Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Druhá šanca pokračuje v jarnom trháku, prekonala ďalší rekord! Ultimátum v Česku bodovalo

Slovenský seriál na obrazovke Českej televízie pri štarte uspel, Ultimátum ako silný líder prešprintovalo aj českú Tvoju tvár. Na Slovensku si udržalo sobotné vedenie, jarným hitom však ostáva Druhá šanca, ktorá otvorila apríl najsilnejším podielom na trhu od štartu.

Druhá šanca udržuje divácku popularitu aj na prahu štvrtého mesiaca svojho vysielania.

Seriál, ktorý na Markíze štartoval 10. januára, je od prvých týždňov z pravidelných nespravodajských programov tým najsledovanejším na Slovensku, pričom diváci mu neubúdajú dodnes.

Rekordný podiel na trhu

Lekársky seriál s Jánom Koleníkom potvrdzuje postavenie jarného hitu aj na začiatku apríla.

Druhá šanca tento pondelok trhla nový rekord, keď poskočila na rating 11,1 %, ktorý ju vystrelil na dosiaľ najvyšší podiel na trhu 30,7 % v komerčnej cieľovke. Celkovo seriál atakoval hranicu šesťstotisícovú hranicu, ktorú tesne podliezol s 599-tisíc divákmi.

Druhá šanca sa stala opäť suverénnym lídrom pondelka, Hranica uhrala rating 5,5 % v komerčnej cieľovke, po jej skončení sa do vedenia dostalo Inkognito s ratingom 4,6 % a podielom 18,4 %. Celkovo Hranicu sledovalo 334-tisíc divákov a Inkognito 286-tisíc.

Pri neúspechu väčšiny kľúčových sezónnych programov Markízy sa stala Druhá šanca záchranou jej jarnej sezóny.

Markíze nadpriemere túto jar zabrala len pondelňajšia séria a nedeľné Let´s Dance, ktoré však taktiež stavia úspech na účasti hviezdy Druhej šance, Jána Koleníka, ktorý po čase opäť zažíva svoj vrchol popularity.

Naopak, po prvýkrát zažila uplynulý týždeň prepadák šou Svadba na prvý pohľad, v podpriemere ostal aj seriál Svätý Max a šou 2 na 1. Oba programy však medzitýždenne dokázali podrásť, 2 na 1 stúplo na rating 6,1 % s podielom 18,2 % v mladšej cieľovke, Svätý Max si polepšil na rating 6,2 % s podielom 17,6 %.

Let´s Dance na priemere série

Po Druhej šanci je druhým najsilnejším programom Markízy, ale aj celej večernej ponuky televízií v týždni, tanečná šou Let´s Dance.

Darí sa jej to napriek oslabeniu popularity oproti niekdajším časom či v porovnaní s inými ťažiskovými šou v prípade ich úspešnejších sérií, keď sa v 7. ročníku tanečná šou hýbe v priemere pod hranicou 9 ratingov.

Stabilne však ovláda nedeľný prime-time, čo sa Let´s Dance podarilo aj uplynulý týždeň.

Po rekordnom výkone v predchádzajúcom kole tanečná šou s piatym priamym prenosom jemne poklesla na rating 8,8 % s podielom 27,8 % v komerčnej cieľovke (12-54). Tradične je šou silná u staršej skupiny divákov, v univerzálnej cieľovke (12+) piate kolo sledovalo v priemere 562-tisíc divákov, pričom podielovo prekročilo hranicu 31 %.

Joj sa priemerne vydarila filmová nedeľná premiéra Ford vs. Ferrari, ktorá minutážou okopírovala nadlžované Let´s Dance až k polnoci. Film si odniesol rating 5,9 % s podielom 19,4 % v komerčnej cieľovke.

Ultimátum udržalo vedenie, v Česku bodovalo

Koleník sa v čele sledovanosti drží aj v sobotu.

Nová imidžová miniséria Ultimátum udržala v komerčnej cieľovke väčšinu divákov zo štartu, s druhou časťou mierne klesla na rating 6,3 % pri podiele 16,3 %. Celkovo si druhý diel pozrelo 335-tisíc divákov.

Rukojemnícka dráma tak zaujala najmä mladšie publikum.

Celkovo totiž oproti štartu stratila približne päťdesiattisíc divákov, z ktorých väčšina bola vo vekovej kategórii 55+. V počte divákov sa Ultimátum drží pred stredajším seriálom Svätý Max, predbieha ho však Hranica. Výrazne vzdialené sú seriály Druhá šanca a Nemocnica, ktoré ako jediné prekračujú polmiliónovú hranicu.

Ultimátum uplynulý týždeň odštartovalo aj v Česku.

Česká televízia ho nasadila do svojho najsilnejšieho nedeľného prime-time, v ktorom pôvodne slovenská séria zažila s prvým dielom úspech.

Štart Ultimáta na ČT1 túto nedeľu sledovalo vyše 1,2 milióna divákov s podielom takmer 30 % v univerzálnom publiku (15+). V komerčnej cieľovke (15-54) miniséria atakovala podiel 27 %.

Výrazne tým predbehla šou Tvoje tvář má známy hlas, ktorá na Nove ponúka už svoju 9. sériu. Česká Tvoja tvár v mladšej cieľovke prekročila 22% podiel na trhu, v celkovom publiku si ju pozrelo pod 700-tisíc divákov.

Bez servítky ovláda podvečer

Podvečerné vysielanie v tejto sezóne už stabilne ovládla kuchárska šou Bez servítky.

Po sérii rekordov sa šou ostatný týždeň ustálila na priemernom ratingu okolo 7,5 % s podielmi 25 – 28 % v komerčnej cieľovke. Stabilné výkony okolo ratingovej sedmičky pre dennú šou znamenajú nárast o štvrtinu až tretinu oproti priemernej sledovanosti na začiatku roka a vlani.

Bez servítky nárast stabilných divákov potvrdzuje aj na začiatku nového týždňa, keď tento pondelok uhrala rating 7,2 % s podielom 25,6 % (12-54).

Oteckovia sa ostatné obdobie usádzajú v okolí hranice 5 – 6 ratingov, tento pondelok uhrali výkon 5,4 % s podielom 19,4 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor