Sledovanosť
Zaberie náhrada za Dunaj a Nemocnicu? Joj vyšiel štart letnej novinky! Postup Slovákov na Eure valcoval
Televízne vysielanie v tieto dni ovládajú futbalové Majstrovstvá Európy, postup slovenskej reprezentácie do vyraďovacej fázy sledovalo dosiaľ najviac divákov.
Pozornosť televíznych divákov pred letom patrí futbalu.
Zápasy Eura 2024 na Markíze a Dajto dosahujú pravidelne vysoko nadpriemerné výkony a potvrdzujú sledovanosť prvých stretnutí z úvodných dní turnaja.
Slovensko s postupom zo skupiny
Slováci v skupinovej fáze odohrali už všetky tri svoje zápasy.
Vôbec najvyššiu sledovanosť dosiahol posledný, ktorý sa konal včera podvečer od 18. hodiny. Slovensko v ňom remizovalo s Rumunskom 1:1 a obe krajiny si takto zabezpečili postup do osemfinále.
Úspech Slovákov na Eure, ktorí splnili základný cieľ postúpiť do vyraďovacej fázy, oslavovali pri obrazovke státisíce divákov.
Tretí skupinový zápas Slovenska proti Rumunsku sledovalo na Markíze po polčasoch 602 a 739-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, čo je zatiaľ najviac z celého turnaja. Podiely na trhu dosahovali úroveň okolo 44 %.
V obchodnej skupine sa ratingy po pol časoch mali hýbať cez 10 a cez 13 % s vyššími podielmi na trhu v okolí 50 %.
Markíze sa s futbalom darí aj mimo slovenských zápasov.
Stredajší večerný zápas Česka proti Turecku, ktorý znamenal koniec českého výberu na šampionáte, sa v obchodnej cieľovke chýbal na ratingoch okolo 7 % a po polčasoch na podieloch na trhu pod 28 a 34,5 %. Takéto silné postavenie v prime-time mali na jar len najúspešnejšie programy na trhu.
Slovensko bude v osemfinále ME v futbale čakať favorizované Anglicko.
Zápas sa odohrá v nedeľu 30. júna o 18. hodine, pričom prakticky s istotou sa jeho vysielanie presunie na Markízu. Pôvodne stretnutie v tomto termíne avizovala televízia na Dajto.
Hlavná letná novinka sa rozbehla úspešne
Joj sa aj v konkurencii silného futbalu dokázala presadiť s hlavnou seriálovou novinkou, ktorá počas leta v utorky a štvrtky nahradí hlavné sezónne ťaháky Dunaj, k vašim službám a Nemocnica.
Tento týždeň v utorok odštartovala letnú rodinnú sériu Hviezdy nad hlavou, v ktorej hrá plejáda českých hereckých hviezd – medzi inými Tereza Kostková, Roman Vojtek, Pavel Zedníček, Bolek Polívka, Petr Nárožný, Václav Kopta alebo Veronika Žilková.
Napriek futbalu na Markíze aj Dajto, ktorý v utorok s večernými zápasmi obsadil priemerne takmer tretinu trhu, Joj dokázala u mladších divákov uhrať lepšie postavenie na trhu, než neraz so sezónnou Nemocnicou.
Hviezdy nad hlavou si mali pri štarte pripísať rating pod 5 % s podielom na trhu 19,3 % v obchodnej skupine, pričom len tesne zaostali za sledovanosťou prvého polčasu futbalového zápasu Anglicko – Slovinsko na Markíze.
Celkovo si úvodný diel nového seriálu v univerzálnej cieľovke pozrelo takmer 300-tisíc divákov.
Hviezdy nad hlavou môžu svoj potenciál odkryť už dnes.
S druhou naplánovanou časťou nebudú čeliť výraznejšej konkurencii, nakoľko na Eure začala dvojdňová prestávka. Osemfinálové zápasy sa rozbehnú od soboty 29. júna. Zaujímavosťou je, že seriál sa futbalu vo štvrtky vyhne aj ďalšie týždne, keď sa trafí do prestávok pred štvrťfinále a finále. Naopak, až do konca turnaja sa budú so šampionátom prekrývať v utorok.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.