Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Vianočný týždeň: Mária Terézia sklamaním, druhá séria ani na polovičných číslach! Čomu sa darilo najviac?

Jednotka pri jednom z jej najsilnejších sviatočných programoch v histórii zďaleka nenaplnila očakávania, večerný program po skončení vianočných sviatkov neohúril ani na komerčných staniciach. Najviac sa darilo suverénne správam.

Po predvianočnom pondelku a Štedrom dni udržala Joj víťaznú vlnu aj na 1. sviatok vianočný. Z večerného programu jej najlepšie vyšla ruská premiéra Posledný bohatier, ktorú si malo pozrieť pol milióna divákov, v komerčnej cieľovke sa mala dostať na rating 11,5 % s podielom 22,6 %. Išlo pritom o najsledovanejší večerný program od 25. decembra mimo spravodajstva, ostatné programy už na úroveň premiéry nedosiahli v komerčnej ani univerzálnej cieľovke.

Čomu sa však predsa len na 1. sviatok vianočný darilo viac, bola klasická rozprávka Princezná so zlatou hviezdou, ktorú vysielala Markíza podvečer. Vyskočila na rating až 12,3 % s podielom 29,7 %, celkovo si ju pozrelo 609-tisíc divákov. V rámci celých sviatkov sa tak sledovanosťou zaradila na tretie miesto za rozprávky Tri oriešky pre Popolušku a Byl jednou jeden král vysielané na Štedrý deň na Joj. Platilo to v oboch cieľovkách, opäť mimo spravodajských relácií.

Od 2. sviatku vianočného už televízie výrazne nebodovali. Večer 26. decembra sa najlepšie darilo jedinej premiére Markízy, českému filmu Ten, kdo tě miloval, ktorá sa dostala na rating 9,1 % s podielom 19,1 %. Celkovo si ju pozrelo 463-tisíc divákov. Opäť sa výraznejšie presadil podvečerný program, keď Joj zreprízovala Tri oriešky pre Popolušku ratingom 9 % s podielom 22,4 %. Pozrelo si ich tentokrát takmer 430-tisíc divákov.

Sklamaním skončili tento rok Vianoce pre verejnoprávnu Jednotku. K dispozícii mala doteraz najviac klasík vďaka žrebu českých filmov, prvýkrát k tomu na Vianoce pripravila hneď dve veľké premiéry – vlastnú rozprávku Čarovný kamienok a druhú sériu veľkovýpravnej koprodukčnej minisérie Mária Terézia. Navyše premiérovala hneď dve rozprávky českých susedov. Práve tie po Čarovnom kamienku, ktorý sledovalo na Štedrý deň 583-tisíc divákov s podielom 20,5 %, uspeli najviac. Novú hlavnú českú rozprávku Princezná a pol kráľovstva sledovalo v stredu 25. decembra 451-tisíc divákov s podielom 16,9 %, Čertovské pero vo štvrtok v prime-time zas 408-tisíc divákov pri podieli 16 %. V komerčnej cieľovke obe rozprávky uhrali okolo 7,5 ratingu s podielmi okolo 14 – 15 %.

Až za českými rozprávkami skončila premiéra druhej série veľkého hitu roku 2017, výpravnej minisérie Mária Terézia. Práve jej veľký úspech pred dvomi rokmi zabezpečil projektu aj pôvodne neplánovanú druhú sériu, ktorá však na Slovensku nedosiahla ani polovičné čísla tej prvej. Kým v roku 2017 bola Mária Terézia najsledovanejším programom Vianoc po Popoluške so 772-tisíc, resp. až 789-tisíc divákmi pri podieloch na trhu 28,8 % a 29,4 %, teraz si dve nové časti pozrelo 361 a 375-tisíc divákov s podielmi 16 a 16,6 %. V komerčnej cieľovke sa hýbala séria na úrovni okolo 5 – 5,5 % s podielmi pod 12,5 a 13,5 %. Pred dvomi rokmi sa hýbala pod a okolo 12 ratingov.

Od 27. decembra sa komerčné televízie s hlavnými večernými filmami hýbali už skôr okolo a pod svojimi priemermi. Joj mala hrať nad 15 a dvakrát okolo 17 %, Markíza medzi 18 – 20 %. Znovu platilo, že väčší úspech zaznamenal podvečerný program, v tomto prípade uspeli klasické komédie Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny, ktoré sa na Markíze v piatok a sobotu hýbali v okolí 8 ratingov s podielmi okolo 24 a vyše 23 %.

Najsledovanejšími programami po Štedrom dni sa však jasne stali spravodajské relácie. V komerčnej cieľovke sa najvyšší rating podarilo v stredu 25. decembra dosiahnuť Počasiu Markízy s 13,5 %, najvyšší rating z celého týždňa zároveň dosiahli aj Televízne noviny a Noviny Joj zhodne s 12,7 %. Joj následne už vyhrali v ďalších štyroch dňoch spravodajský súboj trikrát. Noviny Joj dominovali zároveň v univerzálnej cieľovke, dvakrát sa dostali nad úroveň 700-tisíc divákov, raz túto hranicu tesne atakovali. Od 25. decembra, kedy ich sledovalo najviac – 730-tisíc divákov, boli najsledovanejším programom dňa štyrikrát z piatich dní, jedine v piatok 27. decembra sa situácia otočila, keď vyhrali deň Televízne noviny s vyše 640-tisíc divákmi.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+

Čítať viac...
Nahor