Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Pikošky

Dočká sa Sila ženy konečne finále? Na tento termín Doma ohlásila finálovú 3. sériu!

Sila ženy patrí medzi najúspešnejšie telenovely v histórii Doma, jej vysielanie prerušila po druhej sérii. Diváci na uzavretie seriálu čakajú už tretí rok.

Jedna z najúspešnejších telenoviel vo vysielaní ženskej stanice Doma, Sila ženy, sa má konečne dočkať svojho uzavretia.

Turecký seriál dostal v domácom Turecku tri série, pričom Markíza divákom ponúkla iba prvé dve. Sila ženy sa po prvýkrát vo vysielaní Doma objavila v marci 2019, kedy sa stala nosnou telenovelou sezóny. Stanica odvysielala plynule naraz prvé dve série seriálu.

S vysielaním Sily ženy finišovala Doma v novembri 2019. V rovnakom čase sa v Turecku ešte len rozbehlo vysielanie novej tretej série, ktorá sa zároveň stala aj poslednou finálovou. Do finále sa v domácej krajine dostala vo februári 2020.

Markíza nezvykne vysielanie svojich večerných telenoviel prerušiť. Spravidla večerné premiérové telenovely vysiela kompletne od ich začiatku až do finále, v prípade Sila ženy jej vysielanie prerušila uprostred rozbehnutého deja ešte pred takmer tromi rokmi.

Rovnakú skúsenosť už mali fanúšikovia telenoviel s komediálne ladeným seriálom Láska na druhý pokus. Ten začala Doma vysielať začiatkom roka 2016, pričom seriál sa ešte v domácom Turecku vysielal celú jar toho istého roka, keď dostal druhú sériu. Na obrazovke Doma tak Láska na druhý pokus vydržala len pár týždňov a skončila prvou sériou. Na ďalšiu si diváci museli počkať vyše roka, Doma ju nasadila v polovici roka 2017.

Návrat Sily ženy roky odkladá

Prerušenie vysielania seriálu Sila ženy divákov Doma v danom čase pobúrilo.

Markíza však ešte na jeseň 2019 oficiálne oznámila, že finálovú 3. sériu Sila ženy uvedie v roku 2020. Počkala tak na ukončenie jej vysielania v Turecku.

Fanúšikovia návrat telenovely čakali už na jar 2020, kedy však prednosť dostali nové série Moja malá princezná a Cennet, ktoré na Doma taktiež zaznamenali úspech. Medzičasom k tomu vypukla pandémia koronavírusu, ktorá spomalila vysielanie telenovely Cennet. Markíza ju miesto augusta ukončila až v októbri. Zároveň odštartovala ďalší seriál Statočný a krásna, s ktorým vykryla zvyšok večera a aj celej sezóny.

Sila ženy sa tak do vysielania v roku 2020 nedostala.

Markíza ešte na konci toho roka potvrdila zmenu v plánoch vo vysielaní záverečnej tretej série. „Naše programové plánovanie prechádza neustálym vývojom. Niekedy, žiaľ, dôjde aj k posunu nasadenia niektorých titulov,“ priznala koncom prvého covidového roka.

Následne okolo telenovely nastalo ticho. Markíza jej ďalšie nasadenie viac nekomentovala, na obrazovky začala uvádzať ďalšie turecké novinky, v čom pokračuje aj v tomto roku.

Nový termín odvysielania 3. série

Sila ženy by sa však predsa mala konečne na obrazovky vrátiť.

Markíza totiž už v minulosti rozhodla o presune vysielania finálovej 3. série Sila ženy až na tento rok 2022.

Rozhodnutie malo padnúť už pred dvomi rokmi.

Sila ženy by sa takto s premiérovými časťami vrátila túto jeseň. Od tohto rozhodnutia však ubehol dlhý čas, Markíza by však nemala s návratom vyčkávať dlhšie ako do budúceho roka.

Novú telenovelu pre jeseň 2022 nepredstavila

Ako sme informovali, Markíza podľa našich informácií vo svojich materiáloch pre tohtoročnú jesennú sezónu 2022 nepredstavila žiadnu novú telenovelu pre Doma.

 


Doma bez novej telenovely? Zachránené životy vyplnia celú jeseň! O 20:30 sa im nedaríČítajte →

Nosným jesenným projektom v jej plánoch sa stal turecký seriál Zachránené životy (Sen Anlat Karadeniz), ktorý odštartovala ešte na konci júna.

Zachránené životy vysiela Doma po jednej časti o 20:30. Už v priebehu augusta by však mala stanica ich vysielanie zdvojiť a ponúkať klasickú večernú dvojporciu v hlavnom vysielacom čase.

Súčasťou predstavených jesenných plánov pre Doma nebola ani premiérová Sila ženy.

Odsunie Sila ženy Zachránené životy?

Problémom Doma však je, že Zachránené životy zďaleka nedosahujú taký úspech, ako jarný seriál Láska na prenájom, či niekdajšie hity Cennet, Moja malá princezná alebo spomínaná Sila ženy.

Zachránené životy dosahujú spravidla vlažnú sledovanosť s podielmi na trhu len okolo 3 – 4 % v komerčnej cieľovke. Láska na prenájom dosahovala dvojnásobné hodnoty.

Markíza tak môže súčasnú situáciu využiť práve na odštartovanie dlho odkladaného finále Sila ženy.

Tretia séria Sily ženy je totiž najkratšou zo všetkých sérií, ktoré ponúkla. V domácom Turecku odvysielala celkovo 17 častí, čo je o takmer polovicu menej než predošlé série.

Epizódy opäť Doma rozdelí na viac dielov, na Slovensku ich tak môže byť len vyše 50. Doma s veľkou pravdepodobnosťou bude chcieť seriál Sila ženy vysielať len po jednej časti za večer.

V závislosti od začiatku vysielania by ženskej stanici epizódy novej tretej série vystačili akurát na vykrytie kľúčovej časti jesennej sezóny, a to približne na tri mesiace. V decembri už v prime-time nasadzuje romantické vianočné filmy, kde tak telenovelu nepotrebuje.

Sila ženy by tak bola pre túto jeseň ideálnym riešením pre Doma.

Na kľúčové obdobie jesene by ňou Markíza vedela odsunúť slabo výkonné Zachránené životy do druhého večerného pásma za 21:30, zároveň im tak dopriať silný nábeh dlho očakávaného finále tureckého hitu, ktorý by tak mohol priliať aj nových divákov Zachráneným životom.

Letný návrat v reprízach boduje

Markíza zároveň len toto leto vrátila seriál Sila ženy na obrazovky.

Na Doma okolo obeda od pondelka do piatka reprízuje druhú sériu a divákom tak čerstvo pripomína, kde seriálový dej pred tromi rokmi skončil.

Reprízy Sila ženy sú pritom podľa našich informácií jedným z najsilnejších programov na Doma.

Podielovo majú vystreľovať k úrovni 6 – 8 % v komerčnej cieľovke, seriál tak aj s opakovaním potvrdzuje pretrvávajúci úspech u divákov. Pravidelne pritom býva, spoločne s Divokým anjelom, najsilnejším programom leta na Doma.

 


Návrat Divokého anjela láme rekordy: Na Doma poráža aj večerné turecké premiéry!Čítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor