Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Slovenská televízia

Aktuality

Pečie celé Slovensko totálne rozbilo konkurenciu! So štartom 4. série predbehlo aj Dunaj

Pečenie na Jednotke zažilo najlepší štart, prevzalo dokonca postavenie najsledovanejšieho jesenného večerného programu.

Televízna jeseň má nového lídra.

Po týždňoch dominancie seriálového Dunaja, k vašim službám, ktorý dosiaľ nemal vo večernom vysielaní medzi televíziami konkurenciu, sa o slovo prihlásila Jednotka s najsledovanejšou jesennou šou uplynulých troch rokov.

Slovenská televízia odštartovala túto nedeľu v poradí 4. sériu rodinnej šou Pečie celé Slovensko, ktorá pritiahla k obrazovkám aj stratených televíznych divákov a s úvodnou epizódou dokonca zaknihovala rekord.

Pečenie na Jednotke sa pritom v minulých sériách vyznačovalo slabším rozbehom a postupným získavaním si divákov.

V minulom roku pri štarte dokonca sklamalo, keď nástup 3. série uhral v pôvodnej obchodnej cieľovke rating 6 % s podielom na trhu 19,6 %. Bežne sa šou hýbala okolo 7 až 8 ratingov.

Celkovo minuloročný štart sledovalo priemerne 380-tisíc divákov, kým v minulosti šou bežne doťahovala či prekonávala polmiliónovú hranicu.

V priebehu 3. série sa napokon nedeľné pečenie postupne dvihlo ku svojim klasickým 7 – 8 ratingom v obchodnej cieľovke a celkovo sa opäť priblížilo k polmiliónovej diváckej hranici. V závere napokon valcovalo s najvyšším ratingom roka 9,7 % a celkovo 587-tisíc divákmi.

Tento rok sa pečeniu darí okamžite od začiatku.

Pečie celé Slovensko pri štarte druhý rok po sebe prekvapilo, tentoraz však absolútnym valcom, keď prvá časť 4. série vystrelila na rating 8,9 % a podiel na trhu 27,1 % vo vynovenej obchodnej cieľovke.

U mladších divákov ide o najlepší štart šou spomedzi všetkých doterajších ročníkov.

V októbri 2021 sa prvá séria šou uviedla ratingom 7,5 % s podielom na trhu 19,9 % v pôvodnej obchodnej skupine, druhá séria sa rozbiehala ratingom 6,9 % pri podiele na trhu 19,3 %.

Pečenie sa takto dostalo aj pred spomínaný seriálový Dunaj, ktorý v kľúčovej obchodnej cieľovke pre Markízu uhráva v tejto sezóne ratingy v okolí 8 %.

V univerzálnej cieľovke si štart 4. série Pečie celé Slovensko pozrelo celkovo 522-tisíc divákov.

Ide o druhý najlepší nástup – lepšie sa uviedla prvá séria s priemerne 545-tisíc divákmi, druhá séria štartovala na úrovni 449-tisíc divákov. Tretia séria ich mala pri štarte iba 380-tisíc.

Pečie celé Slovensko tak vo svojej štvrtej sezóne opäť hneď v úvode pokorilo polmiliónovú hranicu, ku ktorej sa vlani dostávala až v priebehu vysielania.

V celkovom publiku zároveň dobehol doteraz nedostihnuteľný Dunaj, ktorý ako jediný v jesennej sezóne dokázal doťahovať či pokoriť hranicu pol milióna divákov.

Pečenie v nedeľu suverénne dominovalo.

Farma s duelom udržala svoj priemer s ratingom 4,5 %, podiel na trhu jej však v novej konkurencii, ktorá pritiahla k obrazovke ďalších divákov, klesol do podpriemeru výkonom cez 16 %.

Jojka mala s filmom Na linke je vrah uhrať v obchodnej skupine rating takmer 3,5 %, nevyšiel jej presun novej reality hry Zradcovia na JOJ Plus, kde k nej prešla necelá polovica divákov. Rating padol na 1,4 % s podielom cez štyri percentá, aj tak to stačilo na vedenie medzi malými stanicami.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor