Sledovanosť
Dunajom zatriasla nečakaná tragédia! Smrť Johanky totálne prevalcovala obrazovky
Dobový seriál s ďalšou drámou vylepšil všetky rekordy, takto sledovaný ešte nikdy nebol.
Rekordná divácka vlna Dunaja, k vašim službám naďalej nekončí.
Už od septembra najväčší a najvýpravnejší seriál v histórii Markízy vylepšuje maximá sledovanosti, pričom prepisovaním rekordov odštartoval aj novembrové vysielanie.
Jesenný seriálový hit ponúkol v uplynulých častiach niekoľko zlomových okamihov.
Po nevydarenej svadbe Kláry Zacharovej nasledoval atentát na nacistického pohlavára Josepha Diettricha, ktorého cenou bola poprava Anežky Koptíkovej. V rovnakom čase spustili Klára a Johanka Kučerová záchranu cenného obrazu pred nacistami, pričom podvod spáchali na samotného Waltera Klausa.
Tragická smrť Johanky
Už od jarného vysielania diváci čakali na to, aký bude osud Johanky (Mária Schumerová) v seriáli.
Tvorcovia otvorene prezradili, že trpí nevyliečiteľnou chorobu a čakajú ju posledné mesiace života. Tie chcela prežiť po boku jej životnej lásky Petra Kučeru (Marek Rozkoš), no ich spoločná cesta skončila ešte skôr, ako mala.
Johanku napokon nezabila choroba ale nacisti.
Klára s Johankou sa dostali do hľadáčika strážcov poriadku, a to rovno v čase, keď so sebou niesli originál vzácneho obrazu. Okolo dievčat sa začalo zhromažďovať stále viac ľudí, až Johanka napätie nezniesla a s obrazom sa rozhodla utiecť. Nemysliac na následky ju zasiahol prvý výstrel, po ktorom zomrela v náručí Petra Kučeru.
Dej v Dunaji bude pritom gradovať aj v nasledovných dňoch.
Markíza sa podľa našich informácií pripravuje na posledné týždne vysielania seriálu v tomto roku, keď by mala finále 4. série Dunaja plánovať ešte v novembri. Viac v tomto článku.
Nové absolútne rekordy
Vyvrcholenie ďalšieho dramatického zlomu v seriáli sledovalo najviac divákov od začiatku jeho vysielania.
Dunaj, k vašim službám so 7. časťou štvrtej série trhol absolútne všetky rekordy a v obchodnej cieľovke vystrelil na rating 9,3 % s podielom na trhu 32,3 %.
Seriál len po tretí raz dosiahol či pokoril 9-percentnú ratingovú hranicu, doterajší najvyšší podiel na trhu spred popravy Anežky vylepšil až o dva podielové body.
Absolútne maximum dosiahol Dunaj, k vašim službám aj v celkovom publiku, keď si najnovšiu časť pozrelo priemerne rekordných 552-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Maximum z konca októbra vylepšil o 24-tisíc divákov.
Seriál sa od októbra stále častejšie usádza nad polmiliónovou hranicou, vo svojich prvých mesiacoch v januári až marci ho pritom pravidelne sledovalo cez 400-tisíc divákov.
Valcoval dvojnásobným rozdielom
Dunaj zároveň vo štvrtkový večer valcoval doposiaľ najdominantnejším spôsobom.
Kým ešte v začiatkoch jarného vysielania dosahoval s konkurenčnou Nemocnicou obdobnú sledovanosť, teraz ju v obchodnej cieľovke predbehol dvojnásobným rozdielom.
Nemocnica sa mala najnovšie dostať pod hranicu piatich ratingov s podielom na trhu 16 % v obchodnej skupine. V celkovom univerzálnom publiku sa mala ťahať ku 340-tisícovej sledovanosti.
Hit roka malo sledovať 190-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, v tej obchodnej uhral podiel na trhu cez 7 %.
Extrémny valec Dunaja využila na Markíze nasledovná farmárska reality šou.
Farma zaznamenala jednu z najsledovanejších epizód série pri ratingu 5 % a vysokom podiele na trhu 29,5 % v obchodnej cieľovke.
V 15. sérii sa s epizódami v druhom večernom pásme pohybuje v širšom rozmedzí 20 – 26 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“