Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Televízia

Ženská stanica Doma má po rokoch úplne novú tvár! Prešla radikálnou premenou

Markíza po rokoch zmenila kompletne vizuál celej televíznej skupiny, najväčšou premenou prešli jej menšie stanice Doma a Dajto.

Viac ako osem rokov vysielali v rovnakej podobe menšie kanály Markízy Doma a Dajto, ktoré sa uprostred tohto týždňa dočkali kompletnej obnovy svojho vizuálu.

Nová grafika je vyústením tohtoročných zmien v štruktúrach menších staníc, ktoré naštartovalo spustenie nového kanála Markíza Krimi.

Markíza už po ohlásení nového krimi kanála naznačila, že sa súčasné stanice dočkajú výraznejšieho vyprofilovania svojho obsahu. Z Doma a Dajto sa na novú stanicu presunuli prakticky všetky kriminálky, pričom Markíza začala do ich vysielania pridávať viac programov prispôsobených ich zameraniu.

Doma má ambíciu vysielať viac telenoviel, v lete ju začala napĺňať zaradením retro telenovely Divoký anjel na podvečery, kde dnes patrí k jej najúspešnejším programom. V prime-time zas vysiela dva premiérové turecké seriály, v tomto trende bude pokračovať celú jeseň.

Dajto zas pridáva viac komediálnych seriálov. Sitkomy rozšírilo bez prestávky až do začiatku večerného filmu. Napriek neustálemu obtáčaniu rovnakých sitkomov sa Dajto naďalej udržuje na čele menších staníc, zafungovalo mu tiež zaradenie repríz Susedov pred hlavný film.

Nová grafika Doma a Dajto

Obe menšie stanice Markízy vysielajú od stredy 10. augusta 2022 v novom šate. Predošlý vizuál využívali od roku 2014.

„Doma je populárna ženská stanica, ktorej obsah sa zameriava na emócie, silné ľudské príbehy, vzťahy, lásku a romantiku,“ definuje Markíza svoju ženskú stanicu.

Jej grafiku po novom zjemnila a farebnou kombináciou sa vrátila ešte pred rok 2014, kedy dominantne využívala práve ružovo-fialové farby.

„Rebranding stanice Doma využíva symboliku kvetov na zachytenie emocionálneho jadra obsahu stanice. Zdôrazňujeme tak dôležitosť vzťahov, ľudského kontaktu a emócií v našom živote. Kvety sú v novej vizuálnej identite vždy prítomné a vytvárajú výraznú estetiku. Grafické elementy kvetov sa pohybujú s ľahkosťou a eleganciou. Používame okvetné lístky kvetov, aby sme diváka previedli naprieč obsahom stanice,“ približuje vedúca kreatívneho oddelenia v rámci Centra marketingu skupiny Markíza, Jana Vavreková.

Showreel nového grafického vizuálu Doma

Dajto zas svoje logo prefarbilo na krikľavo zelenú. Používať ju bude v kombinácii s výraznými odtieňmi modrej alebo oranžovej. Nazeleno svoje logo pred dvomi rokmi premaľovala aj konkurenčná menšia stanica JOJ Plus.

„Obsah na Dajto je skutočne populárny a má vášnivú a lojálnu fanúšikovskú základňu. Chceli sme, aby to odrážal aj grafický vizuál a tak sme sa rozhodli urobiť z Dajto tzv. „super fanúšika“. Stanicu, ktorá je rovnako posadnutá obsahom, ako aj jej diváci,“ doplnila Vavreková.

Markíza pri novej grafike Dajto zdôrazňuje odkaz na „výraznú a jasnú estetiku, ktorá je mladistvá, ale zároveň príjemná pre všetkých, ktorí majú radi akciu, trilery, sci-fi a komédiu“.

„Grafika je hlasná, sebavedomá a hravá, môže sa pochváliť popkultúrnym teplom, sviežosťou a energiou. Vďaka farebnej palete, pruhom a štylizovanej typografii je Dajto okamžite rozpoznateľné bez ohľadu na to, kde sa značka použije,“ uzavrela Vavreková.

Showreel nového grafického vizuálu Dajto

 

Čítať viac...
Nahor