Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: TV JOJ

Sledovanosť

Výpravní Slovania sa lúčia, druhú sériu nedostanú! Finišovali na úrovni Inkognita či oslabených Oteckov

Seriál napriek výpravnej produkcii nenaplnil očakávania o nabitom deji, divákov od štartu po finále neudržal.

Po vyše dvoch mesiacoch komerčná Joj uzatvorila vysielanie dosiaľ najvýpravnejšieho slovenského seriálu Slovania.

Dvanásťdielna séria v koprodukcii s Ukrajinou a Českom dostala pri svojej premiére prednosť na televíznej obrazovke, kde však pri tradičnom nasadzovaní zväčša jednej časti do týždňa divákov nedržala.

Seriál, ktorý si pri štarte vyslúžil prevažne pozitívne či zhovievavé kritiky v kontraste k zahraničným produkciám, vo svojom priebehu tempo a divácku pozornosť nedržal, rekordným ostal štart na ratingu 11,5 % pri celkovo 639-tisíc divákoch.

Väčšinu divákov udržal aj s druhou časťou, no významný prepad nastal v konkurencii kvalifikačného futbalu.

Po tomto poklese už naspäť nevyskočil a následne sa vo väčšine častí hýbal už v okolí 7 ratingov. Tie s príchodom teplejšieho počasia v posledných týždňoch poklesli až k úrovni okolo 5 %.

Na podobných ratingoch vyvrcholili aj svojou finálovou dvojepizódou a s celkovo 266, resp. 233-tisíc divákmi.

Slovania sa v ostatných týždňoch zaradili k sledovanosti podvečerných Oteckov, ktorí v ostatných dňoch taktiež klesli k úrovni 5 – 6 %. Podvečeru však oveľa výraznejšie, ako večeru, ubudli v dôsledku tepla diváci, Oteckovia si tak vo väčšine dní udržujú nadpriemerné podiely. Túto stredu získali podiel 27,3 %, Slovania finišovali na podieloch medzi 15 – 16 %. Z pohľadu programov Joj dosahovali Slovania v posledných týždňoch v komerčnej cieľovke aktuálnu výkonnosť pondelňajšieho Inkognita.

V priamej stredajšej konkurencii držali Slovania po nástupe šou 2 na 1 vyrovnaný krok s Markízou, stíhať jej prestali vo svojej záverečnej tretine. Zábava si dokázala napriek počasiu držať ratingy v okolí 7 – 8 %, proti finále Slovanom šou 2 na 1 sledovalo celkovo 380-tisíc divákov.

Joj už pred štartom výpravnej série oznámila, že s jej pokračovaním nepočíta.

Dôvodmi boli najmä extrémne náklady na produkciu, televízia zároveň potvrdila, že seriál nakrútila s uzavretým dejom. Slovania sa tak druhej série nedočkajú ani po dovysielaní seriálu v televízii, kedy výkonmi nepresvedčili. Na Ukrajine však ostali po seriáli postavené dve kompletné hradiská, ktoré majú slúžiť ako múzeum a atrakcia pre podporu miestneho turizmu.

Pre Joj šlo v poradí o druhý výpravný seriálový projekt s historickými prvkami.

Prvou veľkou novinkou svojho druhu bola historická detektívka 1890, ktorá bežala na jar 2017 v nedeľnom prime-time. Kým pri štarte sa 1890 uviedlo o málo nižším ratingom 10,8 %, následne sa historickej detektívke darilo lepšie, keď až do finále udržala ratingy na úrovni 7 – 8 %.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor