Pikošky
Z veľkého návratu nič nebude: Ruža pre nevestu najhoršie sledovaným programom Markízy!
Markíza sa so zoznamovacou reality šou pokúsila nadviazať na piatkové večery s Farmou, novinke sa nedarí.
Návrat niekdajšej legendárnej Nevesty pre milionára Markíze nevychádza.
Nová séria celosvetovej zoznamovacej šou Bachelor na Slovensku nepritiahla divákov a stáva sa nateraz vôbec najslabším článkom vo večernom programe Markízy.
Ruža pre nevestu oproti podpriemernému štartu nič nezískala a naopak mala ešte poklesnúť.
Zoznamke sa nepodarilo presadiť ani v druhý týždeň, keď Ruža pre nevestu mala uhrať rating 4,5 % s podielom 16,4 % v obchodnej cieľovej skupine.
Šou stratila oproti nástupu aj celkovo, keď ju malo priemerne sledovať 230-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Sledovanejšia aj Smotánka
Na Markíze ide aktuálne o vôbec najslabší večerný či podvečerný program.
Vyššiu sledovanosť máva aj sobotná podvečerná Smotánka, ktorá mala uplynulý týždeň uhrať približne o jeden ratingový bod vyššiu sledovanosť, pravidelne úspešnejšie je aj poobedná nedeľná debata Na telo, ktorá najnovšie v obchodnej cieľovke atakovala rating 6 %.
Z večerných programov sa Klamstvo, Dunaj, k vašim službám aj Na nože hýbali na podobnej ratingovej úrovni medzi 7,5 až 7,8 %. Dunaj pritom zaznamenal aj svoj doterajší rekord.
Ďaleko vpredu je aj podvečerná Mama na prenájom, ktorá sa hýbe v širšom okolí 7 ratingov.
Markíza pritom v prípade Ruže pre nevestu stavila na ďalší program, ktorým chcela nadpriemerne vyplniť celý večer.
V čistom čase totižto reality zoznamka dosahuje dĺžku takmer 2 hodín a spoločne s reklamami ju Markíza vysiela až do 23. hodiny. Nakoľko ju však ponúka v piatkovom prime-time, bez problémov si diváka drží od začiatku do konca.
Presný opak zažíva Let´s Dance, ktoré v nedeľný večer trpí na extrémne naťahovanie až k polnoci, pričom už od 22. hodiny mu húfne ubúdajú diváci vstávajúci na druhý deň do práce alebo do školy.
Na Farmu nenadviazala
S Ružou pre nevestu sa Markíze pokúsila nadviazať na vlaňajšie piatkové večery s Farmou.
Minulý rok televízia zaviedla nový režim vysielania farmárskej reality šou, keď pôvodne denný formát primárne určený pre druhé večerné pásmo začala už dvakrát do týždňa uvádzať o 20:30.
Okrem sobotných duelov tak robila práve v piatky, kedy taktiež s Farmou vypĺňala program až do neskorého večera.
Ani piatkovej Farme sa nedarilo vo väčšine vydaní dosahovať na priemery Markízy, spravidla však prekračovala rating 5 %.
Zároveň však šlo o výraznejšie ekonomickejšiu investíciu, nakoľko televízia pripravila iba dlhší klasický diel reality šou, ktorý miesto druhého večerného pásma nasadila do prime-time. Ušetrila pritom investície do chýbajúcich premiérových filmov.
V minulosti jej práve v piatky najlepšie zafungovala iná zoznamovacia reality šou Svadba na prvý pohľad.
Do piatkového prime-time ju televízia presúvala po odvysielaní jednej série na jar 2021. Druhá séria Svadby na prvý pohľad bola vôbec najsledovanejšou v celej histórii šou.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“