Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Črtá sa prvý televízny neúspech jari: Ruža pre nevestu pri štarte Markíze vôbec nezabrala!

Prilákať divákov k televíznemu zoznamovaniu je čoraz ťažšie, neúspechom môže skončiť ďalší formát.

Markíza popri spúšťaní nových seriálov Dunaj, k vašim službám, Mama na prenájom či Klamstvo oživuje túto jar mimoriadne známe televízne formáty, ktoré sa na našich obrazovkách vysielali už pred mnohými rokmi.

Začiatkom februára najprv predstavila vlastnú slovenskú adaptáciu formátu Kitchen Nightmares, u nás dosiaľ známej pod názvom Áno, šéfe!.

Nová adaptácia pod názvom Na nože jej každým týždňom zaberá stále viac a po minulom týždni sa už jasne dostáva do pozície ďalšieho televízneho hitu tejto sezóny.

O necelý mesiac pridala ďalšiu reality šou, keď tento piatok uviedla slovenskú verziu svetoznámeho zoznamovacieho formátu Bachelor. Ten sa doposiaľ na Slovensku predstavil jediný raz už pred 17 rokmi pod názvom Nevesta pre milionára, kedy prevalcoval televízne obrazovky. Nevesta pre milionára je dodnes najsledovanejšou zoznamkou v histórii peoplemetrového merania.

Formát Bachelor sa po takmer dvoch dekádach vrátil na Slovensko s novým názvom Ruža pre nevestu.

Markíza sa snažila namiešať čo najistejší koktail – dianie posadila do exotického Turecka, našla 29-ročného podnikateľa a modela žijúceho v zahraničí, ku ktorému vybrala celkovo 18 potenciálnych neviest, pripomínajúcich kasting inej zoznamovacej šou Take Me Out.

Ruža pre nevestu nelákala

Návrat legendárnej zoznamovacej reality šou na Slovensko však divákov nezaujalo.

Ruža pre nevestu sa môže stať prvým neúspechom sezóny, keď si pri štarte v piatok 3. marca mala pripísať rating pod hranicou piatich percent a podielom na trhu iba 16,6 % v obchodnej cieľovej skupine.

Podiel na trhu jej pritom potiahla extrémna dĺžka, keď šou Markíza natiahla až do 23. hodiny. Zároveň z jej priebehu vynechala jednu reklamu, reláciu prerušila iba trikrát.

Ruža pre nevestu sa uviedla na úrovni reprízového filmu Centrálna inteligencia na Joj, ktorý si mal pripísať prakticky identický rating s podielom na trhu 16 % v obchodnej cieľovke. Skončil vo vysielaní o čosi skôr.

Celkovo si úvod reality šou Ruža pre nevestu malo pozrieť okolo 250-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine.

Suverénnym lídrom piatkového večera mala byť šou Milujem Slovensko pri ratingu pod šiestimi percentami a podielom na trhu 18,3 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si malo Milujem Slovensko pozrieť 400-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine.

Zoznamky lákajú stále menej

Televízne zoznamovanie divákov v posledných rokoch neláka.

Kedysi sa zoznamovacie reality šou tešili veľkej popularite, okrem rekordnej Nevesty pre milionára sa medzi najsledovanejšie televízne formáty zaradili aj šou Farmár hľadá ženu či Mama, ožeň ma. Už legendárna je napríklad zoznamovacia relácia Srdcové záležitosti.

Záujem o zoznamky, ktoré sú častokrát skôr dielom tvorcov ako skutočnej chémie medzi účastníkmi, opadá.

Joj len priemerne zahrala kontroverzná zoznamovacia šou Take Me Out, ktorá sa stala dokonca ťažiskovou šou jesene 2017, doslova prepadákom skončila vlaňajšia jesenná novinka Láska na chate. Viac v tomto článku.

V ostatnom období zabral iba novší zoznamovací experiment Svadba na prvý pohľad. Zadarilo sa mu najmä v druhej sérii vysielanej na jar 2021, kedy Svadby zaznamenali dominantný úspech s ratingami okolo 10 – 11 % v obchodnej cieľovke. Už o rok neskôr s treťou sériou však šou prepadla na polovičné čísla a Markíza ju pre tento rok nahradila oživením Bachelora.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor