Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Sledovanosť

Markíza s infarktovým futbalom valcovala! Televízne noviny vysielala v netradičnom čase

Prvý zápas Slovenska na Eure sledoval každý druhý divák pri obrazovke.

Po hokeji slovenské obrazovky obsadzuje futbal.

Minulý piatok sa vôbec po prvýkrát na Markíze rozbehli Majstrovstvá Európy vo futbale, ktoré sa radia k absolútne najväčším športovým udalostiam na starom kontinente. K vysielacím právam sa pre tento a budúci ročník dostala komerčná televízia, kým verejnoprávna RTVS vlastní práva iba pre rozhlasové vysielanie. Rovnako tomu bolo aj v prípade nedávnych Majstrovstiev sveta v hokeji, ktoré zas RTVS v televízii prebrala Joj.

Euro si na Markíze našli diváci od prvého zápasu.

Večerný otvárací zápas Nemecka proti Škótsku dosiahol minulý piatok od 21. hodiny podiely na trhu 27,5 a 29,3 % vo vynovenej obchodnej skupine, v celkovom publiku ho po polčasoch sledovalo takmer 380 a pod 320-tisíc divákov.

Zápasy vysiela televízia na hlavnej Markíze a na menšej stanici Dajto.

Na oboch staniciach dosahujú nateraz zväčša nadpriemery, Dajto si počas jednotlivých polčasov pripisuje podiely na trhu medzi 15 – 20 % v obchodnej cieľovke, najvyššie zatiaľ vyskočil druhý polčas pondelňajšieho večerného duelu Rakúska s Francúzskom, ktorý prekročil 25-percentný podiel na trhu.

Markíza s dennými zápasmi dokáže skákať aj ku či cez 30 %, v prime-time sa uplynulý víkend pohybovala okolo 21 – 26 %.

Prvý zápas Slovákov

V pondelok sa odohralo aj prvé stretnutie slovenskej reprezentácie, ktorá sa postavila proti belgickému výberu.

Zápas, v ktorom až dvakrát čelili Slováci infarktovej situácii s neuznaným gólom súpera, napokon dopadol naším najtesnejším víťazstvom 1:0.

Duel Belgicko – Slovensko v čase svojho vysielania suverénne valcoval, keď od 18. hodiny prilákal na Markíze po polčasoch 549 a 716-tisíc divákov s podielmi na trhu okolo 45 % v univerzálnej cieľovke.

V obchodnej skupine ratingy atakovali úroveň 10 a 14 % s podielmi na trhu 52 a 54 %.

Ide nateraz o jasne najsledovanejší zápas futbalového turnaja na Markíze. Ďalšie dva zápasy odohrá Slovensko 21. a 26. júna. Viac s celým harmonogramom v tomto článku.

 


Futbalové EURO 2024: Kompletný rozpis všetkých 51 zápasov a televíznych staníc!Čítajte →

Spravodajstvo v netradičnom režime

Slovenský futbal v pondelok zasiahol do vysielania tradičného večerného spravodajstva televízneho lídra.

Výkladná skriňa Markízy Televízne noviny sa spoločne s ďalšími spravodajskými reláciami museli podriadiť športovému programu. Televízia ich namiesto klasického času od 19. hodine vysielala až od 20:20 a spoločne so športovým servisom a počasím ťahala do 21. hodiny.

Hlavný večerný program namiesto po 20: 30 začínal až okolo 21:10.

Markíza navyše Televízne noviny výrazne skrátila – kým bežne ich aj s reklamným vysielaním ťahá hodinu, teraz spravodajské informácie dokázala zhutniť do 20 minút.

Podobne sa bude musieť spravodajstvo prispôsobiť futbalu aj v stredu 26. júna, kedy bude hrať Slovensko ďalší podvečerný duel so začiatkom o 18. hodine.

Odlišný prístup so spravodajstvom zvolila v čase kolízie so slovenskými zápasmi Joj počas uplynulých MS v hokeji.

Televíznej dvojke viackrát zasahovali zápasy do spravodajského pásma, relácie však ponechala v klasickom čase a odvysielala ich iba na spravodajskej stanici JOJ 24. Na hlavnej Jojke ich tak úplne vynechala.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor