Sledovanosť
Farma si aj po rokoch pýta ďalšiu sériu: Reality šou Markízy trhla nový jesenný rekord!
Najdlhšie vysielaná verzia farmárskej reality šou na svete nestráca na sile ani po dvanástich rokoch na slovenskom televíznom trhu.
Farma stále baví divákov.
Denná reality šou ani po trinástich odvysielaných sériách nestráca zo svojej popularity, vďaka čomu prekonala všetky rekordy zahraničných verzií Farmy vo svete, no taktiež doma na Slovensku, kde ostala za celé roky jedinou, ktorá sa dokázala udržať na televíznej obrazovke.
Ani Farma sa však v tohtoročnej 14. sérii nevyhla vplyvu celkového úbytku divákov od obrazoviek.
Televízie ho citeľne vnímajú už od leta, pričom netradične slabá je aj aktuálna jeseň, počas ktorej priemerne väčšine programov na Slovensku chýba desatina až pätina výkonnosti oproti vysielaniu v ich predošlej sezóne.
Pre Farmu to v tomto roku dosiaľ znamená pokles sledovanosti v komerčnej cieľovke o približne jeden rating na priemernú úroveň okolo 4,5 ratingu a podiely na trhu spravidla okolo 20 – 26 % pri vysielaní v druhom večernom pásme. V prime-time častejšie prekračuje 5 % a so sobotnými Duelmi už vyskočila viackrát aj bližšie pod ratingových 7 %.
Potvrdila rekordný Duel
Už tradične sa s pribúdajúcimi týždňami pre reality šou otvára priestor na rast sledovanosti.
Ten vo veľkom závisí od atraktivity diania na statku a mediálnej pozornosti, vďaka čomu dokáže vzbudiť záujem aj mimo bežného publika reality šou, ktorý ju sleduje pravidelne.
Farme sa takto pred dvomi týždňami podarilo dosiahnuť rekord sledovanosti 14. série, keď priniesla mimoriadne atraktívny duel medzi ešte pôvodne outsiderom Filipom Jánošom a najsilnejším z nových hráčov v súťaži Vikingom.
Súboj priniesol jednoznačný výsledok 3:0 v prospech outsidera a rekordný rating 6,9 % v komerčnej cieľovke.
Tomu sa, mimochodom, Farma v Dueli priblížila aj uplynulý víkend.
Divácku pozornosť čoraz častejšie ťahá nahor práve Filip Jánoš, ktorý sa vo vyraďovacom súboji ocitol po dvoch týždňoch opäť. Aj tentokrát zdolal súpera rozdielom triedy, pričom Markíze priniesol nadpriemerný rating 6,6 %.
Farma naberá na sil
Reality šou si nadpriemernú pozornosť udržuje aj na začiatku nového týždňa, pričom v pondelok trhla ďalší rekord.
V pondelňajší večer sa Farma vysiela tradične po najsilnejšom televíznom programe tohto roka Druhá šanca, ktorá tentoraz uhrala svoj slabší rating 9,4 %, avšak pri silnom podiele na trhu 31,7 % v komerčnej cieľovke.
Opäť tak citeľne pri obrazovkách oproti jari či minuloročnej jeseni napriek pokročilému dátumu a ochladeniu chýbali diváci.
Farme, ktorá si aj pri celkovom úbytku divákov udržiava svoje publikum, sa takto podarilo využiť situáciu vo svojej prospech a vystreliť na rekordný podiel na trhu v celej sérii na úrovni 28,9 %, ktorý jej priniesol pritom skôr priemerný rating 4,8 %.
Takýmto podielom na trhu sa už farmárska šou bezpečne dostáva na úroveň úspešnejších sérií, ktoré Markízu motivovali pokračovať v jej realizácii aj pre ďalšie sezóny.
Dá sa tak očakávať, že televízia nebude mať žiadny dôvod pochybovať o budúcnosti Farmy v ďalších rokoch.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“