Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: vysielanie TV Markíza

Pikošky

Markíza prekopala nedeľnú debatu Na telo! Takto ju chce udržať na obrazovke

Na telo pokračuje v improvizovaní s hosťami, ich mená nezverejnilo do poslednej chvíle.

Z ostrého politického duelu derivát vlastnej internetovej verzie.

Markíza sa druhú nedeľu musela vysporiadať s bojkotom vládnej koalície, ktorej predstavitelia odmietajú chodiť do jej politickej debaty Na telo. Dlhoročná relácia postavená na strete dvoch politikov, spravidla koalície a opozície, mení svoj koncept, ktorý pripomína jej subformát vysielaný iba na internete.

Na telo s novým konceptom

Na telo v najbližších týždňoch upravuje dramaturgiu, ktorá je rozdelená na dve časti.

V tej prvej tvorcovia relácie formálne pokračujú s pôvodným konceptom duelu, avšak s tým, že na stoličke chýbajúceho zástupcu vládnej väčšiny uplatňujú inštitút prázdneho kresla. Moderátor Michal Kovačič tak s otázkami konfrontuje iba jedného zástupcu politickej opozície.

„Pre bojkot zo strany vládnej koalície, schválený koaličnou radou, tu dnes sedíme sami. Takže opäť využívame inštitút prázdnej stoličky,“ povedal Kovačič na začiatku minulotýždňového Na telo. V prvej časti bola hostkou bývalá ministerka spravodlivosti Mária Kolíková.

Rovnaký model jeden na jedného prináša subformát Na telo plus vysielaný na webe TVnoviny.sk každý utorok.

Novinkou je druhá polovica relácie, pri ktorej koncepte sa tvorcovia taktiež mohli inšpirovať viacerými internetovými diskusiami.

V nej už vzájomne diskutujú dvaja hostia, korí však pôsobia mimo aktívnej politiky. Ide o verejne známe osoby či bývalých politikov. Podobných hostí si Michal Kovačič taktiež pozýval do utorňajšieho Na telo plus.

Hostí vôbec nepromovala

Markíza sa zároveň atraktivitu Na telo môže snažiť udržať zverejňovaním exkluzívnych prieskumov.

Tie sú súčasťou relácie dlhoročne, pričom minulý týždeň sa čerstvý prieskum stal hlavným a jediným bodom mediálneho proma nového vydania.

Markíza totižto v upútavke na nedeľnú debatu netradične vôbec nezverejnila hostí, ktorých nekomunikovala do poslednej chvíle. Celé promo venovala avizovaniu prieskumu o dôvere členov vlády či dôveryhodnosti možných nástupcov Petra Pellegriniho na čele strany Hlas.

„Tentoraz máme pre vás exkluzívny prieskum dôveryhodnosti všetkých členov Ficov vlády, s naozaj prekvapivými výsledkami aj posunmi. Okrem iného ukáže aj to, kto je spomedzi členov Hlasu favoritom Slovákov pred blížiacou sa voľbou nástupcu Petra Pellegriniho v predsedníckom kresle,“ znela najnovšia upútavka.

Najmä po tom, čo svoju diskusiu Na hrane zrušila Joj, ktorá pravidelne prinášala aktuálne prieskumy agentúry AKO, má Markíza momentálne v televíznom prostredí v ich pokračujúcom zverejňovaní výhodu. Pre lídra prieskumy realizuje agentúra Focus.

Sledovanosť nestráca

Nový koncept Na telo, bez ostrého politického duelu, udržal divákov aj v druhý týždeň.

Reláciu Na telo si minulú nedeľu pozrelo priemerne celkovo 341-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, čo je prakticky ten istý počet, ako pred týždňom. Jediným rozdielom však je, že kým predošlú nedeľu sa v úvode prekrývala s debatou O 5 minút 12 na Jednotke a :24, teraz mala v celom priebehu voľnú konkurenciu.

Najsledovanejšiu nedeľnú debatu mala opäť RTVS.

O 5 minút 12 len na Jednotke sledovalo 353-tisíc divákov, spoločne s vysielaním na spravodajskej stanici :24 si debatu RTVS pozrelo celkovo takmer 415-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

V politike na TA3 malo sledovať priemerne celkovo 235-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor