Aktuality
Dunaj tento týždeň náhle vypadne z programu! Zrada po pauze najslabšia od štartu
Po Zrade či Mame na prenájom budú musieť vynechanie svojho seriálu strpieť aj fanúšikovia Dunaja, k vašim službám.
Obdobie krátkodobých prestávok vo vysielaní viacerých programov pokračuje.
Popri tradičných veľkonočných sviatkoch či blížiacich sa veľkých športových udalostí túto jar do plánov televízií zasahujú až dvoje volieb – začiatkom apríla vyvrcholia prezidentské voľby a v júni sa uskutočnia voľby do europarlamentu.
Aktuálne z dôvodu sviatkov jednotýždňovú prestávku absolvovali reality šou Ruža pre nevestu, zábavné programy Milujem Slovensko a Vtip za stovku, bulvárny magazín Smotánka alebo denný seriál Mama na prenájom. Ako sme už informovali, chýbať bude nielen v priebehu Veľkej noci, ale aj niektorých dní počas májových Majstrovstiev sveta v hokeji.
Zrada po prestávke najnižšie
Najväčší ohlas u divákov ale zatiaľ zaznamenalo vynechanie pondelňajšieho dramatického seriálu Zrada.
V programe chýbal jednorazovo pred dvomi týždňami z dôvodu dlhodobo plánovanej predvolebnej diskusie pred 1. kolom prezidentských volieb.
Zaujímavosťou je, že po tejto prestávke zaznamenala Zrada výrazný prepad sledovanosti a najslabší výkon od štartu. Ako Markíza informovala, seriál si po týždňovej prestávke so siedmou časťou pripísal rating 7,9 % s podielom na trhu 24,6 % v obchodnej cieľovke. Nie je zrejmé, či seriálu ublížila pauza alebo stratu divákov ovplyvnil aj postupne kritizovanejší dej.
Zrada sa doteraz pohybovala okolo 9-percentných ratingov a podieloch na trhu v blízkosti 30 %. Pred volebnou prestávkou so šiestou časťou uhrala rating 8,9 % s podielom na trhu 28,1 %. Na takýchto a vyšších číslach sa pohybovala aj predošlé týždne.
V celkovom počte divákov sa navyše Zrada po prvý raz prepadla pod hranicu pol milióna divákov – siedmy diel si pozrelo 465-tisíc divákov, kým predchádzajúcu šiestu epizódu videlo 532-tisíc divákov.
Stále ale ostal suverénom pondelňajšieho večera, Inkognito prilákalo 300-tisíc divákov, v obchodnej cieľovke dosiahlo polovičné čísla Zrady.
Vypadol na poslednú chvíľu
Aktuálne podobná prestávka čaká aj na ďalší večerný hit Markízy Dunaj, k vašim službám.
Rozdielom je, že k vynechaniu jeho vysielania dôjde náhlou zmenou programu, keď sa televíznemu lídrovi na poslednú chvíľu podarilo dohodnúť duel pred 2. kolom prezidentských volieb medzi Ivanom Korčokom a Petrom Pellegrinim.
Kým ich vzájomný televízny duel na Markíze pred 1. kolom bol dlho plánovaný, večerná debata pred 2. kolom bola potvrdená iba pred niekoľkými dňami.
Dunaj, k vašim službám bude vo vysielaní chýbať v utorok 2. apríla.
Stane sa tak napriek tomu, že v tlačených periodikách či iných výstupoch je avizovaný aj v utorňajšom programe. Markíza programovú zmenu ohlásila po 1. kole prezidentských volieb, a tak ju už väčšina programových periodík nezachytila.
Plánovanú epizódu Dunaja Markíza posúva na štvrtkový večer, najbližší týždeň tak uvedie jednu premiérovú časť.
Následne by mal seriál pokračovať v klasickom režime dvoch epizód do týždňa.
Televízne duely
Markíza v utorok 2. apríla sľubuje vizuálne výnimočný veľký predvolebný duel Korčoka s Pellegrinim. Začne sa po 20:30.
Každý z kandidátov bude mať v priamom televíznom prenose stanovený 20-minútový časový priestor, strážený časomierou. Chýbať nebude záverečné minútové posolstvo.
„Obaja kandidáti dostanú rovnaké tematické okruhy, na základe ktorých bude prebiehať diskusia s otázkami kladenými moderátorom Michalom Kovačičom,“ uvádza Markíza.
O deň neskôr sa obaja prezidentskí kandidáti stretnú v poslednej debate pred voľbami na RTVS.
Začne sa v stredu 3. apríla už o 20:10 na Jednotke, vysielať ju naživo bude aj Slovenský rozhlas. Diskusiu budú moderovať Marta Jančkárová a Marek Makara.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.