Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Pikošky

2 na 1 skončí po pár častiach! Takto sa zrodilo veľké prekvapenie pre Rytmusa s Gombitovou

Markíza nakrútila dosiaľ najkratšiu sériu 2 na 1, hneď na úvod priniesla veľké prekvapenie. Takto sa zrodilo stretnutie Rytmusa s Marikou Gombitovou.

Už päť rokov po sebe prináša Markíza pravidelne na obrazovky autorskú šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla 2 na 1.

Projekt, za ktorým stoja jedny z najpopulárnejších televíznych tvárí, vznikal prakticky na kolene a prechádzal si pôrodnými bolesťami, kým ho dvojica vyladila do súčasnej podoby.

Vychytali chyby

„Tým, že tá šou nie je licencovaná, nie je kúpená zo zahraničia, nemá žiadnu bibliu. Hlavne zo začiatku to bol taký pokus, niekedy trošku omyl. V hlave si nakreslíte, čo bude dobré, čo bude super zábavná a potom…,“ povedala v Teleráne Adela Vinczeová.

Moderátori a zároveň autori 2 na 1 sú presvedčení, že kvalita šou každou sériou stúpa.

Myslím, že sme to už vyladili,“ dodala Vinczeová.

2 na 1 vysiela Markíza spravidla na jar.

Výnimkou bol prvý covidový rok 2020, kedy aj prípravu šou ovplyvnila pandémia a nakoniec sa z nej stala rovno hlavná sezónna šou Markízy na jeseň, kedy zrušila plánovanú prípravu ťažiskovej šou Tvoja tvár znie povedome.

Polovičná séria

Televízia doposiaľ spravidla prinášala osmičku premiérových epizód 2 na 1.

V rámci úvodnej série najskôr odvysielala ešte vo februári 2018 pilot s Dominikou Cibulkovou, ktorý uspel natoľko, že sa Markíza s Vinczeovou a Danglom dohodla na dokončení zvyšných siedmich častí, ktoré ponúkla o rok neskôr na jar 2019.

Po nasledujúcej jesennej sérii v roku 2020 priniesla televízia ešte ďalšie dve jarné v rokoch 2021 a 2022.

Piata séria 2 na 1 bude oproti predošlým iba polovičná.

Úspešnosť šou sa minulý rok dramaticky prepadla a Markíze uspela iba trojica z celkovej osmičky premiérových vydaní.

Pre túto jar nakoniec nakrútila iba 4 nové časti, ktoré sa na televíznej obrazovke ohrejú len v priebehu apríla.

Prvým tohtoročným hosťom sa stal raper Patrik „Rytmus“ Vrbovský, ktorý sa vlani postaral o najvirálnejšie video konkurenčnej šou Česko Slovensko má talent. Objavil sa v nej vďaka Jasmine Alagič, ktorá je aktuálnou moderátorkou šou. Nasledovať bude vydanie s hlavným predstaviteľom denného seriálu Mama na prenájom, hercom Adamom Bardym a aktuálnou účastníčkou Let´s Dance, herečkou Janou Kovalčíkovou.

Štvoricu nových dielov uzavrie prvé hosťovanie Michala Hudáka v Markíze. Dangl potvrdil, že bude len jednorazové: „Len sme si ho požičali.“

Dojímavé prekvapenie pre Rytmusa

Hneď v prvej tohtoročnej časti 2 na 1 sa zrodilo veľké prekvapenie.

Na pódiu došlo k nečakanému spojeniu, keď najznámejšieho slovenského rapera Rytmusa prekvapila jedna z najväčších speváckych legiend Marika Gombitová.

„Nečakal som takúto kombináciu,“ priznal v Teleráne Dangl, ktorý Gombitovú oslovoval.

S Vinczeovou prezradili, že nehľadajú mantinely v rámci generácií či hudobného žánru, ale spojení, ktoré budú prirodzené a autentické. „Marika bola veľmi potešená, pretože má Rytmusa rada. Je dôležité, aby to bolo prirodzené a obojsmerné,“ uviedla moderátorka.

Dangl priblížil prekvapenie, keď sa Gombitovej s pozvaním do 2 na 1 ozval.

„Nás to prekvapilo, pretože, keď som jej volal, povedala hneď jasné, že vníma jeho kariéru a je to super človek. Ostal som z toho odvalený,“ dodal v rannej relácii.

Markíze sa podarilo prekvapenie, ktoré zaskočilo nielen známe tváre v publiku, ale aj Jasminu Alagič či samotného Rytmusa. Jej prítomnosťou bol nielen poctený, ale aj dojatý. „Veľmi si váži legendy,“ dodal Dangl.

Otočí vlaňajší neúspech?

Šou 2 na 1 sa tento rok vrátila do stredajšieho prime-time, ktorý jej patril doposiaľ najčastejšie.

Minulú jar, kedy prechádzala večerná štruktúra Markízy veľkým zemetrasením, presunula televízia 2 na 1 na štvrtky, kde sa snažila s dovtedy úspešnou šou zaútočiť na dlho neporaziteľný konkurenčný seriál Nemocnica. Skončilo to fiaskom.

Šou 2 na 1 zažila na jar 2022 svoju dosiaľ najhoršiu sezónu a v priemere viac neúspešných vydaní.

Vo svojej piatej sezóne sa hýbala najčastejšie na úrovni len 5 – 6 % s podielmi na trhu okolo 15 – 18 % v obchodnej cieľovej skupine. Ešte na jar 2021 dosahovalo 2 na 1 v stredajšie večery ratingy okolo 7 – 9 %. Najsledovanejšie časti v celom jej vysielaní dosahovali ratingy na úrovni 10 – 11 %.

Minulý rok sa relácii podarilo vyskočiť iba trikrát.

Po prvýkrát po silnej mediálnej kampani vystrelilo vydanie s Dominikou Kavaschovou, ktoré porástlo na najvyšší rating piatej série 7,8 %, podobne sa šou zadarilo aj pred Veľkou nocou s vydaním s Petrom Marcinom na ratingu 7,7 %, kedy jej však k tomu pomohla konkurencia. Jojka v ten večer jednorazovo nevysielala Nemocnicu ale filmovú premiéru Kým si so mnou, ktorá tvrdo prepadla.

Šou sa nad priemer piatej série dostala ešte v jej finále, kedy bol hosťom Attila Végh. Ratingovo sa dostala na 6,3 % s podielom 21,6 % v obchodnej cieľovke. Šou pomáhala dvojnásobná dĺžka oproti Nemocnici, ktorú však dokázala oslabiť na rating 7 %. Celkovo 2 na 1 sledovalo vtedy 335-tisíc divákov a Nemocnicu 478-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor