Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Úvodný víkend ovládol návrat Talentu! Možné je všetko bavilo divákov, štartovalo pri zemi

Prvým sklamaným jesene môže byť RTVS s jej dôležitou novinkou Voda spieva.

Televízna jeseň sa naplno rozbieha.

Hneď v prvý septembrový víkend na obrazovkách odštartovali hlavné šou programy všetkých troch najsledovanejších televízií, medzi ktorými boli hneď dve novinky.

Náhrada Tvojej tváre

Markíza netradične v sobotu uviedla svoju tohtoročnú veľkú zábavnú novinku Možné je všetko.

Televízny líder po rokoch rozhodol o prerušení tradície vysielania jednej ťažiskovej talentovej šou v sezóne a túto jeseň pôvodne plánovanú novú sériu Tvoja tvár znie povedome nahradil slovenskou adaptáciou francúzskeho formátu Vendredi, tout est permis. Na francúzskej televízii TF1 sa vysiela už od roku 2011.

Tento formát v sebe spája mnohé zábavné disciplíny a úlohy, ktoré sa už dlhé roky jednotlivo objavujú v rôznych televíznych šou. Spravidla ich plnia známe osobnosti.

Dramaturg a moderátor Možné je všetko Dano Dangl priznal, že adaptáciu tejto šou chcel na Slovensku realizovať už dlhodobo. Viaceré disciplíny sú pritom dobre známe aj z jeho bývalých projektov ako Partička.

Markíza krátko pred štartom jesene prekvapivo rozhodla o nasadení novinky Možné je všetko do sobotného prime-time. Po dlhých rokoch takto plánovane neobsadzuje veľkými programami nedeľné večery, v ktorých dlhodobo vysiela všetky ťažiskové programy. Na nedeľu, naopak, historicky presunula duely reality šou Farma.

Priemerný aj sľubný štart

Zábavná novinka sa na Markíze uviedla skôr priemerným, no do ďalšieho priebehu jesene sľubným víťazstvom.

Možné je všetko pri štarte na začiatku septembra nevystrelilo, keď malo uhrať priemerný rating 5,9 % s podielom na trhu 23 % v obchodnej cieľovke*, na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu. Večerný priemer Markízy je okolo 22 %.

Pre porovnanie, Dunaj, k vašim službám, ktorý bol doposiaľ jediným už vysielaným jesenným programom Markízy, dosiahol s augustovými epizódami priemerný rating 6,7 %.

Televízie v sobotu ovplyvnilo krajšie počasie a taktiež predĺžený víkend po piatkovej oslave Dňa Ústavy, ktorý mnohí využívajú pred začiatkom nového školského roka na posledné výlety či rodinné návštevy.

Pri štarte nového programu opäť líder taktizoval s brejkami, novinku Možné je všetko, ktorú vysielal až za 22. hodinu, prerušil jedinou reklamnou prestávkou.

V obchodnej cieľovke mala byť dvojkou na trhu komédia Bezva ženská na krku na Jojke s ratingom 3,8 % a podielom na trhu 15,5 %. Záhady tela mali tesne zaostať podielom takmer 14 %.

V celkovom počte divákov bola šou Možné je všetko vo vedení už iba s tesným rozdielom.

Novinku si v sobotný večer malo priemerne pozrieť 299-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke*, ktorá vyjadruje všeobecnú popularitu programov. Na krk jej dýchali Záhady tela na Jednotke, ktoré malo sledovať 294-tisíc divákov.

Zopakuje úspech Na nože?

Napriek priemernému štartu má ale šou Možné je všetko priestor na výraznejší úspech.

Televízie si už vlani vyskúšali, že sledovanosť programov, ktorých štart naplánovali na na prelom leta a septembra, časom aj razantnejšie rastie. K televíziám pribudnú diváci vracajúci sa z dovoleniek a taktiež v dôsledku postupného ochladzovania počasia, ktoré sa však ešte v najbližšie dni odkladá.

Čo je však dôležitejšie, Markíza po uvedení Možné je všetko zožala pozitívne reakcie od divákov.

Samotný obsah relácie má navyše veľký potenciál preraziť aj online, šou tak môže nabaľovať nových divákov vďaka pozitívnym referenciám a zdieľaní videí medzi priateľmi na sociálnych sieťach.

Podobným ratingom 6 % a podielom len pod 20 % vo februári tohto roka štartovala reality šou Na nože, ktorá do dvoch mesiacov prekročila 8-percentnú ratingovú hranicu a podielovo úroveň až 30 %.

Šou pomohla práve silná divácka odozva, keď jej sledovanosť stúpala od odvysielania prvej časti. Na to sa bude teraz spoliehať Markíza aj pri novinke Možné je všetko.

Víkend pre Talent

O deň neskôr sa na obrazovkách rozbehli aj septembrové ťažiskové šou Jojky a RTVS.

Televízna dvojka už stabilne na nedele presunula svoj tradičný jesenný ťahák Česko Slovensko má talent, ktorý roky vysielala v soboty. Vlani sa jej však historicky prvýkrát črtal v tento vysielací deň prepadák, ktorý Joj odvrátila radikálnym presunutím šou zo soboty na nedele hneď po prvej odvysielanej epizóde.

Talent sa po roku vrátil v nedeľnom prime-time na priemernej výkonnosti z minulého roka.

Šou Česko Slovensko má talent mala odštartovať 11. sériu ratingom 6,7 % a podielom na trhu 22,9 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si ju malo pozrieť priemerne 396-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Nástup jedenásteho Talentu sa tak stal najsledovanejším večerným programom prvého víkendu jesennej sezóny v oboch cieľovkách.

Sledovanejšie už boli len nedeľné Televízne noviny na Markíze so 440-tisíc divákmi, či diskusné relácie O 5 minút 12 a Na telo. Politickú debatu na Jednotke a :24 sledovalo spolu okolo 440-tisíc divákov, diskusia na Markíze ich mala približne 420-tisíc.

Voda spieva vlažne

Prvým sklamaným sezóny sa mohla stať RTVS.

Tá do neľahkého nedeľného prime-time umiestnila septembrovú hlavnú šou Voda spieva, ktorá je akýmsi vzdialeným spin-offom bývalej talentovej folklórnej šou Zem spieva. Spoločné však majú skôr len grafické a hudobné prvky či tvorcov s režisérom Petrom Núñezom.

Dôležitý televízny program v priebehu troch večerov prezentuje zdroje čistej pitnej vody na Slovensku a pripomína jej zraniteľnosť. Na konci septembra Jednotka odvysiela finálový večer oceňovania s vyhlásením víťaza.

Novinka Voda spieva sa mala uviesť vlažným výkonom s celkovo 159-tisíc divákmi a podielom na trhu 8,4 % v univerzálnej cieľovke.

Práve na tú cieli napríklad RTVS alebo TA3, na rozdiel od veľkých súkromných televízií.

V obchodnej cieľovke na tom mala byť novinka Voda spieva ešte horšie ratingom iba 1,7 % a podielom na trhu 5,5 %. Dosiahla tak skôr úroveň sledovanosti menších staníc Dajto, Doma či JOJ Plus.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor