Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Aladin

Sledovanosť

Víkend v znamení testovania a filmov: Padli dva sezónne rekordy, na čelo jesene vystrelil Aladin!

Hneď dva dni po sebe sa prepisovali rekordy jesene, na čelo filmovej sezóny sa nakoniec zaradil Aladin.

Prelom októbra a novembra priniesol televíziám ďalší rast sledovanosti. Nové rekordy túto jeseň zaznamenávali večerné filmy, no vysoko sa dostávali vďaka plošnému testovaniu aj spravodajské a diskusné programy.

V piatok večer v komerčnej cieľovke najvyššie vyskočil vlaňajší rekordný animák Coco, ktorý uspel aj vo svojej prvej repríze. Lídrom bol s ratingom 8 % a podielom 20,6 %, Farma zaostala o rating, Milujem Slovensko o málo viac. V celkovom počte divákov boli Milujem Slovensko a Farma na čele s vyrovnaným výkonom, hýbali sa okolo 400-tisíc divákov.

V sobotu do čela večera vystrelila premiéra Markízy Mrazivá pomsta. Tá viedla v oboch hlavných cieľovkách, pričom vo svoj deň sa tiež stala najsledovanejším filmom sezóny. Ako prvá premiéra jesene prekonala v komerčnej cieľovke desať ratingov s výkonom 10,5 % a podielom 28 %, celkovo film sledovalo 488-tisíc divákov. Uhorčík prvýkrát v sobotu neviedol, proti silnej premiére klesol o rating na 6,6 % pri celkovo 314-tisíc divákoch.

Minulotýždňovú pozíciu najúspešnejšieho nespravodajského programu RTVS už tento raz nepotvrdila Pumpa. Pre túto chvíľu tak zaznamenala tento úspech len jednorazovo.

V komerčnej cieľovke totiž najlepší výkon týždňa na RTVS z nespravodajských programov zaznamenalo Milujem Slovensko s ratingom 6,7 %, v celkovom publiku zas najviac divákov z programov Jednotky mali sobotné Záhady tela, ktoré sledovalo 412-tisíc divákov. Pumpu videlo 363-tisíc divákov.

Ešte viac divákov, ako Záhady tela, sledovalo v nedeľu diskusnú reláciu O 5 minút 12. Debatu si na Jednotke na obed pozrelo až 443-tisíc divákov. Bodovala tiež nedeľná doobedná tlačová konferencia premiéra a členov vlády, na ktorých ohlasovali výsledok sobotného testovania, na TA3 ju sledovalo až 359-tisíc divákov s podielom 24 % v univerzálnej cieľovke. Pre porovnanie, celodenný priemer TA3 za minulý týždeň bol 6 %, mimo mimoriadnych udalostí býva okolo 2-3 %. Celkovo ako v sobotu, tak najmä v nedeľu dominovali spravodajsko-publicistické programy, a to v súvislosti s celoplošným testovaním Slovenska.

Ostatné týždne sa výrazne darí Joj s nedeľným podvečerným vysielaním. Minulý týždeň dokonca Nové bývanie vystrelilo na rating až 10 % v komerčnej cieľovke, najnovšie sa dostalo na ďalší nadpriemerný výkon s ratingom 8,4 % a podielom 23 %. Celkovo ho videlo 471-tisíc divákov.

Večer vystrelila Disney premiéra Aladin, ktorá sa v komerčnej aj univerzálnej cieľovke stala nateraz filmom sezóny a prekonala aj sobotnú Mrazivú pomstu. U mladých divákov dosiahla rating 11,6 % s podielom 32,2 %, pričom celkovo si nové spracovanie Aladina pozrelo 496-tisíc divákov. Premiéra Špindl 2 na Markíze ustála večer ratingom 7,5 % v komerčnej cieľovke.

Suverénne najviac divákov mali v závere týždňa Televízne noviny, ktoré s nedeľným vysielaním vystrelili na 737-tisíc divákov. Joj druhú nedeľu po sebe vysielala o 19:00 miesto Krimi spravodajstva Noviny špeciál k vyhodnoteniu najprv pilotného a teraz celoplošného testovania, sledovalo ich 561-tisíc divákov, hlavné Noviny Joj si pozrelo 636-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor