Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Pikošky

Do Klamstva mieri ďalšia výrazná tvár Dunaja: Toto sú nové postavy 2. série! Kto zamieša kartami?

Po prestávke sa dej seriálového Klamstva opäť rozbehne naplno.

Dramatický seriál Klamstvo sa na Markíze prehupol do svojej druhej polovice.

Televízia uplynulý pondelok odštartovala druhú šesticu epizód, ktoré v britskom origináli tvorili už novú sériu seriálu. Markíza sa rozhodla oficiálne série nerozdeľovať a Klamstvo vysielať plynule.

Napriek tomu sa seriál tento pondelok dočkal neplánovanej veľkonočnej prestávky.

 


Sklame divákov? Markíza potichu zmenila program, Klamstvo dostane nečakanú prestávku!Čítajte →

Prečo má prestávku

Markíza s ňou pôvodne nepočítala a Klamstvo chcela odvysielať v priebehu dvanástich týždňov po sebe.

Ako sme už informovali, televízia náhlou zmenou mohla sledovať predĺženie vysielania Klamstva v priebehu mája.

Tento rok sa totiž podľa zákulisných správ hlavná časť jarnej sezóny neskončí začiatkom Majstrovstiev sveta v hokeji a televízie budú o diváka, pod tlakom dopytu po reklame, bojovať aj v posledné dva jarné mesiace do začiatku letných prázdnin. Markíza však bola v uplynulom období zvyknutá svoje hlavné programy ukončovať už začiatkom mája.

Narýchlo zaradenou prestávkou pre Klamstvo počas Veľkej noci ušetrila jednu aprílovú epizódu.

Odštartovala druhá séria

Jednotýždňová prestávka prichádza, paradoxne, už po rozbehnutí originálnej 2. série, ktorej spúšťačom bola smrť hlavnej postavy, Andreja Rosického (Tomáš Maštalír).

Kým 1. séria Klamstva odhaľovala pravdu o znásilnení Laury Kalasovej (Monika Horváthová) a skutočnej tváre Rosického, ktorý bol sexuálnym predátorom, druhá polovica seriálu rozpletie tajomstvo okolo jeho smrti.

Podozriví sú mnohí – či už samotná Laura, alebo partnerka bývalej vyšetrovateľky jej znásilnenia Eriky Wolfovej – Sandra Wolfová (Alena Ďuránová). Rovnako tak Laurina sestra Katarína Vydrová (Ivana Kuxová) či Laurin nový objav Ján Polák (Marek Geišberg). A nie sú jediní.

Do popredia nové tváre

Kým v prvých častiach boli ústrednými tvárami seriálu Tomáš Maštalír s Monikou Horváthovou, v druhej polovici sa do popredia dostanú ďalšie tváre.

Maštalír bude v seriáli pokračovať aj po smrti jeho postavy prostredníctvom retrospektívnych obrazov, ktoré odhalia ďalšie detaily z minulosti, Horváthovej postava sa stala rovno jednou z hlavných podozrivých z Rosického vraždy.

V rámci druhej série do deja vstupujú viaceré nové tváre.

Patrí medzi nich napríklad Ľuboš Kostelný, Rosického kumpán, ktorý pomáhal Andrejovi po jeho odhalení s útekom a skrýva zásadné tajomstvo spojené s ústrednou linkou seriálu.

Ale taktiež Zuzana Fialová, policajná majorka, ktorá vyšetruje prípad Rosického smrti.

 


Kto je kto v seriáli Klamstvo? Veľký prehľad deja, počet častí aj hereckých postáv!Čítajte →

Ďalšia tvár z Dunaja

Hereckú zostavu Klamstva navyše rozšíri nová tvár z ďalšieho večerného seriálu Markízy Dunaj, k vašim službám – Matúš Kvietik. V dobovej sérii hrá čašníka Jakuba Lukáča.

V Klamstve sa už doteraz z Dunaja objavoval nielen Tomáš Maštalír, ale aj Martin Mňahončák či Sarah Arató, ktorí do dobového seriálu vstúpili až neskôr. Arató má navyše aj v Dunaji dejovú linku priamo spojenú s Maštalírovou postavou.

Matúš Kvietik bude štvrtou tvárou Dunaja v pondelňajšom dramatickom seriáli Markízy. V Klamstve stvárni menšiu postavu, ktorá však bude mať zásadný vplyv na celý vývoj deja a jeho rozuzlenie. 

Kvietik si zahrá syna vyšetrovateľa Ota Májeka (Pavol Višňovský), ktorého diváci Klamstva poznajú od začiatku seriálu. Višňovský so Sarah Arató stvárnili pôvodnú dvojicu vyšetrovateľov znásilnenia Laury Kalasovej.

Májekov syn – Braňo Májek (Matúš Kvietik), je taktiež policajtom.

Je veľmi ambiciózny a túžba po úspechu ho nakoniec privedie do problémov. Stane sa ľahko vydierateľným, keď má za sebou drogovú minulosť.

„Človek si myslí, že má pred sebou celú kariéru, že ho ešte veľa čaká. Stačí jediný telefonát, ktorý môže úplne všetko zmeniť,“ naznačila samotná postava Braňa Májeka moment, ktorý z ambiciózneho policajta spravil skorumpovaného.

Braňo Májek v seriáli poriadne zamieša karty.

Matúš Kvietik v nedávnom rozhovore potvrdil, že sa v seriáli síce neobjaví na kamere často, no jeho postava bude pre vývoj deja podstatná.

„Ja som tam menšia postava, jedná sa však o značne skorumpovaného policajta, ktorý zamieša v príbehu karty. A napriek tomu, že sa nevyskytuje toľko na kamere, tak sa jedná o postavu, ktorá veľmi posúva a svojím spôsobom tiež uzatvára ten celý dej,“ povedal v rozhovore pre Pravdu.

Od polovice stráca divákov

Seriál má za sebou dve najmenej sledované časti od svojho februárového štartu.

Najsledovanejšou epizódou od začiatku vysielania Klamstva ostáva úvodná časť, vysielaná však bez akéhokoľvek prerušenia reklamou.

Ako jediná prekročila 8-percentnú hranicu ratingu v obchodnej cieľovke výkonom 8,2 % pri podiele 25,9 % a polmiliónové publikum v univerzálnej cieľovke s celkovo 506-tisíc divákmi.

Priemer Klamstva sa odvtedy v rámci originálnej 1. série usadil v celkovom publiku na sledovanosti okolo 450-tisíc divákov a s priemerným ratingom okolo 7,5 % a podielom na trhu v okolí 25 % v obchodnej cieľovke.

Klamstvo, paradoxne, najmenej divákov sledovalo pri najdramatickejšom vyvrcholení prvej série a štarte tej druhej.

Vo svojej 6. časti, ktorá skončila pohľadom na mŕtve telo Andreja Rosického, seriál klesol v obchodnej cieľovke na rating 7,1 % s podielom 23,9 % a v univerzálnom publiku sa prepadlo medzi epizódami o takmer tridsaťtisíc divákov, keď epizódu sledovalo celkovo priemerne 428-tisíc divákov.

V nasledujúcej 7. časti Klamstvo tento prepad potvrdilo. V obchodnej cieľovke dosiahlo zatiaľ najslabší výkon ako ratingovo výkonom 6,9 %, ale aj podielovo s 23,1 %.

Seriál zopakoval aj prepad v celkovom publiku, keď si štart originálnej 2. série pozrelo priemerne celkovo 426-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor