Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Apríl 2015: Markíza na historickom dne, Jednotka na najlepších číslach za posledných päť rokov!

Aj štvrtý mesiac roka priniesol zaujímavé výsledky sledovanosti, prinášame analýzu.

Kam sa posúva sledovanosť hlavných kanálov v tomto roku a najmä v medziročnom porovnaní? Pozrite si analýzu apríla 2015 ovplyvneného športovými eventami aj Veľkou nocou, ktorej rozbor nájdete v tomto článku.

markiza logo hneda vizual 2015

Zdá sa, že televízny líder zažije jednu zo svojich najhorších sezón ak nie najhoršiu. Jar 2015 sa Markíze po ukončení prvej série Hornej Dolnej nedarí, pričom faktory ostávajú stále rovnaké. Tohtoročný apríl bol pre lídra trhu najhorším od štartu a zatiaľ sa javí ako zlomový v rámci súčasnej jarnej sezóny. Markíza totiž stále klesá, keď padla aj oproti prvému kvartálu tohto roka (január – marec), kedy ešte dokázala dostávať na hodnoty okolo 23 – 25 % celodenne a v prime-time okolo 27 – 28 %. Trend je ale klesajúci a nič nenasvedčuje tomu, že by do konca jarnej sezóny mal nastať zvrat.

Líder medziročne v apríli klesol o takmer 4 percentá celodenne a päť percent v prime-time. Spôsobil to najmä ďalší pokles Búrlivého vína, ktoré už čoraz častejšie padá aj pod hranicu ôsmich ratingov a znižuje tým aj svoj share. Nemálo slabších dní zažili aj Televízne noviny, ktoré stále menej úspešne dosahujú hranicu 35 %. Nič sa ani v apríli nezmenilo na výkone Rodinných prípadov, naopak, silné boli i minulý mesiac nedeľné filmy či Chart Show, to sa už nedá povedať o výkone niektorých sobotných snímok. Aj keď Markíza prežíva slabú jar, všetko sa môže obrátiť už na jeseň, keď vytasí hneď niekoľko silných a účinných zbraní.

joj

Apríl už pre Joj, narozdiel od štartu sezóny vo februári, neznamenal výrazné medziročné zlepšenie. V tomto období roka 2014 sa jej už totiž podarilo zvýšiť svoje prime-time výkony na úroveň okolo 20 %, kým v prvých mesiacoch to bolo o dva až tri body menej. V tejto sezóne však Joj pociťuje zlepšenie v dosahovaní tohto štandardu od začiatku roka a v prime-time sa naďalej stabilne drží okolo hranice 20 – 21 %. Potvrdila to i v apríli, celodenne sa minulý mesiac priblížila skôr 16-tim percentám, čo je mierny medziročný pokles.

Pod ten sa podpisuje najmä slabé popoludnie po skončení Novín o 12 až do začiatku Nákupných maniačok. Televízia tam v jarnej sezóne vyskúšala niekoľko formátov, aktuálne v slote vysiela Kosti a 24-hodinovú reprízu Paneláku. Ten už celkovo stratil dych, keď ani v premiérach ani v repríze nedokáže zabojovať. Aj oslabenie Paneláku v čase o 21:45 dopomohlo k stagnácii Joj celodenne i prime-time, keď seriál už pravidelne prehráva s Rodinnými prípadmi Markízy. Hodnotu hlavného vysielacieho času Joj nahor ťahal úspešný záver šou Vila Rozborila Tanec snov, ktorá s blížiacim sa finále naberala na sile, televíziu tiež podržali sobotné filmy.

jednotka rtvs

Jedinou veľkou stanicou, ktorá medziročne rástla celodenne i v prime-time, bola Jednotka. V oboch prípadoch šlo o nárast cez pol podielového bodu. Jednotka posilňuje v sledovanosti od začiatku roka, pričom s celodennou hodnotou 9,2 % sa s aprílom 2015 dostala na štvorročné maximum stanice. Ešte výraznejší rekord zaznamenala s priemerným prime-time podielom 11,4 %, ktorý predstavuje najlepší aprílový výkon stanice za posledných päť rokov.

Za medziročným vzostupom sledovanosti je hneď niekoľko faktorov. Televízii rastú správy a to nielen hlavné ale aj popoludňajšie a poludňajšie, viac sa tiež darí hlavnému programu jari Čo ja viem. Už tradične je silný súťažný access s Duelom a 5 proti 5. Oproti štartu sezóny však Jednotka o málo poklesla, za miernym pádom stojí napríklad absencia úspešného seriálu Tajné životy ale aj mierne oslabenie piatkového slotu, keď reprízy Milujem Slovensko boli o niečo univerzálnejšie než kvíz Čo ja viem. Podrobnejšie sa na aprílovú sledovanosť Jednotky pozrieme v zajtrajšej správe.

Medziročný vývoj sledovanosti – apríl 2014 / apríl 2015

TV Markíza
celodenne: 26,2 % / 22,6 %
prime-time: 30,0 % / 25,3 %

TV JOJ
celodenne: 16,7 % / 16,3 %
prime-time: 19,9 % / 20,5 %

Jednotka RTVS v 12+
celodenne: 9,2 % / 9,9 %
prime-time: 10,8 % / 11,4 %

Jednotka RTVS v 12 – 54
celodenne: 6,5 % / 7,3 %
prime-time: 7,6 % / 8,4 %

Zdroj dát: výročné a kvartálne správy CME Group a Joj Group, analýzy RTVS

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor