Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Zachránila jej prime-time: Na Doma skončila Láska na prenájom, vo finále vystrelila!

Ženská stanica Markízy sa rozlúčila s jednou z najvýkonnejších telenoviel v jej vysielaní. 

Popri rekordnom množstve jarných slovenských seriálov sa túto sezónu k najúspešnejším zaradila aj seriálová novinka z Turecka.

Menšia stanica Doma dlhoročne vo svojom večernom vysielaní ponúka nové turecké série, z ktorých už viaceré zaznamenali u svojej diváckej cieľovky významný ohlas. Vlani sa však Doma potýkala s viacerými neúspechmi a stratou výkonnosti svojho večerného programu, keď jej za sebou nevyšlo rovno niekoľko titulov a nutne potrebovala zásah do čierneho.

Vývoj sledovanosti Lásky na prenájom

Ten sa jej podaril tento rok s nástupom odľahčenej telenovely Láska na prenájom.

Tá zaujala už svojou kampaňou v priebehu vianočných prázdnin, vďaka ktorej od prvej časti vystrelila ženskú stanicu na rekordy sledovanosti.

Prvé dve časti v pondelok 3. januára 2022 uhrali v komerčnej cieľovke rating 2,8 % s podielmi na trhu okolo 7 – 8 %, čím nová telenovela výrazne prekonala aj nástup niekdajších silných telenoviel ako Feriha, Zakázaná láska či Vymenené životy. Všetky patrili k vôbec najsledovanejším tureckým seriálom v minulosti na Doma.

Mimoriadne úspešná Feriha napríklad štartovala na ratingoch len nad 1 %, Zakázaná láska sa blížila 2 %, Vymenené životy už boli v okolí 2,5 %. Láska na prenájom sa v ďalšom vysielaní dokázala dostať aj nad hranicu 3 ratingov v komerčnej cieľovke, najvyššie ratingy dosiahla na úrovni 3,2 %.

Láska na prenájom si úspech udržala aj v ďalších mesiacoch, keď potvrdzovala výkonnosť na podielovej úrovni 6 – 9 %. V minulom roku sa Doma aj s hlavnými telenovelami neraz trápila na úrovni 3 – 5 %.

Komediálna telenovela Markíze zabrala natoľko, že sa jej vysielanie rozhodla na Doma natiahnuť až do konca sezóny. V apríli televízia osekala jej vysielanie z 8 častí do týždňa len na 4 a pridala k nej tureckú novinku S hlavou v oblakoch.

Od roztiahnutia vysielania, súčasne so stále väčším oteplením, klesala sledovanosť Lásky na prenájom k hranici 2 ratingom ale aj pod ňu v komerčnej cieľovke, podiely sa neraz hýbali na úrovni 5 – 6 %.

Doma vďaka natiahnutiu seriálu mohla Lásku na prenájom v programe udržať až do tohto týždňa. Inak by sa seriál finále dočkal už v máji, kedy sledovanosť televízií ovplyvňovali hokejové majstrovstvá sveta.

Finále porástlo

Jarný turecký hit sa rozlúčil s divákmi tento štvrtok finálovými dvomi časťami za sebou.

Záverečný dvojdiel Lásky na prenájom zabral, keď dosiahol najlepší výkon ostatných týždňov s ratingami 2,1 a 2 % pri podieloch na trhu 8,3 a 8,1 % v komerčnej cieľovke.

V predošlých dňoch sa seriál stabilne hýbal na spomínanej podielovej úrovni okolo 5 – 6 % najčastejšie pod 2 ratingami.

Celkovo finále seriálu sledovalo 169 a 167-tisíc divákov pri podieloch okolo 10 % v univerzálnej cieľovke. Oproti bežným dňom ostatných týždňov finálový dvojdiel porástol o približne dvadsať až tridsaťtisíc divákov.

Doma pridáva večerné telenovelové okno

Od budúceho týždňa Lásku na prenájom vo večernom programe Doma nahradí ďalšia turecká séria Zachránené životy. Anotácia v tomto článku.

Súčasne Doma rozširuje od leta vysielanie premiérových telenoviel v prime-time, keď po novom bude hlavné večerné seriály vysielať päťkrát do týždňa. Viac v tomto článku.

 


Doma posilní vysielanie telenoviel, turecké premiéry pôjdu päťkrát do týždňa! Štartuje novinkuČítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor