Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: vysielanie TV Markíza

Sledovanosť

Walterov brat v Dunaji zlomil jesenné rekordy! Markíza odhalila detaily o neznámej žene

Pečie celé Slovensko vydržalo sezónne prvenstvo iba dva dni.

Počas tohtoročnej jesene si to v priazni o najväčšiu divácku priazeň rozdajú, zdá sa, jediné dva programy.

Napriek návratu niekdajšieho seriálového valca Druhá šanca, novinke zo série doposiaľ úspešných psychologických trilerov Príliš veľa lásky či výrazným filmovým premiéram sa zo skutočnej televíznej dominancie môže tešiť iba dvojica projektov.

Vo svojej úspešnej vlne pokračuje Dunaj, k vašim službám, ktorý až do minulého týždňa nemal v doterajšom priebehu sezóny konkurenciu.

Všetko zmenil nedeľný nástup 4. série Pečie celé Slovensko, ktoré zažilo na svoje pomery prekvapivo silný štart, dokonca najlepší v celej svojej histórii v obchodnej cieľovej skupine. Pekárska šou vďaka ratingu 8,9 % predbehla aj dominantný Dunaj a s celkovo 522-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke seriál Markízy dobehla.

Dobový seriál Markízy sa v priebehu jesene dostáva späť častejšie nad polmiliónovú hranicu, ktorú ešte v úvode sezóny podliezal.

Identita tajomnej ženy odhalená

Linka okolo Waltera Klausa a jeho postihnutého brata divákov aktuálne zaujala natoľko, že sa pri seriáli zišli v dosiaľ najväčšom počte v tejto sezóne.

Do života Klausovcov vstúpili úplne nové okolnosti, ktoré budú hýbateľom deja ďalších jesenných častí.

Po smrti matky Waltera navštívila neznáma žena, s ktorou Klausa spájalo viac ako len priateľstvo. Ako sa najnovšie ukázalo, šlo o jeho sesternicu Ditu, ktorá prevzala starostlivosť o dlho ukrývaného Walterovho brata Wolfieho.

Jeho existenciu celá rodina neukrývala pred svetom náhodou.

Wolfie trpí Downovým syndrómom, pričom v časoch prekvitajúceho fašizmu a nacizmu boli postihnuté osoby v mene „čistej rady“ považované za nežiadúce. Ešte pred tým, ako nacisti začali s masívnym vyvražďovaním miliónov židovského obyvateľstva, poslali na smrť približne tristotisíc vlastných postihnutých občanov.

Walter, rovno ako čelný predstaviteľ nacistického režimu, vie, aký osud by Wolfieho čakal.

Po smrti matky ho teraz musí pred svetom ukryť od sám, no nebude to mať ľahké. S pravdou von musel vyjsť pred svojou manželkou Helgou, pričom už čoskoro pôjde Wolfiemu o život…

Jesenný rekord Dunaja

Dunaj s novou linkou u Klausovcov zavelil ešte do väčšieho útoku a tento utorok trhol rovno najlepší výkon v prebiehajúcej 7. sérii.

Dunaj, k vašim službám si najnovšie pozrelo až 536-tisíc divákov, čím pokoril aj mimoriadne vydarený štart Pečie celé Slovensko. Oproti minulému štvrtku si seriál polepšil o viac ako 20-tisíc divákov, medzitýždenne v porovnaní s predošlým utorkom až o 60-tisíc.

Dunaj v utorok vyskočil aj v obchodnej cieľovke, kde však ratingom 8,5 % na pekársku šou nestačil. Podiel na trhu mu ale vystrelil na vysokých 28,9 %.

Okrem Pečie celé Slovensko a Dunaja k vašim službám nie je momentálne na trhu žiadny iný program, ktorý by dokázal v obchodnej skupine dosahovať či prekračovať 8-percentnú hranicu ratingu a v celkovom publiku lákať viac ako pol milióna divákov.

Dunaj v utorok zmazal konkurenciu takmer dvojnásobným rozdielom, Nemocnicu si celkovo pozrelo vyše 240-tisíc divákov. V obchodnej skupine mal byť rozdiel takmer trojnásobný.

Aj v 16. sérii sa zároveň Markíze oplatí nasadzovať reality šou Farma, ktorá v druhom večernom pásme dosahuje najlepšie výkony zo všetkých programov v celom roku.

V utorok Farma v čase po 22. hodine predbehla v obchodnej skupine okrem Dunaja všetky hlavné večerné programy, ratingovo mala ísť nad štyri percentá s podielom na trhu takmer 25 %. V celkovom publiku si najnovšiu epizódu pozrelo 235-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor