Sledovanosť
Stávka na konkurenčný formát Markíze vyšla: Na nože sa stáva novým hitom jari!
Nová verzia známej kuchárskej reality šou od štartu na obrazovke Markízy posilňuje sledovanosť.
Markíza začína obchodne dôležitý mesiac jarnej sezóny s úspechom.
Po tom, čo v pondelok potvrdil aj s druhou časťou nadpriemernú výkonnosť nový seriál Klamstvo, ktorý je doposiaľ dokonca najsledovanejším večerným programom Markízy v tomto roku, sa o slovo už o dva dni prihlásila reality šou Na nože.
Svetoznámy kuchársky formát, ktorý roky na svojej obrazovke v rôznych verziách vysielala konkurenčná Jojka, láka v novej slovenskej verzii na Markíze čoraz viac divákov.
Rastie tretí týždeň po sebe
Šou so šéfkuchárom Martinom Novákom rastie sledovanosť už od štartu a trend potvrdzuje tretí týždeň v rade.
Na nože so štvrtým vydaním túto stredu porástlo na rating 8 % s podielom na trhu 28,4 % v obchodnej cieľovej skupine.
Pre porovnanie, šou štartovala začiatkom februára na ratingu 6 % s podielom 19,7 %. Od nástupu tak Na nože nabralo už dva ratingové body a v podiele na trhu posilnilo svoje postavenie o takmer deväť bodov. Iba medzitýždenne si šou polepšila o sedem desatín ratingového bodu.
Na nože rastie aj v univerzálnej cieľovej skupine, kde program najnovšie sledovalo priemerne celkovo 370-tisíc divákov. Oproti prvej časti už porástol o vyše 60-tisíc divákov.
Na nože aktuálnym výkonom prevzalo od Klamstva pozíciu najsledovanejšieho večerného programu Markízy v obchodnej cieľovej skupine. V celkovom počte divákov šou láka skôr mladšie ročníky, na čele ostáva Klamstvo.
Markíza pritom tento týždeň spustí ešte ďalšie dva kľúčové programy.
Televízny líder má našliapnuté na suverénne najsledovanejší týždeň v doterajšom priebehu roka, v piatok odštartuje novú verziu svetovej zoznamky Bachelor pod názvom Ruža pre nevestu, v nedeľu zas začína ôsma séria ťažiskovej šou Let´s Dance, od ktorej sa očakáva, že razom v sledovanosti preskočí všetky aktuálne vysielané programy na trhu.
V stredajší večer si proti silnejúcemu Na nože dokonca medzi týždňami polepšila seriálová Hranica, ktorá sa drží na priemerných výkonoch s ratingom 4,5 % pri podiele 15,7 % v obchodnej cieľovke. Menší rozdiel medzi stredajšími programami je v univerzálnej cieľovke, kde Hranicu sledovalo 317-tisíc divákov.
Kontroverzné Bez servítky zaberá
Silný týždeň zažíva kuchárska reality šou Bez servítky.
Tá zaberá vďaka účasti kontroverznej bývalej súťažiacej Farmy, Nikol Fridrichovej, pričom v utorok aj v stredu bola Jojka podvečerným lídrom na trhu.
Bez servítky v oba dni vyskočilo na rating 6,8 % s podielmi na trhu cez 26 % v obchodnej cieľovej skupine. Mama na prenájom po pondelňajšom výstrele výrazne ratingovo klesla k priemerom okolo 6,5 %.
Neudržala si ani rekordný celkový počet divákov, keď Bez servítky v utorok aj v stredu predbehlo Mamu na prenájom aj v univerzálnej cieľovke s vyše 400-tisíc divákmi. Mama na prenájom túto hranicu posledné dva dni podliezla.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“