Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Sledovanosť

Seriálové prekvapenia pokračujú: Červené pásky po ročnej pauze nezaberajú, Slovanov zaskočil futbal!

Futbalová kvalifikácia na Majstrovstvá sveta v roku 2022 bude ovplyvňovať najbližšie dni, po strede sú zápasy Slovenska naplánované na sobotný a utorňajší večer.

Najúspešnejším programom týždňa sa po sérii poklesov opäť môže stať pondelňajší seriál Pán profesor.

Tomu sa so štvrtou časťou druhej série podarilo zvrátiť postupné mierne klesanie sledovanosti a, naopak, priblížiť sa vôbec k vlastným rekordom ratingom 12,6 % s podielom 31,8 % v komerčnej cieľovke a celkovo 533-tisíc divákmi.

Markíza tak drží jasný hit sezóny, ktorému sa na tieto čísla podarilo v prvej jesennej sérii ťahať až na jej konci. V tej druhej je tak priemerne výrazne úspešnejší, nateraz udržuje priemerný rating na úrovni vyše 12 %, prvá séria dosiahla priemerný rating 9 %.

Opačný trend zaznamenáva utorňajší seriál Červené pásky, ktorý pritom s Pánom profesorom zdieľa podobný osud.

Oba seriálové projekty boli ako novinky Markízy nasadzované na jar 2020, pričom už po prvých častiach bolo ich vysielanie po prepuknutí koronakrízy zastavené.

Kým Pánovi profesorovi sa po polročnom odklade a reštarte vysielania na jeseň 2020 podarilo pritiahnuť späť divákov a ďalších ešte získať, Červené pásky, ktoré na svoj reštart čakali celý rok, podobnú radosť nezažívajú.

Seriál po tom, čo zreprízoval vlani odvysielané prvé dve časti, v sledovanosti výraznejšie nerastie a dosahuje sledovanosť na úrovni repríz. Najnovšie premiérový diel Červených pások dosiahol rating 6,9 % s podielom 18,4 %, pre Markízu tak ostáva podpriemerný. Minulý rok sa pritom už pri štarte dosiahli vyšší výkon 7,8 % a s druhou časťou dokonca narástli na rating 9 %. Celkovo najnovšie Červené pásky sledovalo 272-tisíc divákov a tesne ich predbehol aj Nový život na Joj s 280-tisíc divákmi. Ten v komerčnej cieľovke udržuje svojich stabilných 5 %.

Markíze zároveň pokles pod hranicu 7 ratingov potvrdili pondelňajší Susedia. 

Tí zaznamenali prepad predošlý pondelok, kedy spadli práve z tejto hranice na rating 5,8 %, spoločne s nárastom Pána profesora tento týždeň o niečo stúpli aj samotní Susedia, ktorí najnovšie uhrali rating 6,3 % s podielom 22,5 %.

Markíza s takýmto výkonom bude spokojná, zároveň však Susedia potvrdzujú, že výtlak na hlavný čas 20:30 už strácajú. Pán profesor pritom Markíze už vlani na jeseň nevykryl v pondelky celú sezónu, po odvysielaní celej prvej série zaradila televízia na jeho miesto práve Susedov. Tí by však mohli mať stále potenciál v menej atraktívnom období, kedy tlak na ratingy nie je tak vysoký.

Sklamanie tento týždeň zažila aj komerčná dvojka.

Vo svete športu sa totiž rozbehol kolotoč kvalifikačných zápasov na Majstrovstvá sveta vo futbale 2022, v rámci ktorých slovenská reprezentácia odohrá tento a budúci týždeň prvé tri zápasy.

Včerajší duel Slovenska proti Cypru výrazne prekopal pomer síl stredajšej sledovanosti, keď na Jednotke zaznamenal v oboch polčasoch rating 6,7 %, celkovo polčasy sledovalo 372 a 405-tisíc divákov.

Jednotka tak medzitýždenne narástla o približne 5 ratingov, z ktorých väčšinu našla u divákov Slovanov. 

Ťažiskový jarný projekt Joj medzitýždenne výrazne padol o tretinu, keď s treťou časťou uhral rating 6,5 % s podielom 16,9 %. Futbalový zápas seriálu bral divákov aj celkovo, z pol milióna klesol na 366-tisíc divákov.

Seriál zároveň finišoval ešte pred koncom prvého polčasu a futbal ho tak prekryl celý. Naopak, z futbalovej prestávky medzi polčasmi ťažila dlhšia Chart Show, ktorá v zápasovej pauze vystrelila a priemerne tak dokonca ani nestratila s ratingom 7,3 %. V komerčnej cieľovke tak bola priemerne víťazom večera, v celkovom publiku bola, naopak, trojkou na trhu.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor