Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza/TV JOJ

Sledovanosť

Druhá šanca sa rozlúčila rekordom druhej série! S Nemocnicou na jeseň nemali konkurenciu

Oba najsledovanejšie tohtoročné seriály ukončili svoje jesenné vysielanie, vo finále sezóny suverénne porazili konkurenciu.

Najobľúbenejšie seriály tejto jesene sa skončili.

Televízie od dnešného večera postupne prepínajú vo večernom vysielaní do sviatočného režimu a s výnimkou stredajších Extrémnych premien na Markíze už budú ponúkať iba sviatočné filmy.

Diváci sa tak rozlúčili s najsledovanejšími programami, ktorými sa v tejto sezóne stali seriály z lekárskeho prostredia.

Nemocnica finišovala pri sile

Éra nemocničných seriálov po rokoch opäť ožila vlani koncom augusta, keď Jojka s úspechom odštartovala svoju vôbec prvú lekársku sériu Nemocnica. Odvtedy je jej najstabilnejším večerným programom už tretiu sezónu po sebe, čo potvrdila aj na jeseň.

Tú pritom rozbiehala rozpačito a s neistým úspechom.

Tretiu sezónu opäť už na konci augusta odštartovala Nemocnica vôbec najhoršími výkonmi len na ratingoch okolo 5 % v komerčnej cieľovke, zakrátko sa už však odlepila od dna a vo väčšine sezóny sa hýbala nad 6 až 7 %.

Rekord jesene dosiahla Nemocnica v predposlednom týždni. Divákov prilákala zmena vo vedení seriálovej nemocnice, kde Mareka Majeského nahradila postava Kristíny Turjanovej. Nemocnica vtedy vystrelila na rating 8 % a podielom 27,6 % v komerčnej cieľovke, sledovalo ju aj najviac divákov v sezóne, celkovo až 553-tisíc.

Samotné finále tretej sezóny Nemocnice dosiahlo rating 6,9 % s podielom na trhu 23,2 % v komerčnej cieľovke. Na týchto podieloch sa seriál hýbe od začiatku svojho vysielania a udržuje si tak postavenie.

Naopak, klesol mu priemerne počet divákov, s čím sa trápia všetky programy na trhu od jesenného odlivu divákov od obrazoviek. V prvých dvoch sériách sa Nemocnica pravidelne dostávala nad úroveň pol milióna divákov, v tretej sezóne to bolo už častejšie pod ňou.

Záverečný tohtoročný diel Nemocnice však opäť prilákal väčšinu jej pôvodného publika. Pozrelo si ho priemerne celkovo 512-tisíc divákov.

Rekordný záver Druhej šance

Suverénom tohto roka sa stal druhý lekársky seriál Druhá šanca, ktorý sa na jar aj na jeseň stal najsledovanejším pravidelným programom na trhu.

Aj Druhá šanca sa však musela vysporiadať s medzisezónnym poklesom sledovanosti, keď sa jej druhá séria hýbala spravidla na ratingoch okolo 9,5 % v komerčnej cieľovke. Na jar častejšie vyskakovala nad 10 až 11 %.

Kým ešte pred týždňom s predposlednou časťou jesene klesla Druhá šanca dokonca najhlbšie vo svojom vysielaní s ratingom 8,6 %, a to bez konkurencie prenosu futbalových Majstrovstiev sveta, vzápätí vo finále vystrelila k najlepším výkonom sezóny.

Finále 2. série Druhej šance dosiahlo vyskočilo na druhý najlepší rating jesene 10,3 % a dorovnalo druhý najlepší podiel na trhu celého seriálu 32,5 % v komerčnej cieľovke.

Vôbec najvyšší podiel na trhu od štartu dosiahla Druhá šanca s druhou časťou 2. série, ktorý pri najlepšom ratingu jesene 10,5 % vyskočilo podielovo až na 34,5 %.

Druhá šanca zároveň trhla jesenný rekord v celkovom počte divákov.

Finále druhej série si nenechalo ujsť priemerne celkovo 563-tisíc divákov, čo je vôbec najviac v celej jesennej sezóne.

Na jar by sa však týmto výkonom zaradilo k menej sledovaným epizódam. Priemerný celkový počet divákov Druhej šance na jar dosiahol úroveň okolo 585-tisíc divákov, v druhej sérii to bolo už približne priemerne 523-tisíc divákov.

Nemali konkurenciu

Druhá šanca aj Nemocnica sa stali suverénne najsledovanejšími seriálmi jesene.

V celkovom počte divákov ako jediné dokázali doťahovať či prekračovať polmiliónovú hranicu, Druhá šanca navyše dominovala aj v komerčnej cieľovke, kde na ňu nestačil rovno žiadny pravidelný večerný program na trhu.

Na Nemocnicu sa prvýkrát dokázala dotiahnuť konkurencia práve v komerčnej cieľovke, kde sa zo začiatku jesene v utorky lepšie darilo minuloročnému valcu Markízy, Pánovi profesorovi. Jeho sledovanosť však postupne slabla a Nemocnica sa dokázala dostať aj pred neho.

Vo štvrtky Markíza na Nemocnicu nestačila s výnimkou úvodu sezóny, kde si s ňou tesne poradila Výnimočná Nikol. Aj tá však postupne klesla. Aktuálna novinka Chatári už krátko po štarte prepadla do podpriemerov a trápi sa doteraz s ratingami len nad 4 %.

Nemocnica pokračuje, Druhá šanca odchádza

Momentálne najúspešnejšie seriály na slovenskej obrazovke čaká v najbližšom období rozdielny osud.

Nemocnica bude aj od budúceho roka plynule pokračovať novou sériou, ktorú chce odštartovať hneď v utorok 10. januára o 20:35.

Na jej nástup okamžitou zmenou programu zareagovala Markíza, ktorá sa poponáhľa so štartom veľkej seriálovej novinky Dunaj, ktorou chce od nového roka prekryť Nemocnicu v oba jej vysielacie dni – v utorky aj štvrtky.

Dunaj sa zároveň stane nástupcom Druhej šance vo vysielaní Markízy. Seriálový hit tohto roka sa totižto po jesennom finále vytratí z obrazoviek.

Druhá šanca dostane aj pokračovanie v podobe 3. série, neočakáva sa však jej nasadenie v priebehu budúceho roka. Všetko, čo vieme o tretej sérii Druhej šance, sme zhrnuli v tomto článku.

 


Najsledovanejší program tohto roka sa skončil: Všetko, čo vieme o tretej sérii Druhej šance!Čítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor