Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Sledovanosť

Vina seriálový valec zo štartu nezopakovala! Hlavné programy poráža podvečerný Sľub

Od dramatickej novinky odišlo okolo 60-tisíc zvedavcov.

Ostrá fáza televíznej jari pokračuje druhým týždňom.

Na jeho začiatku sa s druhou časťou uviedla nová dramatická kriminálna séria Vina, ktorá sa pred týždňom uviedla dominantným, takmer dvojnásobným náskokom oproti konkurenčnému Ranču v obchodnej cieľovke.

Novinka však o časť zvedavých divákov po štarte prišla.

Druhá epizóda Viny stratila v obchodnej skupine takmer dva ratingy, keď klesla na výkon 7,5 % s podielom na trhu 25,1 %. Výrazne sa tak vzdialila od 30-percentnej podielovej hranice z úvodnej časti.

V celkovom publiku si pokračovanie Viny zaplo 437-tisíc divákov, pri štarte atakovala polmiliónovú hranicu.

Nový seriál Markízy ale ostal jasným lídrom na trhu.

Jojkárska séria Ranč zopakovala pondelňajší výkon spred týždňa a v konkurencii Viny sa opäť vzdialila štyristotisícovej hranici s približne 350-tisíc divákmi. V obchodnej cieľovke sa Ranč usádza okolo 5 ratingov.

Oba najsledovanejšie večerné programy pondelka ale predbehol aktuálny seriálový hit vysielaný v podvečernom čase.

Dobová séria Sľub zažíva od minulého týždňa spanilú jazdu, keď razom deň čo deň atakuje svoje maximá.

Platilo to aj na začiatku tohto týždňa, keď Sľub v pondelok vystrelil na rating 9,1 % s podielom na trhu 35,6 % v obchodnej cieľovke. Prvé týždne po štarte sa podielovo hýbal okolo 30 % s ratingami často okolo 7 a 8 %.

Citeľný nárast nastal aj v celkovom publiku, v ktorom sa Sľubu darí pravidelnejšie prekračovať hranicu pol milióna divákov. Tento pondelok ich prilákal 508-tisíc, v minulosti sa pravidelne hýbal okolo 440 až 490-tisícovej hranice.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor