263-tisíc v univerzálnej cieľovke.

Nedeľný večerný prepadák Jednotky Voda spieva malo sledovať okolo 125-tisíc divákov, výrazne úspešnejšie sa na obrazovky vrátil zábavný kvíz Čo ja viem, ktorý odštartoval jubilejnú 10. sériu s priemerne 321-tisíc divákmi. Sobotné Záhady tela sledovalo 285-tisíc divákov, Neskoro večer ich malo 238-tisíc. Stredajšiu šou Na nože sledovalo 308-tisíc divákov.

Možné je všetko stagnuje

Markíze nateraz nevyužila pozitívne reakcie po štarte sobotnej novinky Možné je všetko, ktorej diváci skôr ubúdajú. 

Stabilné výkony v prvých troch týždňoch udržuje v obchodnej cieľovke, kde Možné je všetko najnovšie dosiahlo rating 5,9 % s podielom na trhu 22,7 %. Naďalej sa tak pohybuje na 6-percentnej hranici ratingu, podielovo šlo o dosiaľ najslabší výkon, no na priemernej úrovni.

Program postupne prichádza skôr o starších divákov.

Tretie vydanie Možné je všetko sledovalo priemerne 270-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, v ktorej šou druhý týždeň po sebe klesla o približne 15-tisíc divákov. Na začiatku septembra prvý diel novinky atakoval 300-tisícovú hranicu.

 


Exkluzívne: Markíza po rokoch pripravuje veľký televízny Silvester! Vieme, čo chystáČítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor