Sledovanosť
Česká „trojka“ v prvý týždeň vysielania zabodovala: Predbehla väčšinu zavedených staníc!
Narýchlo pripravenej stanici Českej televízie pre seniorov v čase koronavírusu sa v prvé dni podarilo výrazne uspieť, ďaleko predbehla aj výkony slovenskej Trojky.
Aktuálna kríza koronavírusu priniesla na televízne obrazovky aj novú televíznu stanicu. Česká televízia v priebehu pár dní spustila pre staršiu generáciu divákov, ktorá je koronavírusom najviac ohrozená, novú stanicu venovanú špeciálne im, na ktorej ponúka najpopulárnejšie programy z jej zlatého archívu.
Nová stanica ČT3 zaznamenala už v prvý deň mimoriadny úspech, pričom ho potvrdila v jej celom prvom týždni.
Česká „trojka“ vysiela iba v pásme od 9. hodiny ráno s koncom po 17. hodine. Česká televízia cielene vypĺňa novou stanicou programovú ponuku v pásme, kedy by seniori mali najväčší záujem vyjsť vonku medzi ľudí a chce im takýmto spôsobom ponúknuť alternatívu. Navyše, najzaujímavejší program skladá od približne poludnia, kedy seniorom končí plošne v obchodoch vyhradený čas na nakupovanie. Ten je v Česku stanovený od 10 do 12. hodiny.
ČT3 napriek vysielaniu iba počas ôsmich hodín dokázala v celodennom meradle predbehnúť väčšinu zavedených staníc v Českej republike. Portál Mediaguru.cz informoval, že v najširšej cieľovke 4+ (diváci od štyroch rokov) sa česká „trojka“ dostala na podiel 2,45 %, čím jej patrilo ôsme miesto medzi stanicami. Celkovo štyri televízne skupiny v Česku ponúkajú 19 hlavných a tematických kanálov.
Českej „trojke“ sa to podarilo napriek tomu, že jej program je cielený od divákov starších ako 65 rokov a že pri celodennej sledovanosti je jej počas väčšiny dňa meraná v sledovanosti „nula“. V pásme, v ktorom stanica vysiela (od 9:00 do 17:30), jej bol nameraný podiel až vyše 7 % v skupine 4+.
Stanica pre seniorov takto dotiahla minulý týždeň výkon hlavnej stanice TV Barrandov a predbehla aj všetky menšie stanice Primy či Nova Action, Nova 2 alebo Nova Gold určenú taktiež pre staršie ročníky.
ČT3 tak dosiahla v prvý týždeň rádovo vyššiu sledovanosť ako dlho pripravovaná slovenská Trojka verejnoprávnej televízie. Tá v prvý týždeň vysielania v skupine 12+ siahala po celodennom podieli 1 %, minulý týždeň prekročila úroveň 0,7 % v univerzálnej obchodnej cieľovke.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj Nielsen-Admosphere, PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: v Česku je základnou obchodnou cieľovkou skupina 15+, v ktorej sa všeobecne porovnáva výkonnosť televíznych programov. Skupina 4+ sa pri reportovaní sledovanosti štandardne nepoužíva, ide však o najširší možný pohľad na sledovanosť staníc bez ohľadu na ich divácke zameranie. Na Slovensku je univerzálnou obchodnou cieľovkou skupina 12+