Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Viete prví

Ruža pre nevestu zvrátila jarný prepadák: Markíza už nečakane pripravuje druhú sériu!

Pôvodne najväčší neúspech jarnej televíznej sezóny už s uplynulou časťou suverénne napodobnil sledovanosť Farmy, Markíza po náraste divákov rozhodla o ďalšom pokračovaní.

Ruža pre nevestu sa na televíznej obrazovke zachráni.

Zoznamovacia reality šou Bachelor, ktorá sa na Slovensku preslávila v roku 2006 ako Nevesta pre milionára, sa do vysielania vrátila po dlhých 17 rokoch, kedy ju oprášila Markíza v upravenej podobe.

Tentokrát už pod novým názvom a bez milionára hľadala dievča na vydaj pre podnikateľa dlhodobo žijúceho v zahraničí, čo využila na nakrúcanie v exotickom prostredí Turecka. Do raja telenoviel nasťahovala až 18 dievčat, ktoré pozháňala z rôznych bývalých televíznych šou ale aj kastingu a nechala šou voľný priebeh, keď produkcia mala nechať finálny výber pri ceremoniáloch ruží na ženíchovi.

Zároveň sa však ani v tejto šou účinkujúci nepremávali pred obrazovkami zadarmo.

Dievčatá mali k čo najzaujímavejšiemu dianiu motivovať honoráre – niektoré mali tisícové čiastky dostať vopred, zároveň zárobok stúpal s predlžujúcim sa pobytom v šou, informoval pred časom Plus 7 dní.

Pôvodne najväčšie jarné sklamanie

Diváci na návrat niekdajšej valcujúcej Nevesty pre milionára, ktorá je doteraz historicky najsledovanejšou zoznamkou na Slovensku, v novej podobe neskočili.

Šou na Markíze od štartu dosahovala podpriemerné výkony sledovanosti, už pri štarte Ruža pre nevestu začala v obchodnej cieľovej skupine na ratingu 4,7 % s podielom na trhu 16,6 %, kým večerný priemer Markízy sa pohybuje na podielovej úrovni okolo 22 – 23 %.

Zo slabého nástupu sa reality šou dlho nespamätala a pokračovala na 4-percentných ratingoch, najhlbšie ratingovo uhrala len 3,9 % a podielovo 15,5 %. Podobnú výkonnosť by dosiahla aj s lacnejšími filmami.

Ruža pre nevestu bola dlhé týždne najväčším jarným televíznym neúspechom.

V pomere očakávaní a výkonnosti samotnej televízie by jej konkurovať dokázala už iba štvrtková zábavná šou RTVS Hit roka, ktorá je sklamaním po obsahovej aj výkonnostnej stránke. Dosahuje však aspoň prime-time priemery Jednotky s podielmi okolo 11 % v univerzálnej cieľovke, na ktorú verejnoprávn televízia cieli primárne.

Dotiahla už aj Farmu

S blížiacim sa vyvrcholením šou však nastal obrat.

Na konci apríla sa Ruža pre nevestu odlepila od podpriemerov a prvýkrát vyskočila nad 5-percentný rating a podiel takmer 20 %. Odvtedy už tento podiel na trhu dvakrát prekročila.

Uplynulý piatok šou dokonca zaznamenala svoj najlepší výkon od štartu.

Ruža pre nevestu dva diely od finále dosiahla najvyšší rating 5,8 %, pričom jej podiel na trhu stúpol na 22,5 % v obchodnej cieľovke.

Šou pomohol aj postupný všeobecný úbytok divákov od obrazoviek so zlepšujúcim sa počasím, kým samotná Ruža pre nevestu si začala ukrajovať stále väčší podiel tých, ktorí piatkové večery pred televíziou trávili. Zároveň šou aj všeobecne lákala nových divákov, najmä v mladšej cieľovke.

Zoznamka sa s rekordným výkonom dokonca dostala na úroveň reality šou Farma.

Tá sa minulý rok na jeseň stala na Markíze hlavným večerným piatkovým programom, keď televízia rozšírila jej vysielanie o 20:30 popri sobotných dueloch o ďalší večer. V piatky ponúkala predĺžený klasický diel, ktorý sa v sledovanosti pohyboval na úrovni 5 – 6 ratingov v obchodnej cieľovke.

Po náraste nová séria

Markíza výkonnosť Ruže pre nevestu sledovala veľmi pozorne.

Reality šou jej totiž priniesla nielen zacielenie na atraktívneho produktívneho diváka, ale aj množstvo mediálnych výstupov, ktoré udržiavali televíziu na titulkách bulváru.

To sa televízii pozdáva aj pri celebritnej šou Let´s Dance, ktorá je síce jedným z najdrahších televíznych programov vôbec a túto jar hneď dvakrát prepísala historické minimá sledovanosti, šou však púta veľkú mediálnu pozornosť. Je taktiež jednou z mála spoločenských televíznych udalostí, prostredníctvom ktorej televízia posilňuje vzťahy s mnohými súčasnými aj potenciálnymi spolupracovníkmi.

Ruža pre nevestu sa však dlho pohybovala v jasných podpriemeroch televízie, pričom divákov skôr strácala. Nakoniec sa však televízia dočkala impulzu, ktorý by mal predĺžiť životnosť formátu.

Markíza totižto už rozhodla, že sa chce pustiť aj do druhej série Ruže pre nevestu.

Rozhodujúcim mohol byť práve obrat sledovanosti koncom apríla, kedy šou len týždeň po najslabšom ratingovom výkone zaznamenala svoj dovtedajší rekord. Ďalší týždeň šou nárast sledovanosti potvrdila a ukázala potenciál pre ďalšie pokračovanie.

Televízia sa už dokonca začala obzerať po dievčatách pre nový ročník zoznamovacej reality šou.

Dá sa očakávať, že nakrúcanie bude chcieť rovnako ako vlani absolvovať ešte túto jeseň. Druhú sériu Ruže pre nevestu by tak mohla priniesť v totožnom období na jar 2024, kedy by vykrývala dieru po pauzujúcej Farme.

 

Čítať viac...
Nahor