Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Aktuality

Dunaj tento týždeň náhle vypadne z programu! Zrada po pauze najslabšia od štartu

Po Zrade či Mame na prenájom budú musieť vynechanie svojho seriálu strpieť aj fanúšikovia Dunaja, k vašim službám.

Obdobie krátkodobých prestávok vo vysielaní viacerých programov pokračuje.

Popri tradičných veľkonočných sviatkoch či blížiacich sa veľkých športových udalostí túto jar do plánov televízií zasahujú až dvoje volieb – začiatkom apríla vyvrcholia prezidentské voľby a v júni sa uskutočnia voľby do europarlamentu.

Aktuálne z dôvodu sviatkov jednotýždňovú prestávku absolvovali reality šou Ruža pre nevestu, zábavné programy Milujem Slovensko a Vtip za stovku, bulvárny magazín Smotánka alebo denný seriál Mama na prenájom. Ako sme už informovali, chýbať bude nielen v priebehu Veľkej noci, ale aj niektorých dní počas májových Majstrovstiev sveta v hokeji.

Zrada po prestávke najnižšie

Najväčší ohlas u divákov ale zatiaľ zaznamenalo vynechanie pondelňajšieho dramatického seriálu Zrada.

V programe chýbal jednorazovo pred dvomi týždňami z dôvodu dlhodobo plánovanej predvolebnej diskusie pred 1. kolom prezidentských volieb.

Zaujímavosťou je, že po tejto prestávke zaznamenala Zrada výrazný prepad sledovanosti a najslabší výkon od štartu. Ako Markíza informovala, seriál si po týždňovej prestávke so siedmou časťou pripísal rating 7,9 % s podielom na trhu 24,6 % v obchodnej cieľovke. Nie je zrejmé, či seriálu ublížila pauza alebo stratu divákov ovplyvnil aj postupne kritizovanejší dej.

Zrada sa doteraz pohybovala okolo 9-percentných ratingov a podieloch na trhu v blízkosti 30 %. Pred volebnou prestávkou so šiestou časťou uhrala rating 8,9 % s podielom na trhu 28,1 %. Na takýchto a vyšších číslach sa pohybovala aj predošlé týždne.

V celkovom počte divákov sa navyše Zrada po prvý raz prepadla pod hranicu pol milióna divákov – siedmy diel si pozrelo 465-tisíc divákov, kým predchádzajúcu šiestu epizódu videlo 532-tisíc divákov.

Stále ale ostal suverénom pondelňajšieho večera, Inkognito prilákalo 300-tisíc divákov, v obchodnej cieľovke dosiahlo polovičné čísla Zrady.

Vypadol na poslednú chvíľu

Aktuálne podobná prestávka čaká aj na ďalší večerný hit Markízy Dunaj, k vašim službám.

Rozdielom je, že k vynechaniu jeho vysielania dôjde náhlou zmenou programu, keď sa televíznemu lídrovi na poslednú chvíľu podarilo dohodnúť duel pred 2. kolom prezidentských volieb medzi Ivanom Korčokom a Petrom Pellegrinim.

Kým ich vzájomný televízny duel na Markíze pred 1. kolom bol dlho plánovaný, večerná debata pred 2. kolom bola potvrdená iba pred niekoľkými dňami.

 


Toto má byť skutočný vrah z Dunaja! Šokujúca identita odhalená, čoskoro udrie znovaČítajte →

Dunaj, k vašim službám bude vo vysielaní chýbať v utorok 2. apríla.

Stane sa tak napriek tomu, že v tlačených periodikách či iných výstupoch je avizovaný aj v utorňajšom programe. Markíza programovú zmenu ohlásila po 1. kole prezidentských volieb, a tak ju už väčšina programových periodík nezachytila.

Plánovanú epizódu Dunaja Markíza posúva na štvrtkový večer, najbližší týždeň tak uvedie jednu premiérovú časť.

Následne by mal seriál pokračovať v klasickom režime dvoch epizód do týždňa.

Televízne duely

Markíza v utorok 2. apríla sľubuje vizuálne výnimočný veľký predvolebný duel Korčoka s Pellegrinim. Začne sa po 20:30.

Každý z kandidátov bude mať v priamom televíznom prenose stanovený 20-minútový časový priestor, strážený časomierou. Chýbať nebude záverečné minútové posolstvo.

„Obaja kandidáti dostanú rovnaké tematické okruhy, na základe ktorých bude prebiehať diskusia s otázkami kladenými moderátorom Michalom Kovačičom,“ uvádza Markíza.

O deň neskôr sa obaja prezidentskí kandidáti stretnú v poslednej debate pred voľbami na RTVS.

Začne sa v stredu 3. apríla už o 20:10 na Jednotke, vysielať ju naživo bude aj Slovenský rozhlas. Diskusiu budú moderovať Marta Jančkárová a Marek Makara.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor